Haar in laagjes of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zit te twijfelen. Ik ga straks naar de kapper en heb eigenlijk altijd mijn haar in laagjes met een pony.
    Mijn haar heeft een slag van zichzelf en dit wordt dus meer met laagjes, maar ik ben het een beetje zat.

Nu zit ik er aan te denken de laagjes eruit te laten groeien en dus gewoon recht te knippen.

Ik heb een hele dikke bos met ook heel dik haar. Dan kan een 'recht' kapsel wel toch?

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik laat mij ook elke keer laagjes aanpraten en heb er elke keer spijt van, dus ik heb het nu ook recht en kan best hoor, ook voor jouw el denk ik. als het niet bevalt kan de schaar er nog altijd in toch?:)

3. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik heb ook erg dik haar met slag, maar knip het altijd in laagjes. Als ik het recht knip heb ik 1 dikke bos haar op mijn hoofd zonder model. Ik knip het altijd in laagjes en door de slag in mijn haar zit er een leuk model in, beetje krul in laagjes. Vind het altijd mooier dan een recht geknipt stuk haar, maar dat is persoonlijk.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Foto? ;)

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ditzelfde had ik nou precies dus ook....

Ik had zelf tot een paar maanden geleden erg lang en dik vol haar... bijna tot mijn middel.. maar wilde het korter.. alleen zat toen in dilemma, recht.. óf in laagjes.. Had het eerder in laagjes gehad, en ik vind de volheid ervan altijd zo tegenvallen.. het lijkt dan juist heel dun.. hoewel je met spulletjes er wel meer in volume in zou moeten krijgen.. maar goed, ik ging dus voor recht... Een pony heb ik altijd ook.. en vind het dan leuk als die aan de zijkanten wél in laagjes zijn en dan meelopen met de rest van het haar.. dus dat liet ik ook doen.. half in laagjes, en de rest gewoon recht dus.

Maar nu ben ik vorige week of die week ervoor weer naar de kapper geweest.. en dit keer wat korter maar dan in laagjes... maar heb er toch een beetje spijt van...spulletjes doe ik er al niet graag in.. maar nu lijkt het dus best dun.. en springt het omhoog aan de bovenkant, waardoor het een soort uilenhoofd lijkt en aan de achterkant is het dun door die laagjes...

Nou lang verhaal........ volkomen overbodig natuurlijk :p Maar het komt erop neer dat recht zeker weten kan met dik vol haar! Dan benadruk je juist de mooiheid van je haar, vind het zelf zonde om dik haar dunner te laten lijken.. dus ik stem voor recht!! En misschien de pony dan aan de zijkanten een beetje in laagjes om het niet té recht en strak te laten lijken.. ofzo ;)

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hier hetzelfde, heb lang krullend haar,en een rechte lijn vind ik persoonlijk erg saai en je haar wordt er nog dikker van;) ik heb er ook laagjes in wel maar 3 dus ik zou niet teveel doen;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou zeggen: probeer het gewoon eens. Bevalt het niet, dan groeit het wel weer aan en knip je het daarna weer anders. Da's nou zo makkelijk van haar: een coupe (of een kleur) is nooit voor altijd!

Voor mezelf ben ik er inmiddels achter dat laagjes voor mij veel beter zijn. Heb ook haar met een lichte slag, maar verder is het vrij dun. Als ik het teveel op één lengte heb, of te lang, wordt het al snel 'slierterig' en lijzig. Maar ik heb dit wel met eigen ogen gezien en ervaren, voor ik tot deze conclusie ben gekomen :)

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Slunae, dat klinkt precies zoals ik het zou willen. De pony in laagjes naar het gewone haar laten lopen en de rest gewoon recht.
    Ik ben fan van de stijltang, dus dan wordt het ook echt recht.
    Denk dat ik het dan toch maar ga doen.

9. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik heb er idd ook 3 (laagjes dan)
    Mijn haar lijkt absoluut niet dun, deed het dat maar.

Succes met je keuze Vica! Ben benieuwd hoe het wordt. :)

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb lang, dun krullend haar maar wel in laagjes.. Vindt persoonlijk recht knippen een beetje saai. Dus ik zou toch weer voor laagjes gaan. Je kunt ook iets anders met je pony doen, schuin laten knippen/snijden bijv.? Of het lang laten groeien zodat je straks helemaal geen pony meer hebt.

11. cindybaby71

enne? wat is het resultaat?

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb er een flink stuk af laten knippen en er zit nu geloof ik nog 1 laagje in. Anders werd het te kort haha. Ik ben blij met het resultaat in ieder geval.

13. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

foto voor/na?:D

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha nee dat ga ik niet doen. Heb een te dikke kop voor foto's...

15. cindybaby71

ja ik ben ook wel nieuwschierig nu:D

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Laagjes staat je haar voller van, ik heb het ook vaker zo geknipt gehad.
    Maar nu doe ik het gewoon weer recht, ik hou ook niet zo van die kriebel plukken als je je haar in een staart hebt.
    Ik heb het net over de schouders kwa lengte.

17. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

zou heel graag wat foto's zien:D

Zit zelf ook te twijfelen wel of niet naar de kapper om mijn haar korter te laten knippen en met/zonder laagjes:D

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Toen ik het nog recht had liet ik het wel altijd rond knippen aan de onderkant, in een boog. Was het toch nog wel bijzonder.

Maar nu toch maar weer saaie laagjes..

Deel Deze Pagina