Haar verven eerste maanden zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem89, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Dames,

Ik hoor verschillende verhalen. Mag je nou wel of niet je haar verven in de eerste maanden van je zwangerschap?
    Ik heb een donkere uitgroei en verf me haar blond. Wil er toch een beetje leuk bijlopen tijdens m'n zwangerschap haha zonder donkere uitgroei.

Hebben jullie gewoon jullie haar geverfd?

2. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    He Bloem! :D

Ik heb afgelopen week mijn haren nog geverfd.. maar wist toen natuurlijk nog niet dat ik zwanger was...
    Een vriendin van mij is dat gewoon blijven doen, maar eerlijk gezegd weet ik ook niet of het wel of niet goed is..
    Zou wel balen zijn! :S

3. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Het mag wel, maar het kan zijn omdat je zwanger bent dat de verf niet zo pakt als normaal!

4. Maia

Maia Niet meer actief

het mag wel, ik heb het bij beide zwangerschappen laten verven.
    het kan alleen zo zijn dat het niet helemaal uitpakt zoals je wilt, dat hoor je nog wel eens. Bij mijn eerste zwangerschap nergens last van gehad, bij mijn tweede zwangerschap had ik na het laten verven een paar weken een enorm gevoelige hoofdhuid. Dus ik heb het sindsdien ook maar even gelaten, verven komt na de zwangerschap wel weer.

5. aapie83

aapie83 Lid

28 aug 2012
    13
    0
    0
    amsterdam
    hier gewoon haar geverft, en niks aan de hand. heb ook niet het idee dat mijn haar "veranderd" is sinds ik zwanger ben. gebruik gewoon kruidvat eigen merk..

6. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik heb gewoon mijn haar laten verven bij de kapper, alleen eerste keer pakte het verkeerd uit ivm met hormonen. Mijn haar werd namelijk paars, maar dat was zo weer verholpen.

7. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik verf ze ook gewoon, maar mijn hoofdhuid irriteert nu steeds als ik ze verf. Dit had ik voor mijn zwangerschap niet

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Zolang je ervoor zorgt dat je veel frisse lucht krijgt en dus niet aldie stoffen inademt is het geen probleem.
    Ik zou dus zeggen als je het zelf doet; zorg voor ventilatie!

9. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Bedankt. Ik ga het gewoon doen en zet wel een raam open haha
    Al de tegenstrijdige berichten zijn zo irritant!

10. Steffie2211

Steffie2211 Actief lid

26 apr 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon verven hoor, een vriendin van mij is kapster en die zegt dat het gewoon kan. Zonder gevaar.
    Ben zelf ook donker maar kleur mijn haar blond.
    Wel met folies dus komt de verf niet op mijn huid.
    Maar ook zonder folies is het geen probleem.

Ik heb in het begin ook in twijfel gezeten zoals jij, maar ben al 2x geverft nu en bijna 19 weken zwanger dus gewoon doen!

Succes

11. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Is ze ook dokter of verloskundige?:p

Ik neem liever het zekere voor het onzekere en verf het maar niet.

Dit staat er op de site van een verloskundigenpraktijk

Mag ik mijn haar verven

Er zijn geen schadelijke effecten bekend van het kleuren van haar tijdens de zwangerschap. De chemische stoffen die gebruikt worden zijn heel ongezond, maar men gaat ervan uit dat er maar heel weinig van de verf door het lichaam wordt opgenomen. Het officiële advies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieuhygiëne is dat je het verven van je haar beter kunt uitstellen tot na de geboorte van je kind, omdat het niet strikt noodzakelijk is. Je kunt aan de kapper vragen welke soort kleuring je het best kunt gebruiken.

Veel gestelde vragen

12. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegenwoordig zijn de verven niet meer zo chemisch als vroeger.. Dit ook omdat kappers er dagelijks in staan en zou dan voor hun ook ongezond zijn..
    Je kunt gewoon je haar verven er komt niks in jou terecht wat bij je baby zou kunnen komen.. En het inademen ervan is niet zo erg hoor doet het niet dagelijks neem ik aan ;) als je het laat doen merk je het bijna niet eens vind ik..

Alleen van de hormonen klopt idd maar hoeft niet bij iedereen hoor..

13. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Nu32w 2 zelf geverfd. Nergens last van en kindje doet het super. Gewoon doen waar je je goed bijj voelt. Overal zijn tegenstrijdige berichten over. Dat had ik in het begin met softijs. Uiteindelijk niet genomen. Maar daar zei de ene van ken primaen de andere zei absoluut niet teveelbactieren

14. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik ben gewoon blijven verven ,zelfs nog op 36 weken en 2weken later was hij er :)
    wel pakten de kleuren niet uit zoals ze moesten zijn
    blonderen word afgeraden door de amoniak en door de hormonen kan je haar groen uitslaan

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb het toevallig vanochtend gevraagd aan mijn VK. Zij zei dat het echt mag, want de stoffen die er tegenwoordig inzitten zijn lang zo heftig niet als vroeger.

Daarnaast gebruik ik bij de kapper ook altijd een spoeling met 3-4% verf, heel minimaal dus.

Ik heb sinds dat ik zwanger ben ook geen verf meer in mijn haar gehad hoor, maar de grijze haartjes beginnen nu toch echt weer door te komen. Het zijn er niet veel, maar toch heb ik dan het idee dat iedereen ze ziet! Haha!

Toch maar ff een afspraak maken!:D

16. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    #16 Ly1, 3 okt 2012
    Laatst bewerkt: 3 okt 2012
    Ik ben zelf kapster : dit is echt een fabel!

Je mag gerust je haar verven als je zwanger bent alleen kan de kleur onder invloed van hormonen wel anders uitpakken bijvoorbeeld roder, of minder dekkend. Ik kleur zelf elke 5 weken mijn haar.

Wel zou ik inderdaad verf bij een kapperswinkel kopen of door de kapper laten doen, want in een thuisverf zitten schadelijke metalen (product-fillers), maar die zijn altijd slechter voor je, ook als je niet in verwachting bent.

Gewoon lekker tutten dames!

Liefs

Deel Deze Pagina