Haar laten gaan of niet?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door dds, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Pfff…..

Mijn 6 jarige dochter (wordt eind november 7) mag vrijdag op een feestje van 17.00 tot 21.00 uur. De jongen nodigt elk jaar de hele klas uit, zijn ouders hebben een kleinschalige camping en gaan pokimons zoeken ( niet met de mobiel)
    Het is nu 21.12 uur en ik kan me niet voorstellen dat ze tot zo laat feest heeft. Ze gaat meestal om 19.30 uur naar bed. In de zomervakantie wel eens wat later, maar zeker als het nog licht is.

Mijn man en ik maken ons zorgen……Wat zou jij doen? Je kind laten gaan of niet?

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Kun je niet aanbieden om mee te gaan als begeleiding? Ik heb geen kinderen in die leeftijd dus ik kan je niet vertellen wat ik zou doen. Alleen lijkt dit me voor jullie beide de beste oplossing. Zij haar pleziertje en jij geen stress.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Phoe lastig hoor! Persoonlijk vind ik het ook erg laat voor een 6 jarige.. Ken je de ouders goed? En mag werkelijk ook heel de klas?

4. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier zou ze niet mogen
    Houdt ze niet vol en volgende ochtend ook op tijd sporten

5. Hex

Hex Lid

29 aug 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje lastige situatie. Mijn oudste is van dezelfde leeftijd en ik zie mijn zoon dit ook niet doen.

Kan je niet voorstellen dat je je nummer achterlaat en als je dochter "inkakt" je haar dan meteen ophaalt? Of inderdaad, meehelpen tijdens het feestje. Zo heb je er zelf het meeste zicht op.

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Waar maak je je echt zorgen om?
    Tijd, de activiteit of misschien iets anders?
    Je kan haar ook eerder ophalen natuurlijk

7. beccie

beccie Niet meer actief

Ik zou haar wel laten gaan.
    Waarom maak je je zorgen ? omdat ze 1x laat op bed komt ?
    ik zou er niet zon probleem van maken, de volgende dag kan ze waarschijnlijk lekker uitslapen.
    vooral als de hele klas uitgenodigd is is het ook sneu als ze niet mee mag doen.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Als ze in groepjes met begeleiding gaan, zou mijn dochter mogen.

(Ze had vorig jaar toen ze net 6 was een dansshow tot 23.00u...daar heb ik toen ook wel even over getwijfeld, maar heb haar wel mee laten doen. Ging prima. Weekend erna rustig aangedaan en maandag gewoon weer naar school (laatste schoolweek voor de zomervakantie). Dit jaar heeft ze weer zo laat een show.)

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier sluit ik me helemaal bij aan.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou haar gewoon laten gaan, leuk toch! En die ene keer later naar bed krijgt ze niets van!

11. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik niet veel te laat.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou haar ook laten gaan, maar je kent je eigen dochter het beste.
    Mijn zoon is 4 en ging in de zomer vakantie ook vaak rond 21.30 slapen, mede door de warmte natuurlijk, maar hij sliep de volgende dag wel uit tot een uurtje of 09.00.

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoon wel. Hij lag afgelopen weekend nog wel later op bed (we waren op visite). Nou en? Door de weeks gaat hij op tijd, in het weekend maar net hoe het uitkomt. Een keertje wat later maakt toch nog niks uit?

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou het wel te laat vinden voor deze leeftijd, maar ik zou haar zeker laten gaan!
    Hier gaan ze regelmatig in het weekend na 21 uur naar bed.

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik vind dat het zo snel donker word eng
    Ik wil niet dat ze verdwaald
    Ik wil niet dat ze nachtmerries krijgt…..omdat ze het niet leuk vond (eigen invulling)

Pfff….
    Ik weet het niet….misschien haar de keuze geven en idd. telefoonnummer achterlaten?

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    O ja….Ze is jong. Ze is 6 jaar en zit in groep 4 en is de jongste van de klas. De jongen wordt 8.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste (7) is afgelopen zomer (oké het was in de zomervakantie dat dan weer wel) twee keer op een slaapfeestje geweest. en dat werd toch nog vele malen later dan nu... en s morgens hartstikke vroeg wakker.
    Wel had juist mijn dochter van te voren haar bedenkingen (wilde ineens ook niet bij opa en oma logeren) maar we hebben haar gerustgesteld en aangegeven dat we haar meteen zouden ophalen wanneer zij aangaf het niet meer leuk te vinden.... beide keren hebben we haar pas de volgende dag hoeven ophalen.

18. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Bij mij zou ze niet gaan!
    Dat is niet omdat ze niet laat zou op mogen blijven maar omdat ik het doodeng dat ze nog zo laat in het donker buiten zou lopen, er lopen zoveel gekken rond tegenwoordig..

19. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Zo denk ik er ook over

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Vanwege het donker zijn, zou ik dus wel willen dat er begeleiding mee ging (als het licht was ook overigens ;)). Dat zou ik dus navragen.

Deel Deze Pagina