Hoi ik ben 29 jaar en na een hele tijd proberen en uiteindelijk na de 3e IUI zwanger. Ik ben nu ongeveer 7,5 week. Ik heb heel lang getwijfeld of ik deze vraag zou stellen hier omdat ik denk dat eigenlijk niemand mij een antwoord kan geven en dat we moeten afwachten maar ik probeer het toch. Ik had met precies 7 weken (5 weken na de inseminatie) een echo waarop een hartje te zien was, regelmatig en krachtig met 122bpm. Het embryootje was echter wat te klein, ongeveer 6,6mm ofzo, passend bij 6w3d zwangerschap. Daarbij startte mijn HCG waarden wat aan de lage kant maar met een mooie verdubbeling. Dat is na 4,5 week niet meer nagekeken. Met deze info vertelde de arts dat het waarschijnlijk niet goed gaat. En moet ik komend week weer komen. De arts die ik had was vrij duidelijk en bot, dit gaat m niet worden. Door de IUI was er geen twijfel over de termijn dus het vruchtje is te klein en dat betekent dat het fout gaat. Ik heb door de schrik helemaal geen vragen meer gesteld. Ben nu extreem bang voor wat ik kan verwachten, voel van alles in mijn buik. Sinds die echo ook menstruatieachtige pijn (zou het als ik niet zo obsessief bezig was beschrijven als een vaag zeurend gevoel, geen pijn) in mijn onderrug soms beetje uitstralend naar mijn benen. Tot mijn grote schrik 1,5 dag na de echo eenmalig wat oud bloed met slijm bij vegen. Sindsdien ga ik echt obsessief vaak naar het toilet om te checken of ik bloed. Dat is dus helemaal niet meer voorgekomen. Ik ben heel bang voor wat er gaat komen en word gek van onzekerheid. Kan iemand mij misschien vertellen of het nou zo is dat ik echt heel snel een miskraam kan verwachten of dat ik gerust ook weg kan gaan zonder dat ik ineens heel veel bloedverlies en dan niks bij me heb (geen schone kleren of genoeg maandverband ofzo). Ik hoop op wat geruststellende woorden of wat meer duidelijkheid wat ik kan verwachten tot de volgende echo en misschien ook bij de volgende echo. Ik heb alle scenario's al doorlopen en word er langzaam gek van. groetjes van mij
Hoi Onzeker84, vervelend voor je zeg. Onduidelijkheid is zo'n energievreter! Als de arts vrij zeker was, ben ik niet degene die dat dan moet proberen te ontkrachten. Het is in het begin alleen soms moeilijk om een vruchtje goed te meten. Een paar millimeter opzij meten en je bent 2-3 dagen minder ver/verder zwanger. Maar je HCG was ook niet de hoogte die men verwachtte. Een vroege echo kan heel veel onduidelijkheid geven, alleen heb jij IUI gehad en dan weet je de bevruchting vrij zeker. Al zijn er een paar uitzonderingen te bedenken. (late bevruchting, korte stilstand in de ontwikkeling van een foetus) Een beetje bruinverlies kan inderdaad duiden op een beginnende miskraam, maar dat hoeft ook weer niet. En als het inderdaad mis is, zoals de arts zegt, dan kan een miskraam ook nog een hele tijd op zich laten wachten, maar het zou ook vanavond kunnen gebeuren. Je weet het gewoon niet. Vervelend allemaal die onzekerheid, maar ik zou inderdaad door wat de arts zei maar rekening houden met een grote kans op een miskraam. Sterkte. Groetjes Brigitte