Donderdag hebben we een groeiecho gehad, omdat ons kindje een te klein hoofdje had en onder de p5 grens kwam. Voor de rest zag alles er toen goed uit. Nu is een klein hoofdje niet raar bij onze kids, want dat hadden de andere 3 kids ook en ik en mijn zusjes hebben ook allemaal een klein hoofd en passen nog het grootste kindermaatjes wat muts betreft. Nu was onze kleine met de pretecho al niet groot (1303 gram met 29weken en 6 dagen) en liep ze 10 dagen achter, maar nu met de groeiecho 31+4 was ze 1493 gram en bleek het hoofdje en het buikje te klein te zijn. Benen komen wel overeen met de duur van de zwangerschap. Ze zit nu dus op de onderste grens en over 2 weken moeten we weer terug voor een groeiecho. Nu zegt grammen natuurlijk niet alles want dat kan verschillen, maar het feit blijft wel dat het hoofdje onder de grens zit en het buikje opd e grens. wie heeft dit ook gehad? ik was er eerst heel nuchter onder, maar nu begint het meer tot me door te dringen en begin ik me toch wel zorgen te maken. De andere kids waren 8 pond en 2 keer 7,5 pond, dus geen hele kleintjes bij de geboorte.
Hopelijk vakt het mee meid. Onze laatste woog met 31.2 wkn 1453 gram. Ze is wat kleiner geboren maar doet het verder nu prima
hoi hoi het zou zo mijn verhaal kunnen zijn ! maar ik ben gelijk door gestuurd naar het zh jij niet ? ik moet nu iedere weer 3x pw naar het zh ctg en groei echo ... tja zorgen ?! .. ik heb me wel zorgen gemaakt, maar de echo's zijn een schatting mijn man en ik zijn ook niet groot onze kids wogen bij de geboorte 3200 gram ... en nu krijgen we een meisje, die schijnen altijd iets kleiner te zijn ...
Hai, wij hebben dat gehad bij onze eerste. Die werd met 34 weken geschat op 1400 gram, dus moest direct in 't ziekenhuis blijven. Nu is bij jouw kindje dat gewicht geschat bij 31 weken en als een klein hoofdje in de familie zit, zou ik me om dat kleine hoofdje niet zoveel zorgen maken. Ze gaan het gewoon goed in de gaten houden, want het moet natuurlijk wel groeien in je buik! Sterkte ermee! Ik hoop dat alles uiteindelijk meevalt!!
Ik werd vandaag terug gebeld door de verloskundige en moet door naar het ziekenhuis voor een echo. Ze dacht dat het voorhoofdje vervormd was en wil dit toch na laten kijken. Dit zou kunnen duiden op te vroeg gesloten schedelnaden. Het enige wat er nu in me omgaat is dat ik een flink potje wil janken, maar heb er nog 2 rondlopen en moet sterk zijn, maar wat een tegenvaller. Misschien klinkt het overdreven dat het me nu al zo hoog zit, maar ik heb al weken het gevoel dat er niets klopt en nu blijkt het toch bevestigd, alleen kan het ook niets zijn. Ik hoop zo dat ik morgen al terecht kan.
als je nu naar het ziekenhuis moet (en met nu bedoel ik dus zometeen direct) dan zullen ze gelijk een echo maken. Succes!!!
ik bedoel dat ik door moet naar het ziekenhuis voor een echo, zal het wel even veranderen. Ik ben nog niet teruggebeld, zit echt met spanning te wachten.
Dan zullen ze wel snel een plekje voor je regelen hoor! Begrijp dat je wilt janken, helemaal als er ook nog twee andere kids zijn.. Dan is het gewoon allemaal even teveel. Sterkte!
Ik kreeg met de 34 weken ook een groei echo toen bleek het kindje ook niet gegroeit te zijn. hoofdje lag op de p5 lijn..beentjes wel normaal maar de rest was ook te klein. Met de 20 weken echo was het al niet heel groot en met de 28 weken ook al een groeiecho gehad toen was ze wel mooi gegroeid maar met de 34 weken hield het op. Ik heb met 33 weken wel in het zh gelegen met weeen misschien dat het daar aan lag. Ik kreeg om de 2 weken een echo en iedere week werd de flow gemeten en het vw. Het kindje bleef op de p5 lijn volgens de echo,s. Ik moest in het zh bevallen en wat bleek al die zorgen voor niets ze woog zwaarder als mijn zoon. 3165 gram en 44 cm dat is wel klein maar veel meer als ze gedacht hadden. Ik geloof die echo,s niet meer zo eigenlijk ik heb me echt weken zorgen gemaakt hoor genieten was er niet meer bij. Verder zag mijn kindje er wel goed uit en geen afwijkingen. Ben benieuwd wat er uit komt bij jouw. Niet leuk om zo in onzekerheid te zitten he
Oxbow: spannend meid. Laat ze idd maar goed naar de methopicanaden kijken! Hier 2 kindjes met een wigschedel en hoe vroeger je erbij bent hoe milder de behandeling. Hoop voor je dat het niet zo is. Knuffel!
