Even klagen....

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door auroraa, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auroraa

auroraa Niet meer actief

Ok mag ik hier even klagen? Nu bijna 4 jaar gebroken nachten en ik ben het zooooo zat! Mijn jongste wordt in mei 2 en is net als haar broer destijds al vanaf het begin een rampzalige slaper. Ik wil zo graag mezelf niet meer dagelijks als een zombie door de dag heen slepen, telkens afspraken met vriendinnen afzeggen omdat ik wéér maar een paar uur geslapen heb s nachts. Ik ben het ZO beu om nergens energie meer voor te hebben en elke dag dag vermoeide hoofd te zien in de spiegel. Ik heb geen seksleven meer door alle slaapproblemen en omdat mn dochter tussen ons in slaapt. Ik voel me niet meer mezelf maar een soort oververmoeid spook wat altijd loopt te mopperen en waarbij bijna elke dag voelt als een soort overleven tot ik eindelijk weer naar bed mag en weer een gebroken nacht in ga. Is er iemand die het herkend en me kan vertellen dat het ooit weer goed gaat komen en dat er een dag komt dat ik niet meer zowat elke minuut van de dag aan slapen denk? Zo dat moest ik even kwijt ;)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Jep. Hier 3 slechte slapers en alles bij elkaar zeker 7 jaar gebroken nachten gehad, al moet ik er wel bij zeggen dat ik mij er op een gegeven wel bij neergelegd heb en dat dat al veel scheelde.

3. auroraa

auroraa Niet meer actief

Hoi Suus ja klopt idd, als ik me er bij neerleg dan gaat het beter. Maar dat lukt me niet altijd. Maar je hebt gelijk hoor. Als ik steeds maar weer denk oooooh wat een vreselijke nacht was het , ik slaap nooit meer, komt t ooit goed, dan voel ik me veel slechter natuurlijk. Vandaag is ff een beetje een mopper dag, kan morgen weer beter gaan. Ben er alleen af en toe zo ontzettend klaar mee. Ik probeer het overigens wel voor mn kinderen te verbergen, die kunnen er ook niks aan doen natuurlijk

4. Ansji

Ansji Niet meer actief

Herkenbaar! Mijn jongste word binnenkort 3 en mijn oudste is net 5 geworden. Ik kan zeggen dat het nu wel langzaam beter word. Maar daar is wel voor in de plaats gekomen dat mijn dochters wakker zijn tussen 5 en 6.00 uur... kan wel janken! Dat betekend dat ik er voor zorg dat ik tussen 21.00 en 22.00 uur op bed lig, anders kom ik zwaar energie te kort voor alle dingen die ik de volgende dag nog moet doen, zorg kinderen, echtgenote zijn, werk, huishouden, boodschappen, sociaal zijn, enz. En sexleven??? Wat is dat ook al weer? :oops: Ik wil alleen maar slapen in dat bed!

Gelukkig zijn er ook heel veel leuke dingen, maar af en toe...:rolleyes:

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik snap het hoor. Het is ook echt heel erg zwaar! Vaak gaat het weer redelijk als je even bezig bent, maar ik heb ook wel eens (vaak) staan janken door vermoeidheid. Jezelf afvragen hoe je in hemelsnaam de dag door gaat komen. Hier ging het bij alledrie rond de 2 jaar beter, al zijn ze wel nog altijd vroeg wakker. De jongste meestal rond 5.30 uur. Lig er dus nog wel altijd vroeg in en in het weekend slapen we om en om meestal even uit.

6. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Je hebt er helemaal niets aan, maar ik wil je even zeggen dat ik enorm met je te doen heb en dat ik me kan voorstellen hoe enorm zwaar het is om je positief door de dag heen te worstelen. Digi-knuffel :)

auroraa vindt dit leuk.
  7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zwaar hè.

Heb je een logeer-adresje zodat je af en toe een beetje kan bijtanken?

Of anders met je man afspreken wie de ''nachtdienst' die nacht heeft. En dan mag de ander bijvoorbeeld op de logeerkamer slapen met oordoppen, zodat je dan ook echt kan slapen.

En wat ik zelf ook af en toe deed, als ik de kans kreeg na een slechte nacht. Even een dutje op de bank. Tijdens de middagdutje van jongste zoon.

Sterkte

8. auroraa

auroraa Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Een logeer adresje hebben we helaas niet, was het maar zo. Mn ouders wonen 2 uur rijden van ons vandaan. Om en om er uit gaan met mn vriend doe ik wel idd. Slapen tijdens middagslaapje ben ik enorm fan van maar sinds kort wil mijn oudst echt niet meer slapen s middags en da"s wel even wennen. Verder gewoon doorbijten, het komt ooit goed. Vandaag was even flink doorbijten na 3 nachten amper slaap te hebben gehad. Bedankt voor jullie tips en herkenning, doet me goed :)

9. auroraa

auroraa Niet meer actief

Lief!

Deel Deze Pagina