Nu probeer ik al weken om een duidelijk antwoord te krijgen bij de verzekering of een nekplooimeting vergoed word. Nu kunnen ze me echt nergens helpen en / of een duidelijk antwoord geven. Wie kan me helpen en weet of het vergoed word of voor een deel? Alvast bedankt en veel liefs
Ik kan alleen vinden dat vrouwen boven de 36 hem vergoed krijgen en mensen met een verhoogd risico. Anderen moeten gewoon betalen.
Aan je leeftijd te zien wordt het niet vergoed.. dat was in ieder geval zo bij ons als we voor de meting hadden gekozen, dan hadden we geloof ik 130 euro zelf moeten betalen, boven een bepaalde leeftijd wordt het vergoed!.
als je zo jong bent zou ik het al zeker niet laten doen, ik heb er een enorm slechte ervarin mee. of het vergoed wordt weet ik niet aangezien ik in belgie woon groetjes talia
De reden dat ik het wil is omdat ik zelf in de gehandicapte zorg zit en veel te veel heb gezien , zien en weet en ik denk dat ik dan wat geruster kan zijn. Mag ik vragen wat de slechte ervaring bij jou was???
Bij mijn verzekering (izz) zit de nekplooimeting gewoon in het pakket. Dan hoort het gewoon bij de eerste termijn echo. Maar als je onder de 36 bent en je wilt je ook via het bloed laten testen, dan moet je het zelf betalen. Dit bedrag is per ziekenhuis zelf te bepalen volgens mij.
mag ik vragen wanneer ze dat dan meten , met hoeveel weken? en als je basisplus verzekerd bent zit dat er dan ook in?
een nekpooi meeting sluit niets uit je hebt er dus niet zo veel aan ken helaas mensen die kwa meeting een kindje met down zouden krijgen hadden zich daar op ingesteld en wat bleek ? kindje had geen eens down maar helaas anders om kan het ook dus klamp je niet vast op de uitkomst het blijft afwachten
Ik heb er eigenlijk niet eens naar geinformeerd. Het werd me aan geboden om der over na te denken, en ik besloot om het te doen. Niet zozeer om te kijken of er misschien wat aan de hand zou kunnen zijn, maar omdat ik toch nog graag eens wil kijken of ons wondertje het goed maakt. Verder ben ik er van op de hoogte dat het een kansberekening is, en geen zekerheid, zekerheid krijg je met een vruchtwater punctie, maar dat wil ik niet mocht er nader onderzoek aangeraden zijn. Ik grijp deze echo aan om nog eens een kijkje te nemen, en als we daar dan voor moeten betalen is voor een latere zorg ( en dat heb ik er graag voor over, maar ik ben goed verzekerd dus ik ben er niet zo bang voor). ik denk dat het ook verschild kwa verzekering, en kwa polis.
Hoe en wat je verzekering doet, dat weet ik niet. Ik kreeg met 12 weken de eerste echo. Daar werd de eerste termijn bepaald en een nekplooimeting gedaan. Wel moest ik (in het ziekenhuis waar de echo gedaan werd) een soort formulier tekeken dat ik accoord ging dat de nekplooi ook werd gemeten. Bij het feit dat ik zelf heb gekozen dat ik ook bloedonderzoek wilde, werd mij gezegd dat ik dit wel zelf moet betalen. Maar dat is mijn eigen keus geweest, dus vind ik dat ook niet erg.
