Om alvast uit te rekenen wat we volgend jaar ongeveer kwijt zullen zijn aan de kinderopvang zijn we aan het stoeien met kinderopvang calculators op verschillende sites, maar we komen er maar niet uit. De ene site zegt dat je je toetsinkomen moet invullen, dus 12 x brutosalaris + 8% vakantiegeld (optie 1) en de andere site zegt dat je het verzamelinkomen moet invullen wat op de teruggaaf staat. (optie 2) dit inkomen is vele malen lager dan het toetsinginkomen. We hebben de belasting gebeld en die zegt dat we optie 1 in moeten vullen. hier op de site zie ik in verschillend topics dat optie 2 ingevuld moet worden. optie 1 of optie 2 scheelt behoorlijk per maand, optie 2 krijg ik meer terug als optie 1, maar wat is nou goed. niet dat we straks optie 2 invullen en aan het eind 100-en euro's moeten terugbetalen. Ik hoop dat een van jullie een duidelijk antwoord kan geven, want wij snappen het niet meer. grtjes Fleur
Ik snap niet helemaal precies wat je bedoelt, want je verdient toch ook 12x je maandsalaris en 8% vakantietoeslag? Dat klopt toch altijd redelijk precies met wat je gaat verdienen? Je moet een inschatting maken van wat je gaat verdienen en dat is dus deze rekensom als jullie allebei elke maand hetzelfde verdienen.
De enige reden dat er een verschil in die 2 zit, zou kunnen zijn dat je dit jaar meer bent gaan verdienen. Dan moet je optie 1 invullen, anders krijg je teveel toeslag. Als dat niet zo is, zouden die 2 bedragen aan elkaar gelijk moeten zijn (niet op een paar euro nauwkeurig natuurlijk)
ik ben nog niet minder gaan werken. het verzamelinkomen op de teruggaaf is elk jaar een stuk minder als mijn brutojaarsalaris. dit wordt door de belasting zelf uitgerekend.
Je moet bij de belastingdienst volgens mij ALTIJD je brutojaarsalaris invullen, inclusief vakantiegeld en eventuele 13e maand. Het verzamelinkomen is bij de belastingdienst voor zover ik weet precies hetzelfde bedrag. Maar dat is een "oud" bedrag (van het jaar hiervoor als het goed is) en daardoor kan het gedateerd zijn als je qua salaris bent veranderd. Overigens kun je beter even wachten met berekenen tot na prinsjesdag
Daar zou ik nog maar niet vanuit gaan... De begrotingstekort valt hoger uit dan ze een paar maanden geleden verwachtten dus ik denk dat de kans groot is dat ze er nog wel meer in gaan snijden (natuurlijk niet voor de lage inkomens ).
Ik weet niet of dat zo is hoor, maar dit kabinet heeft daar wel een handje van. Dus het zou me niets verbazen