Cafeïne

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stampertje, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Waarom mag je geen cafeïne drinken als je zwanger bent? Waarom is dat niet goed voor de baby en wat kan hij ervan krijgen als je het wel doet???

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    je mag best cafiëne alleen je moet t beperken tot 2 a 3 koppen of glazen per dag.

Het heeft op de baby tzelfde effect als op jou, je krijgt even een opkikker. Tis gewoon niet echt heel gezond voor een baby.

Ook die energiedrankjes waar het inzit (dat is wel extremer dan koffie ofzo omdat er meer inzit) maar je krijgt er een beetje een hyperkindje van in je buik als ie er gevoelig voor is.

Ik merk zelf geen verschil maar drink ook niet veel koffie en cola ook niet echt veel.

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Is het kidje dan ook niet klein doordat hij er niet tegen kan of juist groot door al die suikers?

4. misa

misa Niet meer actief

Ja, het is gewoon niet heel gezond. Net als voor ons eigenlijk niet. Maar voor zon kleintje is het natuurlijk nog heftiger: je geeft een kind van 2 ook geen cola en koffie!

Ik drink eigenlijk nooit koffie, af en toe eens wat cola en soms thee. Ik hou er wel rekening mee, maar als ik zin het in een groot glas cola (of twee) dan neem ik dat!

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nou t lijkt me dat als je liters koffie oid drinkt je het mss wel merkt. Zou kunnen dat je kindje dan wat moet afkicken als t geboren is en dus geen cafiëne meer krijgt.
    Geen idee wat nou t precieze effect is

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik drink eigenlijk bijna nooit koffie 1 keer per maand en cola drink ik ook liever niet heb liever siroop of 7up maar ik vroeg het me eigenlijk af.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Volgens mij is het slecht omdat dan die stoffen die cafeine heeft ook bij het kindje komen net als bij medicijnen, roken ed. het is min of meer "giftig" alleen is het niet zo heftig als roken en drinken en medicijnen...Maar cafeine is voor ons idd ook niet erg goed. Een kindje kan klein uitvallen (met suiker idd zwaarder!!) en je hebt meer kans op vroeggeboorte.

Let ook op chocola en thee zit ook cafeine in!!je kan wel natuurlijke thee (groene thee of zoiets) drinken...gewoon met mate.

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

9. emmie

emmie Niet meer actief

ik las gisteren ook al wat over koffie hier in het topic over: drank drinken.
    maar ik weet ook dat je koffie drinken moet beperken tot 1 a 2 kopjes per dag.
    dus ik drink elke ochtend gewoon mijn 2 bakkies koffie!

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik ben een echte koffie verslaafde geweest hoor.
    voor mijn zwangerschap zeker 8 kopjes per dag:$..
    toen ik net zwanger was luste ik de eerste 3 maanden geen koffie,kwam mooi uit,en exact na die 3 maanden luste ik het weer.

ik drink nu s'morgens 1 kopje echte koffie,en s'middags en sávonds nog 1 caffeine vrije.
    vindt dat ik het netjes doe zo,cola drink ik toch al niet,dus elke dag 1x caffeine...trouwens wel een klein kopje hoor.

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik ben gewoon overgestapt naar decafe. Ik drink mijn koffie altijd met veel melk (is trouwens ook beter dan zwarte koffie) dus het verschil tussen gewonen en decafe proef je niet echt. Meestal gooi ik ook de helft van het kopje weg. Staat dan weer tegen. Dus eigenlijk drink ik ca 1 kopje koffie per dag!

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik drink max 2 kopjes per dag ...

Thee mag je trouwens wel drinken want daar zit geen cafeine in ..

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Heb je helemaal gelijk in: alcohol en roken zijn gewoon slecht en kan je beter helemaal NIET doen! dat is met cafeine niet zo, daar mag je wel iets van alleen niet al teveel! Maar mijn gyn die wel een klein beetje streng is :p heeft me opgegeven: 2 kopjes koffie max, of 2 koppen thee (zit theine in alleen als je overgaat op groene natuurlijke thee, dan niet), of twee stukjes pure chocola, of max 2 andere cafeine houdende dranken (ook chocolademelk!!). Daar niet overheen gaan! Ik doe het netjes.

Koffie lustte ik totaal niet en nu pas (met 30 weken) komt het enigszins terug (ik dronk voorheen een kopje espresso met heeeeeel veel melk, koffie verkeerd zeg maar!). Ik drink nu een laagje espresso met veel melk. Meer melk met koffiesmaakje (als je dat koud doen met ijs is heel lekker!):D

ach alles met mate:)

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    meer kans op vroeggeboorte of miskraam, groeiachterstand kindje, laag geboortegewicht..

En als je borstvoeding geeft kan je kindje onrustig zijn van de caffeine in de melk

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    groene thee zit ook caffeine in! in rooibosthee (rooibosmelange) zonder 'thee' zit het niet en ook niet in andere melanges waar geen echte thee in zit..

17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Meiden;
    In groene thee zit WEL caffeine!! Dus kijk daar ook mee uit! In rooibosthee zit geen caffeine, net als in de kruiden-wellnessthee van Pickwick.
    Op de verpakkingen van Pickwick staat "caffeine free". Pas als dat er op staat, mag je ervan uitgaan dat er echt geen caffeine in zit!!

18. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    dus.... wat Paloe zegt :D

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Thee drink ik alleen maar roodebos die vind ik zelf het lekkerst. Chocomelk als ik dat drink drink ik gelijk het hele pak leeg ik wist niet dat dat ook niet mog.

20. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Mij werd verteld (en ik lees het ook overal) dat groene thee geen theine bevat...de biologische versie dan! Ik heb het op het pakje zien staan. Moet zeggen dat ik eigenlijk alleen rooibosthee (een kopje per dag) drink of pure kruiden thee waarvan ik zeker weet dat er geen theine inzit :D

Deel Deze Pagina