huishoud vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    even een vraagje, ik heb een paar rode t-shirts maar te weinig om er een machine mee te vullen iemand enig idee wat ik erbij kan steken?

    alvast bedankt groetjes Talia
     
  2. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik was gekleurde was meestal met de donkere was mee of met het beddegoed. In ieder geval niet met mijn witte was, want het zal niet de eerste keer zijn dat ik ineens roze ondergoed en sokken had....

    Als je het nog niet eerder hebt gewassen of als het maar een paar dingen zijn kun je het misschien ook op de hand wassen.
     
  3. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik gebruik voor vel gekleurde was zo'n kleurvanger (doekjes van OMO geloof ik.) Deze leg je bij je bonte was in de wasmachine, de kleuren lopen dan niet door......
     
  4. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    ik heb nog nooit doorgelopen was gehad. Ik let wel op dat ik geen nieuwe shirts ertussen heb zitten.

    Alle bonte was gewoon bij elkaar, gaat altijd goed.

    Heb je anders geen miniwas of zo op je machine zitten. Dat doe ik ook weleens als ik 1 of 2 dingen heb die ik dringend nodig heb. Of spoelen met wat was middel
     
  5. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik doe het rood bij de donkere/zwarte was (daar zitten geen nieuwe dingen die zwart af kunnen geven). Als het rood dan afgeeft, zie je het niet!
    als de spullen van katoen zijn , kun je het ook een nachtje in koud water zetten, dan geven ze al aardig wat kleur af :)
     
  6. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik doe rode kleding altijd bij de zwarte, nooit problemen mee gehad.
     
  7. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    doe ik ook alleen wel als ze al een keer zijn gewassen.
    want anders....
    anders moet je het toch echt met de hand doen, meid!
    heb nu ook zo'n dilemma met 1 ajax romper

    succes
     
  8. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    En precies om die reden zijn al mijn handdoeken rood. Ik heb zelfs een aparte bak voor de rode was. Ik heb dat probleem nou nooit!

    Maar idd bij de zwarte was gooien.


    Linda
     
  9. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn witte en 30 graden was altijd apart maar verder gooi ik het bont en spijker gewoon bij elkaar hoor. alle kleuren door elkaar... en als ik nu een wit truitje met kleur heb en niet weet waar ik het bij moet doen,dan doe ik hem even snel met de hand..tot nu toe nog geen last gehad van doorlopende kleuren
     
  10. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Doe het ook bij de zwarte/donkere.
    Laatste heeft m'n man wel leuk wit met roze gedaan :(
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik doe er meestal wat handoeken bij of zwarte was, stel dat het uitloopt dan is dat nog niet z'n ramp.
     
  12. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Haha, grappig, hier dus ook.
    Voorheen ook altijd dat geworstel met rode kleren, nu ist lekker makkelijk.
     
  13. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    denk dat ik een hoop rode handdoeken a aanschaffen maar thx meiden zal wat donkere was erbij doen
     
  14. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik doe het gewoon altijd bij de donkere/zwarte was in.

    En altijd even een oude witte sok er bij...dan kun je gelijk zien of het afgeeft! Handig voor de volgende keer!
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als het niet meer afgeeft doe ik het bij de zwarte was (wel letten op eventueel lichter gekleurde stiksels!) of anders bij de handdoeken. ik heb tegewoordig een wasmachine die was weegt en daar de hoeveelheid water en de tijdsduur op aanpast, ik draai dus sneller een rood was, bij mij blijven een aantal dingen afgeven.
     
  16. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Waar woon je? Kom ik mijn was er ff bij brengen.... ;)
     
  17. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik was rood altijd apart, dit na het drama met de roze geworden onderbroeken... (ook die van mijn man waren roze :D )

    Ik gebruik daarvoor het handwasprogramma van mijn machine.
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nieuw gekleurde was wat afgeeft kan je in de azijn zetten

    hierdoor wordt al het losse verf verwijderd en kan je ze met een gerust hart bij je bonte was mee laten wassen
     
  19. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik gooi rode kleren ook altijd bij donkere was.
    Maar ik moet zeggen dat ik ook rustig een donkergroen shirtje bij een oranje broek gooi ofzo. ;)
    Of dat verstandig is weet ik niet, ik weet wel dat ik nog geen 1 keer verkleurde kleding heb gehad.
     
  20. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    als het maar een paar nieuwe shirtjes zijn zet ik die altijd ff in water met azijn, daarna wassen met een kleur die erbij in de buurt komt of bij donkere was. zo weet je ook gelijk of het erg afgeeft of niet.
    liefs doris
     

Deel Deze Pagina