Haar permanenten en verven.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door prima, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nee je hebt allerlei kleuren henna

( Ik ga niet roodddddd :confused: alhoewel.... Dat liever als uitgroei 8) )

JA zo erg is het.

Ik heb online gekeken bij HennaPlus..... Ziet er wel ok uit ;)

2. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Je moet er niet vanuit gaan dat het precies dezelfde kleur wordt als jij wilt he... het kan heel anders uitpakken en dat je zometeen je wild schrikt.

3. Angelina

Ik schrik me pas wild als ik 7 maanden uitgroei zie 8)

Ik weet dat het anders uit kan pakken, maar ja dat kan het sowieso altijd wel als je van kleur gaat wisselen.

Ik denk dat ik het risico ga nemen. Ik zal van te voren een voor foto plaatsen, en na kleuring nog één :D

4. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Haha heb je goed.. en echt wel benieuwd

5. Angelina

Volgende week komt de kapster, en dan zal ik er de volgende dag die Hennatroeppie in doen. Oehhhhhhh ik ben zelf ook reuzebenieuwd 8)

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hennaplus is een merk, dat kun je ongetwijfeld in meerdere kleuren krijgen, maar dan is het dus niet meer enkel puur natuur. pure natuurlijke henna is een rode kleurstof!
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Henna
    wel even goed opletten dus als je specifiek voor de natuurlijke variant wilt gaan ;)

7. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Als het écht zo schadelijk zou zijn, zouden ze dit toch ook op de verpakking moeten vermelden. ook al is er nooit onderzoek naar gedaan, dan zouden ze hier nog iets over moeten vermelden, lijkt mij...
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon mijn haren geverfd, hoor.... het kan toch niet in contact komen met je baby, dat lijkt me wel erg ver gaan, hé! Ach ja, maar als je je e rniet goed bij voelt moet je 't niet doen.... maar het lijkt mij een beetje ver gezocht....

Groetjes Niki

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het is eerder omgekeerd. er is nog nooit bewezen dat het níet schadelijk is. heel extreem voorbeeld: vroeger wist men ook niet dat alcohol schadelijk was voor de foetus, dus werd dat ook nergens vermeld. het bleek echter wel schadelijk te zijn.

dat is een beetje het probleem met de huidige verfproducten. ze zijn nog niet lang genoeg op de markt om onomstotelijk bewijs te kunnen overleggen dat het niet schadelijk is, alhoewel het onschadelijk lijkt.

daarom zeggen sommigen dat je het beter kunt laten wil je op safe spelen. en als je je er niet lekker bij voelt moet je het ook niet doen.

9. Angelina

Volgens HennaPlus is het helemaal natuurlijk 8)

Bij de natuurwinkel heb je van die kleine pakjes met hennapoeder, ook in diverse kleuren, dat moet je dan aanmaken met heet water.... Dat lijkt me helemaal zo'n gepruts. Blond hebben ze niet, maar wel alle donkere tinten.

Nou ja goed, ik moet gewoon kleuren want uitgroei is geen optie [-(

Ik kleur in ieder geval wat minder vaak dan. Eénmaal per 3 maanden of zo....

Tja ik weet het niet hoor. Meestal ben ik niet zo spastisch als ik zwanger ben, maar haarverf is toch chemisch en dan twijfel ik toch :rolleyes:

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik had het ook hoor. heb expres de eerste 3 maanden niet geverfd. toen één keer wel, maar dat viel zó tegen (voor díe prijs) dat ik het niet meer doe tot de bevalling. ik leef er wel mee haha

11. Angelina

Ik ben van het eigenwijze soort hé....... Ik verf zelf 8) , pakt het niet goed, dan plempen we er direct een andere kleur achteraan ;)

Zucht, het duurt ook nog 4 weken voordat ik 12 weken ben :rolleyes: , ik ga volgende week gewoon eerst aan de henna. Mocht het zoooooo tegenvallen, dan kleur ik het met 12 weken gewoon weer met een chemisch goedje ;)

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha, dat kan ook inderdaad. ik deed het ook altijd zelf, tot ik een nieuwe kapper kreeg en die kon er zoveel meer en spannenders mee, nu wil ik niet meer terug! :) ik ben vreselijk verwend, ik weet het ;)

13. Angelina

Ik durf het juist de kapper niet te laten kleuren 8-[

Ik heb altijd wel wat met kappers: Of ze kunnen niet knippen,óf ze kunnen niet kleuren, bij mij gaat er altijd wel iets mis :(

Nu heb ik een kapper die kan knippen, dus laat ik vooral het lot niet tarten door haar te vragen om ook nog te verven 8) :)

14. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    hoi angelina

ik kleur mijn haar ook altijd zelf, maar ook omdat ik het bij de kapper belachelijk duur vind.

maar waarom probeer je niet een kleurshampoo?
    ik heb dat ook gedaan voor de 20 weken.
    dat gaf mij een geruster gevoel omdat de baby de eerste weken helemaal aangemaakt moet worden qua organen, zenuwstelsel etc. en in shampoo zitten geen schadelijke stoffen zeggen ze.
    daarna heb ik het 1 keer geverfd zelf, we hadden een bruiloft en ik wilde mooie haren haha.

groetjes

15. Angelina

Kleurshampoo :-k

Ik verf altijd dus ik heb weinig verstand van kleurshampoo :oops:

Blijft dat ook net zo lang zitten?

16. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    nee, het is er na een aantal wassingen uit.
    geloof 12 wassingen.
    bij mij bleef mijn haar best wel lang donker.
    en ik was wel heel regelmatig mijn haren.

head and shoulder is trouwens sowieso slecht voor je haarkleur als je het geverfd hebt.

17. Angelina

Ja weet ik.

Ik had een poos terug besloten om het haar maar es rood te verven.

Was een slecht plan 8) :) , daarna heb ik het gewassen met anti-roos shampoo een keer of wat, en toen was de kleur direct minder fel.

Ik was mijn haar iedere dag..... Dan is het er wel snel uit :-k

Ik denk dat ik toch maar aan de Henna ga :D

18. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier nog een ervaren kapster! meiden je kan gewoon je haarkleuren :) :) :)

19. Angelina

Oehhhhhhhhhh twee vóór, en één tegen :)

20. Angelina

Nou, ik heb zojuist mijn haar geverfd met één of ander Henna-achtig goedje..... Ik moet straks naar de VK, dus ik hoop niet dat het groen wordt 8)

Volgend de verkoopster van het spulletje was het 100% vrij van chemische troeppies.
    Het verven kost wel wat inzet, maaaaarrrrrr, ik hoop dat het resultaat er mag zijn ( Voor dat geld zeker :confused: )

Deel Deze Pagina