Wat kan ik met het haar van mijn dochter? Ik knip haar pony wel eens, zodat de haren niet teveel in haar ogen komt, maar eigenlijk wil ik gewoon dat het lang wordt en het haar naar de zijkanten ''groeit'' in plaats van altijd naar voren haha.. Heeft er nog iemand hetzelfde probleem? Ik denk ook niet dat het zomaar ineens naar de zijkanten gaat.. Ik probeer haar haar zoveel mogelijk met speldjes naar de zijkanten te doen .. Of zal ik het laten groeien(wel eventjes recht knippen) en hopen dat t vanzelf naar de zijkanten gaat, met de kans dat je haar ogen niet meer ziet?
heel eerlijk?? Ja de pony gelijk korter knippen en dan valt het wel opzij...zo kun je het dan bij de rest laten groeien...vind zulke pony's helemaal niks
Onze dochter had dit ook een tijdje, totdat ik de pony niet mooi meer vond. Toen heb ik het lang laten groeien. Je komt op een vervelende lengte, maar daar moet je dan met speltjes doorheen, of in vlechten als je dat kunt. Daar zijn filmpjes van.
Haha ik vind het haar ook best vervelend worden, toen ze wat jonger was, vond ik het nog wel leuk en schattig staan, maar nu ze wat ouder is, vind ik het eigenlijk niet zo leuk meer.. als ze speldjes etc in heeft ziet ze er zo uit: Veel leuker haha. Okee dus de een zegt kort knippen en de ander zegt lang laten haha
Haha dat koppie op de tweede foto, zo moet mijn dochter haar hoofd soms ook houden als ze wat wil zien... Als ze weer eens weigert om twee tellen stil te staan voor een staartje.. Mijn dochter heeft officieel geen pony, maar het voorste haar groeit wel naar voren dus als ze het los heeft krijg je dat effect... Daarnaast bovenop haar koppie twee draaiwortels dus hoewel haar haar nu lang genoeg is om alles in 1 staart te doen, is het lastig dat fatsoenlijk voor elkaar te krijgen. Toen ze jonger was wilde ze ook vaak geen staartje in en toen heb ik alles een paar keer kort laten knippen omdat het los echt geen porem was. Nu ze wat ouder is woedt haar haar ook wat voller en stugger waardoor het makkelijker is, het past nu bijna achter haar oortjes.... Even doorzetten dus met de speldjes!
Emma wil best een staartje in hoor(de achterkant dan, de voorkant moet met speldjes naar de zijkant haha) moet t soms wel ff snel doen.. maar ja papa vergeet dat nog wel eens, waardoor ze dit kapsel weer heeft, en vandaag had hij een paar mooie foto's gemaakt, en toen zag ik dat kapsel weer en dacht nu ga ik vragen of ik er wat mee kan doen haha!
Ik vind het er nu een beetje armoedig uitzien (sorry) Als je het mee wil laten groeien moet je het wel wegsteken met speldjes.Dat kind krijgt nog nekklachten omdat ze helemaal verkrampt moet gaan zitten om iets te zien haha Is even een rotlengte.Een leuke haarband of diadeem is ook leuk.Deed ik ook bij mijn oudste dochter.
Ik vind het er zo nogal slonzig uitzien, sorry dat ik het zeg . Vind sowieso los haar bij jonge meisjes alleen mooi als het kort is, het wordt al heel gauw zo sliertig en slordig, ik hou er niet van. Ik denk dat een staartje (1 of 2) bij jouw dochter veel frisser staat en het lijkt me voor haar ook prettiger dan al die haren in haar gezicht. Dan zet je de pony gewoon vast met speldjes en die groeit er vanzelf bij. Mocht ze de elastiekjes of speldjes eruit halen, stug volhouden, dat went vanzelf. Mijn jongste wilde het eerst ook niet maar nu ze eraan gewend is vraagt ze er zelf om. Het is gewoon veel verzorgder en frisser, vind ik persoonlijk...
