Optrekken maar niet meer terug kunnen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn zoontje trekt zich sinds een paar weken op, maar kan nog niet terug... en zo komt t voor dat hij zeer regelmatig gaat huilen als hij terug naar de grond wil maar dit niet voor elkaar krijgt.
    Natuurlijk wil ik m helpen, maar dat doe ik niet door hem steeds maar op te pakken en neer te zetten. Dus laat ik m (soms wel een 10 minuten) huilen in de hoop dat hij zachtjes valt en/of tot de oplossing komt... wat er eigenlijk altijd op neer komt dat ik m maar weer neerzet want hij is dan zo vreselijk gefrustreerd!!
    Hoe kan ik m helpen? En hoe lang duurde dit bij jullie kindjes?

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat ging hier wel redelijk snel. Robyn ging eerst ook huilen omdat ze niet snapte hoe ze weer terug moest komen. Daarna liet ze zich op haar kont vallen, en weer daarna kon ze gewoon rustig gaan zitten. Denk dat het hier zo'n week tot 1,5 week heeft geduurd voordat ze zich goed kon laten zakken.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Deed ze dat zelf? Of heb je haar geholpen of laten stoeien? Mn zoontje presteert t dus om zo een kwartier lang te huilen totdat ik m maar kom helpen... kan het ook niet veel langer aan zien! Lijkt wel alsof hij bang is?

4. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier ook een optrekker sinds deze week. en idd huilen als hij terug naar de grond wil. of hij valt heel hard (in bed vooral) of komt vast te zitten tussen de spijlen van het bed.

dus ik lees mee ")

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    hier ook zo´n acrobaat haha.. alleen meneer laat hem gewoon vallen.. en hij staat het allerliefst. hij denkt gewoon alles al te kunnen als hij wat ziet liggen laat hij hem gewoon los en probeert weg te lopen wat einigt met een huilpartij omdat hij 2 stappen heeft gezet en weer omdondert haha

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    :D Das weer het andere uiterste! Mijn zoontje gaat alleen heel angstig kijken en dan heel af en toe een voorzichtig pasje naar links en naar rechts en zelfs bukken om iets op te rapen (niet te laag)lukt, maar dat zitten is een stap te ver...:(

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.861
    113
    Hier ook, de eerste paar dagen hielp ik haar nog naar beneden (meestal stond ze in haar bedje), maar daarna dacht ik, ach, ze moet het toch zelf uitvinden, dus heb ik niet meer geholpen. Na een huilbui ging ze voorzichtig zitten en sindsdien snapte ze hoe het moest.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit zou ook mijn tactiek zijn, maar hoe lang heeft ze die huilbui volgehouden, want die van mij houdt t misschien wel een uur vol??? alleen ik niet... max dat ik hem laat huilen is echt een kwartier of zouden jullie gewoon zeggen: 1 keer een uur desnoods huilen, dat valt ie en snapt ie het kunstje?

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb hem altijd wel geholpen en naar een weekje snapte hij het zelf!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Op het KDV kreeg ik de tip: hem met 1 handje vasthouden en zachtjes naar beneden trekken...
    Ik ben er vandaag mee begonnen. Mn zoontje staat al sinds ca 3 weken, maar kan nog altijd niet zelf weer terug!! Maar vanaf vandaag zie ik iets meer resultaat. Hij zakt nu al 2 keer zalf door zn knietjes. Op zn billen vallen doet ie niet?
    Op welke manier doen jullie kindjes het?

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.861
    113
    Oh, dat duurde maximaal 5 minuten geloof ik, nee, ik zou haar geen half uur helemaal overstuur laten huilen, wie weet zou ze daarna helemaal niet meer willen staan. Ik ging er ook niet bijstaan, maar liet haar gewoon alleen uitvogelen hoe het werkte, zo merkte ze dat ze dat toch echt zelf moest doen. De eerste keren had ik haar trouwens wel weer helpen zitten en een beetje proberen voor te doen hoe dat moest, langzaam door de knietjes gaan en zo te zitten.

Deel Deze Pagina