Ik heb 2 vraagjes Ik heb mega veel last van harde buiken. Gistert in de kerk onder de preek heb ik wel 20 harde buiken gehad en soms deden ze ook echt zeer.. Ook met zingen heb ik niet lucht genoeg om normaal te kunnen zingen. en daarna kreeg ik ook elke keer een harde buik... dus besloten om maar niet mee te zingen in de kerk. wat is een beetje normaal met harde buiken? en mijn kindje beweegt asociaal veel, mijn eerste kindje was ook wel druk, maar niet zo druk als deze. ik word er 's nachts vaak wakker van, als ik wakker word is het eerste wat ik voel mijn kindje en dit de hele dag door ook als ik druk bezig ben voel ik het bewegen.. heel zelden dat ik denk hey je bent rustig. Mijn schoonzusje zei dat het kon doordat ik dan weinig vruchtwater heb?? Het kindje zit ook echt voorin mijn buik.
Was het een doempreek? hahah nee sorry. Harde buiken zijn meestal toch een teken dat je rustig aan moet doen. en dat je een druk kindje hebt door weinig vw heb ik nog nooit gehoord. Elke kindje is anders en de een is druk in de buik en ander lekker rustig. Als het goed is komt er rond deze tijd wel regelmaat in de bewegingen. Verder kan je je urine nog ff laten checken op blaasontsteking, dat veroorzaakt ook vaak veel harde buiken.
Ik krijg een harde buik bij stress en als ik me heb ingespannen. Bij mij duurt het altijd veel langer dan een paar minuten zoals waarschijnlijk bij jou (20 keer tijdens een preek). Dat vruchtwater is onzin en is makkelijk te controleren tijdens een echo als je je daar zorgen over maakt. En een druk of rustig kind heb je niet voor het uitzoeken. Het zegt niks over het kind.... Kortom: tijd om de verloskundige of gynaecoloog om advies te vragen. Succes!
Ik heb beide zwangerschappen veel harde buiken gehad, en soms ook heel pijnlijke. Niks mis met m'n vruchtwater, ik had ruim genoeg. Ook niks mis met de baby. Beide zijn pas na 40 weken geboren. In het begin (20 weken ongeveer) kreeg ik ze bij inspanning (wandelen bijvoorbeeld) en vatte ik het op als teken dat ik rustiger aan moest doen. Later kreeg ik ze ook in rust, vooral als kleine zich wat draaide of uitrekte. Daar is helemaal niks aan te doen. Ze zitten gewoon klem, dus als ze wat beweging zoeken moeten ze jou 'wegduwen'.
preek ging over liefde donderdag moet ik zoiezo om controle en dan zal ik natuurlijk even navragen, als het goed is krijg ik dan ook weer een echo. Natuurlijk heb ik het niet voor het uitkiezen hoe druk een kindje is in je buik, maar na 20 uur per dag gewoel in je buik, en een beurse buik mag het wel eens minder toch? En rustig aan doen, doe al zo weinig mogelijk wat lukt met 3 honden en een kindje werken doe ik al niet meer.