Zo'n ding heet een blender of keukenmachine Maar idd je hebt de smaak te pakken (en wij ook, hahaha) lang leve het forum!
Dankje Selma! Ik ga ie 'bodylotion' ook eens proberen! Heb echt een enorme droge huid en niets blijkt te helpen
@gipsy hihihi ik zou er voor vanavond mee ophouden, maar ik kan je verzoek niet afslaan. Komt ie, een masker voor meeeters. Nodig: citroensap en 1 kom dikke yogurt (van die Griekse/Turkse yogurt) Doe de sap van 1 citroen in de kom met de yogurt en roer alles goed door mekaar. Smeer dit mengsel op je gezicht. Pas op dat je uit de buurt van je ogen blijft. 15 minuten relaxen en het laten inwerken. De masker droogt uit in die 15 min. Je spoelt je gezicht daarna schoon met lauwwarm water. , Selma2oo7
Nou... Had deze voor mn gezicht gebruikt: 1 eetl. yoghurt 1 eetl. cacao 1 eetl. suiker (van een ander forum gezien. Yoghurt brengt geloof ik vocht in, suiker is voor de scrub en cacao weet ik niet, maar hij was wel lekker. tipje: suiker pas op het laatst erdoor en meteen aanbrengen! Er kwam bij mij nl een huilend kindje tussendoor en toen was de suiker gesmolten, dus weg scrubeffect.) Voor mn haren het recept gebruikt waarmee ik dit topic opende. Het is even vissen en goed spoelen voor alle stukken banaan weer uit je haar zijn maar resultaat is absoluut glanzend en vooral vol. Heb in dit topic al meer opgeschreven wat ik zeker ook ga proberen.
hey wat een gaaf topic! wat voor boek is het? kom maar op met nog meet receptjes...ben daar altijd wel van!
als ik weer eens een echt schraal en droog gezicht heb dan prak ik een avocado en smeer het op me gezicht, de avocado blijft niet goed zitten, maar het vet wat erin zit wel, na kwartiertje afspoelen heb je heerlijk zacht velletje, werkt ook goed voor je haar, handen en de rest van je lichaam! ruikt nog lekker ook om je haar goed te laten glanzen kun je het eens overgieten met azijn en een kwartiertje in laten trekken, uitspoelen en even een cremespeoling voor de geur je nagels met een stukje citroen inwrijven worden ze mooi wit van. honing met suiker is lekker om te scrubben. een pak melk en wat oliefolie aan je badje toevoegen krijg je ook lekker zachte huid van... komkommer op je ogen blijft verfrissend.. een eiwit op je gezicht smeren trekt je huid heel strak, is leuk voor je naar een feestje gaat bijvoorbeeld, even een halfuurtje op laten zitten, afspeolen en je hebt een stuk strakker huidje! ik slaap weleens met een mix van ei en olijfolie in me haar, met een (douche)muts op. smorgens uitspoelen en normaal wassen. goed voor droog haar. gezicht met zeezout scrubben is goed voor mix huidje. zo nu heb ik honger! haha! mijn moeder is van de natuurmiddeltjes, dat is naar mij overgeslagen en vind het heerlijk om alles te proberen!
Iemand een masker voor extreem droge huid? (lees: exzeem) Mijn vriend heeft hier erge last vast, vooral op zijn oogleden. Hij smeert zijn lichaam na het douchen wel in met olijfolie, omdat het anders letterlijk openscheurt van de droogheid. Hij heeft hormoonzalf maar daar wordt zijn huid zo dun van. Iemand ideetjes?
dayenne, uierzalf, een oranje pot is het(die is het beste), bij de kruidvat. heb ik voor mijn dochter, die heeft ook heel droge huid, en ik gebruik het ook af en toe, helpt echt onwijs goed, beter nog dan olie. je huid blijft lang vet, maar word er echt super zacht van, ik smeer het overal! ook op de oogleden dus! en het beschermt ook nog eens tegen de wind enzo