Gepasteuriseerde brie! mag wel, niet, wel, niet....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sweetvienna, 27 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Weet iemand nou hoe het zit met gepasteuriseerde brie? Ik dacht dat alleen zachte rauwmelkse kaas niet mocht. En dat als het gepasteuriseerd is, het geen kwaad kan. Dus ik heb het al die tijd vrolijk gegeten want heb er echt zoooo'n ontzettende trek in sinds ik zwanger ben! Gaan mijn man en ik gisteren gezellig lunchen, vraag ik in de lunchroom of hun brie gepasteuriseerd is, begint die man van de lunchroom een heel betoog over dat zelfs gepasteuriseerde brie niet goed is en schade kan aanrichten! En ik zit het boek Veilig Zwanger van Beatrijs Smulders en Mariel Croon te lezen, staat daar ook in dat je zachte kazen, zoals brie, camembert etc, ook als ze gepasteuriseerd zijn, beter kunt mijden!
    :confused: :(
    Ik schrik hier van...heb ook in de eerste 3 maanden gewoon brie gegeten...
    Hoe zit dat nou?

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb mijn hele zwangerschap ook gewoon brie gegeten.
    Ik heb me aan de adviezen van het voedingscentrum gehouden.
    Vervelend dat iedereen wat anders zegt...

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

die mag je gewoon hebben, lekker van genieten

4. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Gepasteuriseerde brie mag je gewoon eten hoor. Geen zorgen en lekker genieten! Het gaat echt alleen om ongepasteuriseerd (dus rauwmelks).

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zou zeggen doe alles met mate anders mag je niks meer. ( Tip van een vriendin van mij ) En daar bedoel ik dan geen alcohol mee he :)

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Sorry, maar dat is echt grote onzin! Er is een aantal dingen die je echt niet mag, zelfs niet met mate! Je hoeft maar een hap rood vlees (of rauwe vis of rausmelkse kaas) binnen te krijgen met bacteriën erin en je kindje loopt gewoon gevaar... Beetje vreemd dat je dat risico bewust gaan lopen omdat je anders zoveel niet mag... Er is zoveel dat je wel mag eten.

7. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Overdrijf je niet een beetje? Eén hap rood vlees zou het kindje direct in gevaar brengen? Dat lijkt me sterk hoor. Ik kwam er pas met 12 weken achter dat ik zwanger was, en heb in die 12 weken me klemgegeten aan lever, filet americain etc. Volgens mij mankeert het kindje niets!

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Mijn moeder geeft min of meer hetzelfde advies; zoals kaneel e.d. en lever, gewoon met mate eten zegt ze. Idd. met rood/rauw vlees e.d. wel opletten. Maar vindt het wel vreemd dat er over gepasteuriseerde kaas in het boek van twee verloskundigen gezegd wordt dat je het beter kunt mijden!

9. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Nee, ik opverdrijf niet. Een hapje rood vlees KAN je kind in gevaar brengen, het hoeft niet. De kans dat er geen bacterieen in zitten is veel groter dan dat ze er wel in zitten, maar wil je werkelijk dat risico nemen? Dat snap ik dus echt niet. Maar goed, iedereen zijn ding.

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ben het met Mrijn eens, je hebt niet veel bacterieen nodig om een infectie te krijgen en het is gewoon bekend dat je kindje daar gewoon last van krijgt. En tuurlijk hoeft dat niet in ieder stuk vlees te zitten, bij sommigen gaat het goed die iedere dag rauw vlees eten maar die hebben vaak de infectie ongemerkt al gehad voor ze zwanger werden.
    In principe is het zo, wil je geen risico lopen eet je geen rauw vlees. Maar het staat iedereen vrij zelf een afweging van risico's te maken. Ik stap ook in de auto iedere dag, brengt ook risico's met zich mee...

dan die brie: volgens de meeste bronnen is gepasteuriseerde melk vrij van de bacterie. Dus de brie ook. Maar je niet te druk!

11. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Alles wat rauwmelks is, mag je niet hebben. De gewone brie in de supermarkt is gemaakt van gepasteuriseerde melk. Dat staat trouwens gewoon op de verpakkingen. Ander zou je ook geen melk mogen drinken (die is vaak ook gepasteuriseerd). Alles wat rauw is mag je dus eigenlijk niet, rauw vlees, rauwe melk, etc.

12. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    He, da's waar, zo had ik er nog niet over gedacht. Je mag gewoon melk drinken e.d. dus waarom geen gepasteuriseerde brie?! Toch blijf ik het vreemd vinden dat het in het boek staat. Ik ga weer lekker genieten van een broodje brie (at het toch niet helemaal meer met smaak door die twijfel :rolleyes: ).

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    eet hier elke zondag mijn croissantje met brie en weet niet anders dan dat dit geen kwaad kan!

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik ga er weer lekker van genieten hihi! Oww...krijg trek in een croissantje met brie...mjammie hahaha :)

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik nu ook en heb niks in huis! :( zo eerst maar eens naar de winkel waggelen! ;)

16. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Smakelijk dames!

Deel Deze Pagina