Misselijk maar niet braken, tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nescio, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschappen en het is nogal vervelend. Ik heb de hele dag het gevoel dat ik moet braken, maar er komt niks. Als ik bijv mijn vitamines inneem krijg ik direct een kokhalsreflex die heel moeilijk stopt. Ik ben de hele dag door misselijk maar niks van wat ik eet komt er uit (gelukkig maar) maar ik zit wel de hele dag met die misselijkheid.

Herkent iemand dit? Is er iets dat wel zou werken om te eten?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Op een pepermuntje zuigen!

3. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had daarnaast geen trek of dorst en functioneerde niet meer. Emesafene gekregen en het werd een stuk beter.

4. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ik had hetzelfde in het begin,
    wat een beetje helpte was op snoepjes zuigen. Zuurtjes en lollie's en later waterijsje.
    Sterkte hier ging het met een week of 15 over.

5. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ja heb ik ook en dan vooral van een uur of 16 tot 21 uur. Al 11 weken. Eigenlijk helpt vooralsnog niks..

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de tips! Pepermuntjes al direct geprobeerd, werkt wel. Ik heb het erger als mijn maag leeg is, maar lastig te eten als alles je tegen staat 😉

Hoop dat iedereen snel klachtenvrij is!

7. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Ik weet het, heel vervelend!
    Bij mij helpt cola! Het eerste wat ik doe als ik beneden ben is cola drinken...

hopelijk wordt het snel minder! xx

8. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Vervelend he! Bij mij hielp optimel en vanille vla. Na 14w voelde ik me weer de oude.

9. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Heb dit gehad tot precies 1 dag na 12 weken!
    Bij mij hielp wit brood met kaas, melk, cola en chips. En ik at vooral waar ik dan wel zin in had, wat het ook was. Soms zelfs 's ochtends een handje chips, heel raar, maar het hielp!
    Sterkte!

10. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Oh neee 14 weken! Al m'n hoop zit op 12!

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Herkenbaar. Heb regelmatig kokhalzend bovrn de wc gehangen maar maar 2 keer echt hoeven spugen. Watbij mij hielp was to h wat eten. Cracker oid. Gemberthee hielp ook wel een beetje. Verder vooral doorzetten. Bij mij werd het na week of 16 beter en was na week of 22 wel helemaal over.

12. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat herken ik ook wel..
    het wordt nu eindelijk wat minder alleen af en toe nog als ik vieze luchtjes ruik. (Voor mij vies haha de deogeur van manlief en geurkaarsjes enzo) Niks helpt dan

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de reacties en de tips. Blijven eten en eten waar ik trek in heb dus.

Ik heb het ook heel sterk bij geuren. Zelfs de fijne geur van onze kerstboom kan ik niet meer harden. En onze buren stoken regelmatig hout en die geur kan ik ook niet aan in combinatie met die vieze windstille waterkou. Ik heb echt een hekel aan de winter nu haha.

Ik hoop ook echt dat het met 12 weken ofzo over is. Ik durf ook bijna niets te plannen omdat ik elk moment straalmisselijk kan worden. Mijn twee meiden hebben nu ook weinig aan me, jasses.

Deel Deze Pagina