ik heb een vraagje. las vandaag op internet dat je geen aardappelpuree mag eten tijdens je zwangerschap, maar hoe zit dat met aardappelpuree uit een zakje waar je alleen maar heet water bij moet doen?
Ik moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb dat je geen aardappelpuree mag eten tijdens je zwangerschap. Aardappels mag je toch ook gewoon eten? Nu eten wij nooit aardappels, maar aardappelpuree is toch gewoon diezelfde gekookte aardappels stampen met iets kookvocht/kookroom/melk erbij? Volgens mij mag je dat gewoon eten hoor. Overigens mag aardappelpuree uit een zakje volgens mij ook gewoon. Ben wel benieuwd waar je gevonden hebt dat je geen aardappelpuree mag tijdens je zwangerschap eigenlijk . Liefs Hanneke.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Je mag dat gewoon eten hoor! Ben inderdaad ook wel benieuwd waar je dat gehoord hebt/of gelezen??
Ik heb dit ook ergens gelezen dat aardappel puree niet mag! Dus gewoon niet eten.... Gewoon zelf even maken.
Even gegoogled, en ik vond op internet: "Eet geen gerechten waarin rauwe eieren verwerkt zijn zoals in aardappelpuree, bavarois en zelfgemaakte mayonaise ivm salmonella" Nu gooi ik persoonlijk geen rauwe eieren door mijn aardappelpuree, dus als jij dat ook niet doet zal het geen probleem zijn!
Zolang je er inderdaad geen rauw ei doorroert, kun je het gewoon eten. Zo'n zakje trouwens ook. Daar zit ook niks rauws/onbewerkts meer in..
En zelfs al zit er ergens rauw ei in dan kun je het nog gewoon eten. Als je er al een sambonella vergifteging van krijgt dan is het alleen heel vervelend voor jou, maar kan het geen kwaad voor het kindje. Hier overigens nog nooit rauw ei in puree gedaan, ook nog nooit van gehoord.
JE hebt niet alleen risico op salmonella door rauw ei en het kan wel schadelijk zijn voor je baby. Maar ehm rauw ei door aardappelpuree?! Welke chef heeft dat bedacht?
Dat is inderdaad wel een heel bijzonder recept voor aardappelpuree, met een rauw ei erin. Echte puree is lekkerder en gezonder dan puree uit een zakje, dus stamp-ze, zou ik zeggen!
En al zou je er rauw ei in doen, dan maakt het nog niet uit. Door de hitte van de aardappelpuree is dat ei echt niet rauw meer...
ps: ik doe het trouwens wel eens voor puree over een ovenschotel. Dan wordt het mooi bruin enzo. Maar ja, dan is het dus ook in de oven geweest en maakt het ook niet meer uit
Nog nooit van gehoord, vorige week nog aardappel puree uit een zakje gegeten. Maar ik geloof niet dat het schadelijk is, en rauwe eieren doe ik ook niet in de zelf gemaakte.. Origineel is het wel
bedankt voor jullie reactie ik heb het van de week ook nog ff aan mijn vk gevraagd, en zij zegt ook dat uit een zakje gewoon mag omdat dat in poedervorm is en geen rauw ei in zit. dit is alleen wanneer je het zelf zou maken