Caruli: ik heb me er verder bewust nog niet in verdiept, omdat je je vaak alleen maar meer zorgen gaat maken en de verhalen op internet vaak heftig zijn. Maar een wigschedel wat houdt dat precies in? We mogen woensdag om 11 uur voor een echo, dus nog 2 nachten zien te slapen. Wel heb ik met 30 weken een pretecho gehad en die worden gedaan door dames die ook de echo's in het ziekenhuis doen (20 weken echo en dergelijke) Ik heb hun nu een mail gestuurd of hun het zouden zeggen als het niet goed zou zijn, alleen het nadeel van toen was wel dat madam haar hele hoofdje maar weinig echt heeft laten zien. Het blijft dus nog even spannend en ik hoop dat de dames van de pretecho het dus zouden zeggen als ze het gezien hadden, want dat stelt me dan toch wel weer wat geruster. (hoop dat julli ehet kunnen volgen, het is op dit moment een beetje een warboel in m'n hoofd, ook al weet ik dat er ergere afwijkingen zijn, het gaat toch om een kindje waar je al zo'n band mee hebt en je kinderen wil je leed en pijn besparen)
Ik ben zelf geboren met gesloten schedelnaden en ik ben gewoon een gezonde hollandse meid. Ik ben wel geopereerd met drie maanden maar verder geen gevolgen eraan overgehouden. Misschien is dit een beetje een geruststelling. Natuurlijk hopen op een gezond kindje maar mocht het deze 'afwijking' hebben is het absoluut niet gezegt dat dit iets 'ernstigs' is. Heel veel succes met wachten en op naar een goede uitslag woensdag. groetjes kim
Wat schrikken meid, bah. Hopelijk valt alles mee en heb je een goede echo woensdag. Niet op internet gaan zoeken ( ik heb een placenta circumvallata of amnionstreng, mijn echoscopist denk t eerste) en van google wordt je echt niet vrolijk. Rustig aan (makkelijker gezegt dan gedaan) en een dikke knuffel.
bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Ben ondertussen al wat rustiger en het komt zo als het komt. Ben idnerdaad niet aan het terugzoeken op internet. Kreeg net de papieren voor de gyn van mijn verloskundige en daar staat op frontal bossing. We wachten gewoon af tot woensdag en er zijn dames hier die veel slechtere berichten krijgen hier en keuzes moeten maken en dan is dit maar een klein dingetje. flowerpower: jij ook sterkte, gaan ze het nu verder onderzoeken bij jou?
met 31 weken voelde ik de baby erg weinig en kreeg een echo (omdat ctg niet lukte) ze bleek ook te klein, 1400 gram werd ze op geschat en ik werd direkt opgenomen en kreeg volledige bedrust, na 10 dagen weer een groeiecho en de rust bleek wel te helpen, dus mocht naar huid als ik me thuis ook aan de rust hield. om de 10 dagen een groeiecho, en om de dag een ctg. bij de geboorte was ze 2900 gram met 39,3 weken. ze moest nog 10 dagen in het zh blijven omdat ze "prematuur gedrag" had, ze vergat te ademen tijdens het drinken.
Goh succes met wachten tot woensdag, hoop dat t allemaal meevalt voor jullie. Verder geen ervaring ermee maar toch succes!!
Oxbow: een wigschedel is dat de voorste naad die over het voorhoofd naar boven loopt gesloten is en krijgt het kindje een soort punthoofdje naar voren toe. Of een richel over het voorhoofd. Trigonocephalie heet het. Maar dat is wat Kim schrijft te verhelpen met een operatie. Hoe jonger dat het kindje is hoe milder de operatie. Ziva is ook geboren met een gesloten voorhoofdsnaad en Mitch kwamen we er met 6 mnd pas achter. Hoop dat je snel wat meer weet, al is het wel wat lastiger met zekerheid te zeggen op een echo. Zal voor je duimen dat het mee valt
Nou ik ben weer terug en met goed nieuws. Alles zag er goed uit. Het hele kindje is doorgelicht en gezond bevonden. Ze heeft een milde vorm van frontal bossing en dat is eigenlijk verwaarloosbaar. Wij zijn weer teruggekropen op onze roze wolk en daar krijgen ze ons nu niet meer vanaf. Kindje is niet groot, maar omdat ik terug gezet ben in datum aan de hand van de laatste menstruatie is het allemaal net binnen de marges.