Vraagje aan leidsters op een KDV!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ladylittleangel, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Voor de groepsleidsters onder ons:

Is het ook mogelijk om halve dagen te werken op een KDV?

Het lijkt me hartstikke leuk alleen lijken mij die dagen zo enorm lang!
    Van 7.30 tot sluitingstijd e.d.

Hoe zit dat precies?

En hoe verdient het werken op een KDV?

Alvast bedankt!

2. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Bij ons (en volgens mij de meeste/alle) KDV's kan t niet (halve dagen werken)

Ons dagverblijf is van 7.30 tot 18.00 open. Wij hebben 3 soorten diensten van 7.30 tot 17.00 van 8.00 tot 17.30 en van 8.30 tot 18.00. Dat houdt in 9 uur werken en een half uur pauze...

En qua verdienen ligt het aan je ervaringsjaren ik werk er nu 2 jaar ik werk 27 uur en verdien netto 1100,-

3. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Ik werk zelf niet op een KDV, maar op een PSZ en BSO..
    Maar we hebben wel een groot aantal KDV binnen onze stichting..

Halve dagen werken op een KDV is erg lastig, dat komt omdat een leidster aangenomen wordt voor een bepaald kindaantal..
    Dus als er op maandag 15 kids zijn en je mag bv 10 kids per leidster, dan zijn er dus 2 leidsters nodig.. Als jij dan alleen de ochtend wil werken dan moeten er tussen de middag dus minstens 5 kids opgehaald worden, en aangezien die kans erg klein is moet er voor de middag dus weer een andere leidster ingezet worden..

Het is best moeilijk om een leidster te vinden die alleen een middagje wilt werken, dus het is voor een organisatie veel aantrekkelijker om iemand aan te nemen voor een hele dag..

De enige kans die je nog wel hebt om een halve dag te werken is bijvoorbeeld op een woensdag ofzo.. Er zijn toch best wat ouders die dan alleen de ochtend werken omdat hun naar school gaande kind s'middags vrij is en dus ook voor hun kind op het KDV alleen s'morgens opvang nodig heeft..
    Dan is het dus vaak de ochtend rustiger als de middag..
    hoop dat het een beetje duidelijk is haha ;)

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Bij ons NOG wel, maar ze zijn druk bezig om dit terug te draaien..

5. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

bij ons kun je als inval kracht wel halve dagen werken, maar dan heb je geen vast aantal uren op contract

want er zijn namelijk genoeg mensen die sochtends opt kdv komen en smiddags de bso doen b.v.

als de inval kun je gewoon via een site aangeven wat jij kan werken dus heel handig eigenlijk.

maar het is zo druk bij onze stichting dat ik er zeker van ben dat je elke ochtend kan werken die je maar wilt. haha. maar dan w.s. wel steeds bij een ander kdv/ andere groep

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Bij ons is het precies hetzelfde als bij keltje en ik verdien met 27 uur net iets minder als keltje maar werk er dan ook nog maar 7 maanden... De dagen gaan in mijn ogen erg hard soms heb ik zelfs tijd tekort omdat ik niet overal aan toekom... Bij ons is er trouwens ook verlengde opvang 3 dagen in de week komt er nu een kindje tot half 7 dus dan werk je nog langer...

Waarom dan geen bso dat is van half 3 ofzo tot 6 uur dus echt niet lang en op woensdag en vrijdag van half 12 tot 18:00...

7. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Bij ons kan het ook niet. Tenzij je echt invalkracht bent, maar volgens mij verwachten ze dan ook min of meer dat je een hele dag werkt. Hier zijn de werktijden van 7.30 t/m 17.30, 8.00 t/m 18.00 en 8.30 t/m 18.30. Wij werken 9 uur met 1 uur pauze.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons ook niet. als je op een bso werkt kan het wél!

en om eerlijk te zijn... we hebben genoeg bezetting en krijgen dagelijks zoveel sollicitaties nog binnen... mensen die dan een hele dag willen werken gaan voor. als we zouden willen zouden we 5x zoveel leidsters in dienst kunnen hebben.

dus ik zou de bso overwegen of hele dagen gaan werken.

9. tulip

tulip Niet meer actief

Bij ons kan het wel, maar alleen op woensdag en vrijdag, dan worden er s middags 5 of 6 kinderen op gehaald. Dan werk je van 8.00 tot 13.00.
    Onze andere diensten zijn van
    7.30 tot 17.00
    8.00 tot 18.00

Er zijn ook kdv's die wel halve diensten aanbieden. Hier in de buurt is er nl 1, waar ze niet willen dat mensen maar 2 of 3 dagen per week op het kdv zijn, die willen iedereen elke dag zien. Mij lijkt het vreselijk. Je werkt dan dus 4 of 5 halve dagen.

Op een bso is het makkelijker natuurlijk, dan draai je alleen voor of naschoolse.

Deel Deze Pagina