Hoihoi! Al een aantal jaren hebben wij Zijdehoender krielen voor de gezelligheid en de lekkere eitjes. Nou hebben we weer een aantal broedeieren gekregen, maar het zijn er teveel voor 1 kip. Dus wil ik 2 kippen laten broeden. Is het mogelijk om voor beiden een nestje in hetzelfde hok te maken? Dus dat ze naast elkaar zitten, met een ruimte van +/- 50 cm ertussen? Thanx voor de info vast! ☺️
Ik heb momenteel 2 kipjes die zowat op elkaar zitten te broeden, ook op elkaars eieren. En sinds gisteren gaat het haantje er ook gezellig bij zitten . Geen probleem lijkt mij.
Dat kan prima gaan hoor,maar niet elke kip wil dit....Dus kwestie van proberenhier hebben ze met z'n drieën (chabo's) 11 eieren uitgebroed allemaal dicht tegen elkaar aan.Zitten ook nog gewoon bij de rest in,totaal 6 chabo's met een haantje en 3 cochinkrielen.Inmiddels zijn de kuikens 4 weken en scharrelen gewoon tussen de rest in.
Hihi, bij een vriendin van mij zaten er zelfs 3 stuks te broeden naast elkaar! Af en toe pikten ze elkaars eieren onder de kont vandaan, hilarisch.
Ligt heel erg aan het ras. Volgens mij zijn zijdehoentjes wel verdraagzaam naar elkaar. Ik had Sumatra's (staan erg dicht bij de oerkip) en die vermoorden elkaar letterlijk voor een nest. ik heb enkele dames geëuthanaseerd vanwege een kompleet opengereten nek. Heb ik veel spijt van. Maar punt is wel dat je een kip moet hebben die wil gaan broeden! Het is niet zo van, hier alsjeblieft en ze gaan erop zitten.
Wat zielig voor je kippies! Gelukkig leven ze hier in totale vrede, zijn ook erg knuffelig, ook naar onze dochter toe! Love it! 😃 Vorige keer is het ons wel zo gelukt. Zonder dat ze broeds waren... Heb er nu een paar nep eieren in liggen, om ze te stimuleren.
Zolang de kippen broeds zijn. Zou ik het proberen. Hier hebben ze ook met zn twee 8 eieren uitgebroed. Ging harstikke goed