Zeep onder je matras tegen krampen??

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyLovley, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    https://www.facebook.com/nnnails.nl
    West- Brabant
    Goedemiddag dames,

Zoals de topic al zegt; zeep onder je matras of tussen de lakens o.i.d?
    Ik heb er zelf nog nooit van gehoord maar kwam het zojuist op het net tegen. Was aan t googlen n.a.v. het topic "slecht slapen" (weet de topic naam niet precies meer. :D

Heeft iemand hier eraring mee? Heb geen last van krampen (gelukkig) maar kan altijd anderen er mee helpen toch?

Ben benieuwd..

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb tijdens de zwangerschap nogal eens kramp in de kuiten gehad en kwam dat toen ook tegen op het www, in een iets andere variant; een stuk handzeep in een washandje achter in bed leggen, bij je voeteneind. Heeft bij mij prima geholpen :D

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bij mij hielp het ook (al weet je natuurlijk nooit of je wel kramp gehad zou hebben als de zeep er niet gelegen had, haha) M'n vriend vond het grote onzin en mij irriteert het dat ik er geen wetenschappelijke verkjlaring voor heb, maar ja, dit is echt zoiets van: baat het niet... :D

Bij ons lag de zeep aan mijn voeteneind onder het hoeslaken.

4. mijn moeder heeft een staafje ijzer aan het voeteneind.
    Bij haar helpt het erg goed

5. minon

minon Niet meer actief

Mijn moeder heeft dit ook en bij haar werkt het ook. Schijnt dat je Sunlight zeep tussen je matras en deken moet doen.

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    sunlight zeep inderdaad. maar bij de meeste krampen is het een gebrek aan magnesium.
    Magnesiumtabletten helpen hier goed tegen of elke dag een banaan.
    Maar de banaan kan bij sommige mensen weer gaan opstoppen in de darmen als ze daar gevoelig voor zijn.

7. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik had toen ik jonger was heel vaak last van kramp in mn kuiten. Mijn moeder had toen een schapenwollen deken aan mn voeteneind gelegt, sinds dien geen last meer gehad!

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier hielp het idd ook :)

9. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik heb er nog nooit van gehoord en het klinkt als grote onzin. Alsof jouw lijf reageert op een stuk zeep onder een matras :(

Maar nu ik de reacties zo lees denk ik, ach, wat kan het ook voor kwaad. :D Blijkbaar werkt het bij sommigen. :D Zal het wel onthouden voor de volgende keer

10. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    West- Brabant
    Misschien een domme vraag; maar was het meer voor de warmte of zit er een bepaalde stofje o.i.d. in het wol?

11. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    West- Brabant

Hahahah dat dacht ik ook in de eerste instantie.. Maar na alle reactie en ook op het web.

Kan het natuurlijk altijd proberen, het zou wel een simpele remedi zijn.
    Ik denk dat ik dat ook eens aan moeders ga vertellen. Hopen dat ze me niet uitlacht :p. Maar denk wel dat ze het gaat proberen.

12. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik had tijdens de zwangerschap ook regelmatig kramp en heb uiteindelijk ook maar een stuk zeep onder mijn matras gelegd. Het leek me totale onzin maar waar of niet... geen kramp meer gehad! Mijn beste vriendin heeft tegelijk met mij ook een stuk zeep onder haar matras gelegd. Ze was niet zwanger maar had zeker 1x per maand kramp in haar kuiten dus het was te proberen. Inmiddels zijn we zo'n half jaar verder en ook zij heeft geen kramp meer gehad. Ik snap er werkelijk niks van maar ja, ik was wel blij dat de kramp weg was :D

13. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    West- Brabant
    Magic!

Thanks dames voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina