kat wilt geen halsband

Discussion in 'De lounge' started by happyglow, May 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik zag het onderwerp over welk halsbandje en dat deed me er meteen aan denken, misschien zijn hier kattenkenners die me kunnen helpen.

wij hebben een kat die naar buiten gaat. Ze is binnen opgegroeid dus heeft nooit een halsbandje om gehad. Nu ze sinds September naar buiten gaat wilde ik er eentje om doen met een belletje eraan ivm vogels e.d. had niet zoveel zin in verassingskado's van poeslief:D maar ze vertikte het. Heeft iedereen open gekrast en is daarna nonstop bezig geweest om dat ding weer af te krijgen waarbij haar poot en onderkaak dus regelmatig vast kwamen te zitten. Ik vond dit niet om aan te zien en heb hem dus snel weer af gedaan. dan maar wat enge kado's op de stoep soms...:p

Maar het blijkt dat dat niet eens mijn grote zorg is maar meer het feit dat er andere buurtkatten hier gewoon ongegeneerd naar binnen wandelen. echt waar! Ze liggen languit op de keukentafel en eten het voedsel op als ik even niet oplet of boven ben. Dus nu wilde ik kijken voor een kattenluikje met zo'n sensor maar daarvoor moet je dus een halsbandje omdoen bij de kat... En laat daar nou net weer mijn probleem liggen haha.

Hoe laat je een kat dus wennen aan een halsbandje of heb ik dat al verpest door er nooit een om te doen... Ze is ongeveer 2 jaar oud nu.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou mijn kat sowieso geen halsbandje om doen.
    Kat kan met halsbandje ergens achter blijven hangen en zo stikken.

Zou mijn keus iig niet zijn.

3. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Heb je al gedacht aan een kattenluikje met chip?
    Dan moet je je kat latten chippen(als dit nog niet gebeurt is) en dan wordt het luikje op die chip ingesteld en kan alleen jouw kat binnen

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Kattenluik met chip! Halsbanden zijn stom.

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Serieus!?!?!?

Gewoon de kat 2 keer per dag eten geven, sochtends en savonds - eet ie zn bakkie wel leeg hoor. Hebben de buurkatten het ook snel gezien.

6. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn kat heeft een chip, en heb ook een kattenluikje die open gaat op de chip, dus geen halsbandje meer.

De kat bij mijn ouders had wel een halsbandje en dan een belletje eraan. Maar toch kwam ze regelmatig met een vogeltje/kikkertje enz thuis :D

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Oei, duidelijk niet de dominante kat in de buurt ;)

Wij hebben geen kattenluikje. Als we niet thuis zijn is ie buiten. Of blijft binnen als we even weg zijn. Kattenluikje vonden wij toch niet handig, en een bandje doen we niet aan. Onze kat is gewoon gechipt en verder vind ik een bandje gevaarlijk. We hebben ook wel bandjes gehad die los kunnen als ze vastzitten maar dan waren we het bandje steeds kwijt...

Hoewel een chip ook niet alles zegt... 2x kat gehad die bij vondst door de D.a. Chip niet gevonden werd...

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bij ons mepte de buurkater het Luik gewoon open...
    Kon ie alsnog naar binnen :(

En geloof mij... 2 vechtende katers in je woonkamer is niet tof.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hebben de ultieme oplossing trouwens...
    Toen we 7 jaar geleden nieuwe katten kregen... Heb ik ze gewoon niet meer buiten gelaten.
    Ze komen in de tuin als het mooi weer is en verder niet.

Toevallig laatst de allereerste gevangen muis...
    Beestje heeft kast van een midlife crisis...
    Beetje met bijna 8 jaar d'r eerste muisje vangen :D

10. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Onze kat heeft binnen nog wel een bandje aan... Blijven hangen kunnen ze niet als je ze goed omdoet, regelmatig kijkt of die nog strak zit. En we hebben het gewoon uit voorzorg, er staat ons telefoonnummer op. Want heus niet iedereen die een kat vindt gaat ermee na de DA om te kijken of die gechipt is :(

On topic: VOLHOUDEN. En mss ook eerst zonder belletje proberen? vaak vinden ze het belletje niet leuk

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wat een verschillende antwoorden haha. Ik ben in iedergeval niet bang dat ze blijft hangen en stikt. Tegenwoordig zijn de bandjes uitgerust met een veiligheidsdingetje dat losschiet als ze vast blijven hangen. Nadeel daarvan is dat ze inderdaad regelmatig thuis kunnen komen zonder bandje maargoed we hebben maar 1 kat en dan moeten we maar weer een nieuwe gaan kopen. Zo'n ding met chip is ook wel handig. Zat sowieso eraan te denken om haar nu te gaan chippen omdat ze toch naar buiten gaat. Het is een mooi beest om te zien (maarja dat vind iedereen van zn katten haha) En als ze onder een auto komt o.i.d. dat ze weten dat het beestje van jou is.

Ik denk dat ik haar ga chippen dan en zo'n kattenluikje koop. Dan hebben we 2 vliegen in 1 klap.

ennehh, ik heb een poes, geen kater dus geen gevecht bij ons binnen. Die bij ons binnen komt is wel een kater en neemt gewoon onze poes voor onze neus tijdens het tv kijken! En toen we hem weg wilde jagen nam hij onze poes bij haar nekvel mee naar buiten en ze deed niets... we hebben echt een mietje ja... achja wij hebben nog emmers water en knikkers zat voor die brutale kater, hij zal het wel nooit afleren en wij leren in de tussentijd beter mikken. Ik hoor trouwens dat ik niet de enige ben die last van die kater heeft, hij komt overal naar binnen en is niet lief voor de kids hoorde ik al. (gelukkig zelf geen ervaring mee)

12. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Ik zou dan inderdaad ook eens voor dat luikje met chip gaan kijken. Hier namelijk heel veel halsbandjes moeten kopen en steeds deden ze die zelf af. Vertrokken met halsbandje en kwamen zonder weer thuis. Ik heb het eerst een periode volgehouden om steeds nieuwe te kopen maar ze gingen altijd maar 1 a 2 dagen mee. Ik heb 3 katten en heb het een aantal maanden volgehouden, dus moet je maar nagaan hoeveel halsbandjes ik gekocht heb. Ben er uiteindelijk toch maar mee gestopt :)

Share This Page