Bijna 21 weken zwanger en buikpijn

Discussion in 'Gezondheid' started by Triesje91, Jun 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

Apr 9, 2014
    925
    1,228
    93
    Female
    Twente
    Is er iemand dit dit herkent? Ik ben bijna 21 weken zwanger en heb sinds vanmorgen ineens buikpijn onderin de buik. Het is geen bandenpijn omdat ik het echt bij de baarmoeder voel. De pijn is echt zeurend en continue, kan het beetje vergelijken met buikpijn als ik ongesteld ben of moet worden.. Net met autorijden en nu met zitten (kantoorbaan) heb ik er het meest last van. Met het lopen valt het enigszins nog mee..

2. louan

louan Niet meer actief

Heb ik eigenlijk ook best vaak en al zeker een aantal weken, straalt ook naar mn rug. En idd met autorijden en lang zitten is het erger. Er is hier geen oorzaak dan dat het erbij hoort. Mijn baby ligt wel enorm laag misschien dat dat ermee te maken heeft.

3. Even laten checken! Ik had het met 22 weken, als ik het me goed herinner. Toen ik belde, moest ik meteen langskomen. Uiteindelijk bleek ik een infectie te hebben die voor de buikpijn en krampen zorgen. Het was op dat moment nog niet gevaarlijk (het had geen ontsluiting o.i.d. veroorzaakt, wel een wat wekere BMM), maar ik moest er wel meteen antibiotica voor gebruiken omdat het wel gevaarlijk kon worden en tot een vroeggeboorte kon leiden.

Natuurlijk kan het bij jou iets compleet anders zijn, maar ik vind buikpijn eigenlijk gewoon altijd een reden om eventjes te bellen. Misschien heeft het wel een hele logische verklaring en is er niks aan de hand, maar better safe than sorry! :)

4. louan

louan Niet meer actief

Om wat voor infectie ging het toen? Blaasontsteking? Ik ben daar op getest geen infectie alleen 1 plus eiwitten in urine. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog erg last van. Als ik 100 meter loopt begint mn onderbuik al.ijn te doen. Ik kijk de aankomende dagen ook aan en dan trek toch weer aan de bel. Mn zoon is 5 weken te vroeg dus vind dit soort dingen dan weer erg spannend ook al probeer ik erg kalm te blijven.

5. Nee, het was een bacteriële infectie, geen idee meer hoe het heette. Ik weet alleen nog dat ik er toen Clindamycine voor heb gekregen, die naam herinner ik me dan wel weer :rolleyes: Stad en land voor afgereden omdat ze het in geen enkele weekend-apotheek op voorraad hadden, zelfs in de ziekenhuisapotheken niet o_O Ze hebben daar toen tig verschillende uitstrijkjes voor afgenomen, het was niet alleen maar bloed- en urineonderzoek.

Kan me voorstellen dat het extra eng is als je zoon 5 weken te vroeg was. Gewoon bellen als je het niet vertrouwt hoor. Wat voor buikpijn is het bij jou?

louan likes this.
  6. louan

louan Niet meer actief

Wel goed dat ze er bij jou achter waren gekomen.
    Ik heb ook het idee dat er wat is bij mij. Het voelt enorm beurs aan achter mn schaambot en onderbuik. Als de kleine draait doet het nog meer pijn en hou ik soms mn adem in totdat ze klaar is met draaien zoveel pijn. Ik kan niet te lang zitten anders wordt de pijn ook erger. Ik wil het niet echt pijn noemen, het is moeilijk te omschrijven maar voelt als een beurse ja dus blauwe plek.

Zegt erg laag en soms lijkt het alsof ik tegen haar aanschop bv met traplopen:roflmao:.
    Waar ik me ergens zorgen om maak is de pijn die ik voel als ze dus draait dat is pittig. En als ik loop moet dan echy even stilstaan. Maar ik kijk het deze week aan en dan bel ik wel voor telefonisch consult ofzo.

Sorry ts wil je topic niet overnemen:$

Share This Page