Of een bob met korte pony laten knippen of in de weer blijven met staartjes en knipjes en een scheiding "forceren". Omdat haar haar zo steil is, zou ik het zelf helemaal korter laten knippen. Oh ja, en wrijf het er bij je man even extra in dat hij haar haartjes in een staart doet Op de derde foto zie ik namelijk gelijk een heel ander kind zo met het haar uit haar gezicht.
Gewoon zo laten en met speldjes naar de zijkant tot het bijgegroeid is. Uiteraard de rest dan af en toe eens knippen anders komt het er nooit bij
Zou het ook zo laten en met speldjes/invlechtjes 'wegwerken'. Is gewoon even een lengte waar je door heen moet. Of je de groeirichting ooit kunt veranderen weet ik niet...het haar van mijn dochters is al heel lang min of meer één lengte en als het los is valt het nog steeds enorm voor hun gezicht. Daarom is het dus nooit los (overdag dan).
Onze dochter heeft ongeveer even lang haar als jou dochter maar absoluut geen pony vind het geen mooi kapsel (sorry) En nog een tip laat het door een kapster knippen dan zit het vaak al een stuk mooier... Ik zou de pony lekker laten groeien zodat je een staartje/vlechtje naar de zijkant kan doen. Voor nu is dat wel vervelend omdat je met een tussenlengte zit. Maar met schuifjes/knipjes kom je al een heel eind. Zo los vind ik bij jonge kindjes erg onverzorgd. En onze dochter haalde eerst ook altijd elastiekjes enz uit haar haar nu bijna nooit meer gewoon volhouden ze wennen er vanzelf aan.
Hmm waarom laat je er geen model in knippen door de kapper? Kost wel meer dan zelf knippen maar die hebben genoeg ervaring met kinderhaar om iets te bedenken waar jij blij mee bent Bijv de pony scheef en dan de rest van d'r haar (semi) aansluitend knippen. En de achterkant dan dus ook niet echt recht. Of misschien wel een klein laagje (of 2) erin... Dan is het niet zo recht meer. Maar goed, kapper ziet van in 1 oogopslag wat leuk is bij dat koppie
Iig niet meer zelf knippen.. En verder speldjes, staartjes en vlechtjes. Echt, laat het ff netjes maken bij de kapper, en geef aan dat je het wilt laten groeien. Af en toe bijhouden, dan ziet t er al een stuk beter uit.. Mijn dochter heeft redelijk dik, lang haar (zonder pony), maar ze mag t van mij echt nooit helemaal los. Als ze dat perse wil, dan doe ik t op zijn minst half los, dat het grootste deel iig uit haar gezicht is.
Heb hier precies hetzelfde met mijn dochter. Ik wil het ook laten groeien..zijn we ook mee bezig en de oplossing is idd met speldjes naar de zijkant of een halve staart waar d'r pony bij kan.. D'r pony is nu op "voor de ogen" lengte.. Maar nu schuif je het wel makkelijker opzij...ff doorbijten en over 2 maandjes valt het opzij Dus ik zou het niet knippen...
Ik zou naar de kapper gaan, het daar in een mooi model laten knippen en uitleggen dat je de pony erbij wil laten groeien. Daar hebben ze vast goede ideen over hoe je het het beste kan doen (Iig niet meer zelf knippen )
Ik zou gewoon naar de kapper gaan en er daar wat van laten maken. Zo'n lange pony lijkt me in elk geval niet fijn.
Mijn dochter heeft ook zo'n megapony, maar ook heel dik haar dus dat moet ik echt 'temmen' met meerdere speldjes. Helaas houdt mevrouw daar niet van en loopt ze gedurende de dag weer met die dikke bos op haar voorhoofd. Ik knip het nu bij en het valt niet helemaal recht naar voren, ook omdat niet dun of sluik is. Als ik het even kam met mijn vingers gaat het al meer naar opzij. Maar toch staan speldjes veel leuker bij haar. Ze heeft verder vrij lang haar voor haar leeftijd, tot over haar schouders. Dat valt mooi omdat het niet zo dun is en daarom laat ik dat groeien. Maar wat ik met die pony moet later (vooral) geen idee. Niet bijknippen is geen optie want dan kijkt ze dus een paar weken of maanden onder haar pony door, niet goed voor haar nek.