Ik heb ook de nekplooimeting gedaan. Ik weet niet of ik het vergoed krijg maar ik heb de nota gewoon opgestuurd naar me verzekering. Ik ga ervan uit van niet. Ik moest er 120,00 voor betalen, maar ik had het er voor over. Ik heb hem met 12wk gedaan.
bij mij hebben ze ongevraagd een nekplooimeting gedaan. waaruit bleek dat de kans op mongolisme 1 op 14 was dus er werd dus al vanuit gegaan dat het een mongooltje was en dat wanneer we geen gehandicapt kind wilden we het beter toan al lieten weghalen was toen 15 weken zwanger we hebben zwaar overwegen toen en het was een moeilijke tcht heel moeilijk tijd toen hebben we besloten toch eerst de vruchtwaterpunctie laten doen en daaruit bleek dat we een kern gezonde jongen hadden dus wehebben zo afgezien voor niks groetjes talia
wat klote. Ik ken de spanning. Wij hadden een forse kans op n kindje met vreselijke afwijkingen en we zijn ook door de molen gegaan. Maar voordat ze je kindje zouden weghalen, als jullie daartoe besloten zouden hebben, dan zouden ze toch evengoed een vruchtwaterpunctie of vlokkentest hebben gedaan? Ik was verkeerd geïnformeerd, omdat de aandoening zo ontstellend weinig voorkomt. Toen ik van dat zh naar het VU werd doorgestuurd voor verdere onderzoeken bleek dat ze (daar althans) niet zomaar overgaan tot beslissingen nemen van t wel of niet afbreken van een zwangerschap. Eerst onderzoeken of het kind überhaupt die aandoening heeft. En dan nog ligt de beslissing bij ons. Voor mijzelf had ik de beslissing gemaakt, dat wanneer er echt geen overlevingskansen zijn voor mijn kind, dat ik de zwangerschap zou uitdragen. Dan wilde ik mijn kind iig nog 9 maanden beschermen. Maar of ik nu weer diezelfde beslissing zou nemen? Ik denk het niet. UIteindelijk moet ik er wel bij vertellen, dat ook met Giulian niks aan de hand bleek en dat hij kerngezond is. Mijn man en ik zijn ook geen drager van die chromosoomafwijking en het is ontzettende toeval dat die afwijking zo vaak binnen de fam voorkomt. Alsof hier in de fam de staatsloterij vaak gewonnen is, maar dan anders. Met n mogelijke volgende zwangerschap krijgen we wel weer uitgebreide onderzoeken, maar geen vruchtwaterpunctie oid (tenzij ik erom vraag, maar dat zoe ik niet, het zou wel vergoedt worden, volgens mij). Wat meer en uitgebreidere echo's denk ik. Vanwege aan andere afwijking binnen de fam en omdat ik al ten minste 3 miskramen heb gehad.
wij konden op dat moment zeggen dat het weg gehaald moest worden, omdat ze er al zo erg vanuit gingen dat het gehandicapt zou zijn, en het duurde 4 weken voordat de vruchtwaterpunctie gedaan kon worden dus zou dan 19 weken zwanger zijn geweest, werd gezegd hoe vroeger je het laat weghalen hoe beter.ben blij dat we gewacht hebben stel je voor we zouden dan een kerngezond engeltje hebben laten weghalen. groetjes talia
dat bedoel ik dus hele fouten uitslag jeetje meis wat moeten jullie in de rats hebben gezeten daarom is er bij mij bijgezegt nekplooi meeting sluit niets uit en heb hem dus ook niet laten doen wel de punctie dat geeft meer zekerheid ' ben blij dat alles toch nog goed is gekomen voor jullie maar vervelend dat jullie toch door die uitkomst een moeilijke tijd moesten doormaken
inderdaad en toen we de echo van de nekplooi lieten zien aan de gyn die de 3D voor ons heeft gedaan zei ze dat er helemaal niks mis mee was, je kan je dan ook wel voorstellen hoe pissed off ik was he groetjes talia
Als ik al die verhalen lees gaat er bij mij toch een flinke twijfel komen. Denk dat ik maar even met de VK er goed over ga hebben want in die stress die jullie allemaal hadden heb ik geen zin in.
ik wens het echt niemand toe fleur, als je echt zekerheid wil zou ik gewoon een vruchtwaterpunctie laten doen maar een nekplooimeting kan veel verwarring en onnodige stress brengen groetjes talia