Zwanger!! Maar zo onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fietje86, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietje86

Fietje86 Niet meer actief

Hallo,

Gisterochtend heb ik een clearblue test gedaan (geen digitale) en er kwam een hele duidelijke plus te staan! Zwanger!! :$ Waarschijnlijk 4 weken nu.
    Dolgelukkig, maar nu komt de onzekerheid.. Stel dat het mis gaat.. Ik ben erg bang voor een miskraam.
    Vanmorgen heb ik de clearblue digital, met indicator gedaan. Kwam er een foutmelding te staan,waarschijnlijk niet genoeg urine opgevangen. Aaaahh! Morgenvroeg wil ik opnieuw testen.
    Herkennen meiden dit? Hebben jullie ook zo vaak getest en met hoeveel weken zijn jullie naar de huisarts gegaan?
    Ik vind het erg lastig om nu te genieten van mijn zwangerschap..

Groetjes

2. happymama

happymama Niet meer actief

hier ook net zwanger en vroeg getest dus 3 weken en 3 dagen
    ook onzeker maar dat heb je de hele zwangerschap
    had ik ook bij de eerste maar das een teken dat je nu al heel veel van je kindje houd en bezorgd bent echt een moeder iets

3. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    Wij hebben ook gelijk een 2de test gehaalt, gewoon voor de zekerheid.
    Wij zijn nu 10 weken maar de spanning blijft.
    Maar probeer te genieten het gaat echt sneller dan je denkt.

Je kan nu al de verloskundige bellen en de kraamzorg, daar moet je heel vroeg bij zijn. Docter hoef je alleen te bellen en het door tegeven, inverbant met mediceinen.

succes meid

groetjes Han

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb de eerste 3 weken denk ik wel 10 testen gedaan of misschien nog wel meer.

De eerste 10 weken was ik ook bang voor een miskraam, en keer elke keer bij het afvegen of er geen bloed was, elk pijntje voelde ik 3x erger dan dat het was.

En kijk nu eens, al 15 weken en 5 dagen ver.
    Pas na een week of 10 begon ik te genieten, en nu gaat het me allemaal veel te snel :p

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    IK heb 'savonds en de morgen er na een test gedaan en die waren positief. Ik was ook al zo misselijk dat het niet kon missen. Het grappige is nu dat als ik niet misselijk ben, ik bang ben dat ik niet meer zwanger ben... maar ja zolang ik niet ongesteld word ben ik zwanger... ik ben er dus niet onzeker over of ik zwanger ben maar wel over wat ik nu allemaal moet regelen. Aangezien ik geinsemineerd ben heb ik het ziekenhuis gebeld en daar heb ik gelijk een afspraak voor een echo op 6 april gemaakt. Verder zeiden niks; niet dat ik de kraamhulp of huisarts moet bellen, verloskundige? Helemaal niks... zelfs niet dat ik moet stoppen met rauw vlees e.d. Dat heb ik voor de zekerheid maar gevraagd...
    Ik wil niet bevallen met een verloskundige maar in het ziekenhuis met een gynaecoloog. Ik neem geen enkel risico wat dat betreft.

6. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Zoals de dames hiervoor al zeggen is het niet vreemd dat je onzeker bent. Iedereen weet dat die eerste weken zo kwetsbaar zijn. Maar je moet er ook niet in doordraaien. Ga je gewoon lekker als een zwangere gedragen, anders krijg je er spijt van hoe je je eerste periode bent doorgegaan.

En je hoeft geen afspraak te maken met de huisarts. Bel ze inderdaad wel even om door te geven dat je zwanger bent. Je kan gelijk de verloskundige bellen om een afspraak te maken.

Oh ja, en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D
    Geniet ervan!

7. Fietje86

Fietje86 Niet meer actief

Dank je wel allemaal! Begin nu allemaal "kwaaltjes" te krijgen, als misselijkheid en een raar, niet te omschrijven gevoel in mijn onderbuik!
    Ga nu ook echt genieten, al die hormonen haha!
    Jullie ook allemaal succes en geniet van deze bijzondere tijd!
    Groetjes

8. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Heel herkenbaar en eigenlijk ben ik tot nu toe met vlagen onzeker. Eerst of je wel echt zwanger bent en of het blijft zitten. Daarna over de 12 weken echo en de uitslag van de combinatietest (als je die tenminste doet). En nu heb ik dus al zo een 5 weken het hartje niet gehoord en ben ik af en toe best onzeker over mijn afspraak met de verloskundige deze week. En volgende week heb ik de 20 weken echo, dus ook weer een reden..... Maar gelukkig geniet ik tussendoor ook absoluut! En ik vind het jammer dat ik niet zeker weet of ik de baby wel of niet voel. Ik denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet!

Moraal van het verhaal, probeer tussendoor gewoon te genieten en als je je zorgen maakt probeer er dan met iemand over te praten zodat je je zorgen misschien een beetje vergeet! Want het is natuurlijk wel heel leuk en bijzonder!

9. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik ben ook erg bang geweest dat het mis zou gaan. Maar je moet je neit laten leiden door angst. Als het mis gaat dan is er iets niet goed gegaan. Moet je, je ook niet schuldig door voelen.

probeer van elke dag te genieten...

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb 5 testen gedaan waarvan 4 duidelijk positief, 3 dagen later nogmaals 2 positieve testen.
    Maaar omdat ik nog niet elke ochtend kotsent boven de pot hang blijft bij mij ook de onzekerheid hoor. EN het is nog wel mn 3e!!
    En ik kan je zeggen, die zorgen gaan niet meer over!

Succes meid!

Deel Deze Pagina