Zoontje heeft elke nacht poepluier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Olifantje, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    #1 Olifantje, 14 jul 2014
    Laatst bewerkt: 14 jul 2014
    Ons zoontje van 2 jaar en 8 maanden word 9 van de 10 keer wakker met een volle poepluier. Dit is al zeker langer dan 6 maanden aan de gang nu. Dat hij gepoept heeft vinden we helemaal niet erg. Het probleem is nu dat hij telkens vroeg wakker word omdat hij gepoept heeft en hij om 10 uur alweer moe is.
    Vanochtend was hij om 5u30 klaarwakker door een poepluier, terwijl hij gisteren alleen een plasluier had en ik hem om 7u30 wakker moest maken..
    Vaak is hij ook helemaal doorgelekt en zit de poep zelfs op zijn rug. :( Zo zielig..

Iemand tips? Hij poept al na het avondeten. Zindelijkheidstraining is hier momenteel nog niet mogelijk aangezien hij ontwikkelingsachterstand (verstandelijk zit hij op ongeveer 10 maanden) heeft. :(

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat geef je na het avondeten nog? Zuivel, fruit, iets anders...daar even mee stoppen. Misschien werkt dat op zijn darmen. En qua drinken alleen nog water geven. Daar zou ik een beetje mee proberen te experimenteren.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh, en zeker controleren voor je zelf naar bed gaat of zelfs mss de wekker zetten zodat je hem slapend kan verschonen en hij gewoon lekker verder kan slapen daarna (en jij ook).

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Begrijp ik het goed dat hij dan na het verschonen (om 5.30 uur) ook niet meer wil/gaat slapen? Weet je wanneer in de nacht hij poept? Wordt hij meteen wakker als hij poept? (Dan poept hij dus eind van de nacht.) Of slaapt hij eerst nog een tijd door? (Dan poept hij misschien eerder in de nacht.)

Onze dochter heeft een periode gehad dat ze regelmatig begin van de nacht poepte, meestal nog voordat wij naar bed gingen. Ze sliep dan echter gewoon door. Wij haalden haar dan uit bed om te verschonen, waarna ze weer lekker doorsliep.

Stel dat jouw zoontje al eerder in de nacht poept en doorslaapt, zou je kunnen proberen je wekker midden in de nacht te zetten om hem te verschonen. Waarschijnlijk gaat hij dan wel weer verder slapen. Als hij echt eind van de nacht poept, dan meteen wakker wordt en vervolgens niet meer gaat slapen, dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Rond die tijd zouden wij onze dochter na het verschonen gewoon weer op bed leggen, maar ja, zij slaapt dan wel door. Alleen als ze na 6.00 uur wakker wordt, gaat ze meestal niet meer slapen, maar daarvoor eigenlijk altijd wel.

5. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Sorry voor de late reactie! Kom er tegenwoordig bijna niet meer aan toe om wat te posten. :)

Na zijn avondeten krijgt hij altijd een toetje, meestal yoghurt. Dit moet wel aangezien hij 2 keer per dag medicatie krijgt waarmee we het dus "mengen". (pilvorm) Hij krijgt heel soms een bekertje melk tijdens het avondeten, maar dit is maar een paar keer per maand. Hij krijgt standaard een beker water. Fruit krijgt hij alleen 's ochtends. :)

Als ik rond 23u ga kijken naar zijn luier, dan heeft hij dus amper geplast en is het niet nodig om te verschonen en poepen doet hij dus echt 's ochtends..
    Ik heb het idee dat hij wakker word door de geluiden (meeuwen en andere vogels) buiten en zodra hij wakker is gaat hij poepen.. Dit speelt eigenlijk al sinds de zomertijd is in gegaan.

Als ik hem bijvoorbeeld om 5u30 ga verschonen omdat hij gepoept heeft dan heeft hij geen zin meer om te slapen, maar zit wel de hele tijd te geeuwen. ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En als je hem bij jou in bed neemt?

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ohnee dat werkt helemaal niet bij hem.. :) Dan stuitert hij de slaapkamer door van enthousiasme.
    Ik kan ook niet tegen hem zeggen dat hij nog even mag slapen want dat begrijpt hij helaas niet. Zo lastig.. :(

Hopelijk gaat het weer beter als het buiten sneller donker word..

Deel Deze Pagina