Geen alcohol meer drinken ivm zwangerschap bij bijzonder gelegenheden

Discussion in 'Gezondheid' started by Pln, Jun 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Oké help! Wie wil me helpen bedenken waarom ik over 2 en 4 weken geen alcohol kan drinken (vrijgezellenfeest en bruiloft van m'n zus)? We hebben een hele goede band en ze weet dan ook altijd op te merken als er iets is. Laat staan dat ik niet drink op deze bijzondere dagen.. Alle tips zijn welkom:) mocht het lukken om voor de bruiloft een echo te regelen dan wil ik het haar misschien eerder vertellen.

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Antibioticakuur (blaasontsteking)

Je bent de bob

Net een buikgriep achter de rug en nog niet helemaal in orde

Avond/weekend ervoor doorgezakt, tax bereikt (katertje ofzo)

Morgen vroeg op, dus geen trek in kater?

Stampertje1 likes this.
  3. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Haha creatief die blaasontsteking of buikgriep is 't meest passende bij me andere nvt. Echter is ze een echte pleeg en heeft me waarschijnlijk zo door. He vrijgezellenfeest hoop ik te overleven naar de bruiloft word het lastigste. Thanks voor je input.

4. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Dan eerst de buikgriep en door verlaagde weerstand heb je daarna blaasontsteking gekregen en nu ab!

5. Besco

Besco Fanatiek lid

Jun 2, 2016
    1,154
    999
    113
    Misschien bij vrijgezellenfeest 1 of andere ontsteking ergens? Oorontsteking waar je al volgende week over een zeer oor klaagt tegen haar.
    En dan bij je vk smeken dat je voor de bruiloft zelf een echo mag krijgen en haar dan voor de grote dag het mooie nieuws vertellen?

Pln likes this.
  6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Trouwems, op de bruiloft zal ze er zelf weinig van doorhebben hoor, te veel mensen, te druk met haar dag!

Komt vast wel goed. Succes!!

7. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Ja dat was precies mijn plan. Ik haat liegen haha. Het is voor een goed doel!!

Besco likes this.
  8. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Ja heb je gelijk in maar dan heb ik de hele familie om me heen. Ze weten hoe erg ik ermee bezig was dus heb het gevoel dat ze het zoiezo merken. .

9. Besco

Besco Fanatiek lid

Jun 2, 2016
    1,154
    999
    113
    Bij de bruiloft kan je trouwens zelf je drankjes halen misschien? Dan drink je gewoon 0,0 bier of vruchtensap in een wijnglas. En de champagne even een paar dagen van te voren regelen met degene die dit inschenkt dat het voor jou Jip en Janneke champagne moet zijn? Op die dag gaat ze vast niet heel de avond op je letten wat je drinkt.
    En met die hitte moet je natuurlijk ook veel water drinken ;)

Pln likes this.
  10. Besco

Besco Fanatiek lid

Jun 2, 2016
    1,154
    999
    113
    Precies! En gezien jouw geschiedenis zullen ze toch een echo voor de 8 weken wel doen? Zou t heel stom vinden als ze dat niet doen. Niet dat je daar wat aan hebt maargoed :D

Pln likes this.
  11. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Wat je evt kan doen is bij de locatie van de bruiloft vragen of ze alcoholvrije versie van de proost hebben.

Pln likes this.
  12. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Dat ga ik gewoon afdwingen.. Desnoods betaal ik 'm zelf ja dat boeit me niet. Wil gewoon met 7 weken of 7.3 een echo ze regelen het maar ik ben ongeduldig en stik zenuwachtig of we nu een hartje mogen zien.

13. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Daar ga ik morgen voor bellen!

14. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik zou het je zus gewoon vertellen! Maakt toch niet zoveel uit dat ze het dan wat eerder weet?

heidiane, nizzie86 and Flamingooo like this.
  15. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Dankjewel allemaal:)

16. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Bij onze locatie was dat mogelijk, nou hadden wij het sowieso van tevoren geregeld omdat mijn man geen alcohol drinkt. Maar vaak denken locaties daar wel in mee. Weet niet wat voor vrijgezellenfeestje het wordt maar misschien valt daar ook iets mee te regelen zodat het minder opvalt?

17. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    In Duitsland.. Maar denk dat ik er wel onderuit kom:)

18. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Ja dat zou ik wel willen maar door mijn mk wil mijn man toch wat langer wachten. Heb het nu 1 vriendin verteld omdat ik het kwijt moest maar verder willen we het dit keer even voor ons zelf houden.

19. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    Zou het alleen je zus melden. Als ze je goed kent heeft ze het echt wel door als er iets is.

20. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Dit wou ik ook zeggen! Dan heb je ook iemand om je te helpen in je complot naar de rest ;).

En iemand zei de dag voor de bruiloft vertellen. Dat zou ik nou juist niet doen. De bruiloft is haar dag.

Iertje81 likes this.

Share This Page