Hallo meiden, ik heb een vraagje... Ik ben werkzaam in de kinderopvang en vandaag is er een kindje gebracht met waterpokken. Nu is het zo dat wij het kindje niet mogen mijden, maar ik was toch onrustig in het hoe en wat metmijn zwangerschap. Dus hebik de verloskundige gebelt en die adviseerde mij om naar huis te gaanen geen risico te nemen. Als ik besmet zou raken zou het ernstig kunnen zijn. Ik heb zelf nooit de waterpokken gehad, en ik kan er heel ziek van worden en het is ook niet goed voor mijn kindje. Mijn werkgever is gelijk gaan bellen met de GGD en bedrijfsarts. Uit alle drie de telefoon gesprekken kwamen verschillende dingen. Ik ben nu naar huis gegaan en hoef gelukkig donderdag pas weer te werken. Vanmiddag ga ik naar de STAR voor een bloedonderzoek en aan de hand daarvan gaan we verder kijken. Ik vind het allemaal zo dubbel en wil liever pas gaan werken als het kindje genezen is. Wie heeft er ooit zoiets meegemaakt? Of wie heeft er ervaring met het niet kunnen/willen werken om een specifieke reden? Bedankt
Ik werk zelf ook met kinderen en ja het is niet altijd handig met al die kinderziektes en helemaal met waterpokken als je ze zelf niet gehad hebt. Je weet waarschijnlijk zelf ook dat de incubatietijd veel eerder is met waterpokken dan dat ze naar buiten komen. Als ik jou was bleef ik thuis tot dat je wist of je antistoffen hebt. Ik nam geen risico's, veel sterkte... groetjes Marloes.
Hier worden kinderen met de waterpokken altijd naar huis gestuurd. Mogen weer terugkomen als ze beter zijn. Hoop dat het allemaal goed is en je snel weer kunt gaan werken!
Mijn dochtertje heeft nu ook de waterpokken en ik kan haar toch echt niet mijden hoor. Het schijnt ook niet erg te zijn....zolang je het zelf maar hebt gehad. Toch breng ik haar niet naar het KDV morgen en overmorgen. Zo weet ik ook zeker dat ze niemand meer besmet.