Ik ben er echt een beetje para voor!! Ik kreeg net het idee dat ik wat witte dunne strepen op m'n buik zag... vraag me af: Hoe zien ze er helemaal aan het begin uit? Wanneer kreeg jij ze en hoe oud was je toen? Ik lees namelijk een hoop dat vooral de jongere moeders er last van hebben en zodra je rond de dertig bent je huid een stuk elastischer is. xxx
Tsja het hoort erbij. Het is ook erfelijk. Ik was 19 in mijn eerste zwangerschap en nu net 22. Dus relatief jong en heb toch nergens last van. Smeren helpt trouwens niet. Als je het krijgt krijg je het toch wel. Het begint volgens mij wit/zilver en wordt daarna rood/paars/blauw om vervolgens weer wit/zilver te worden. Althans dat heb ik dan gelezen. Maar ja ik zou het geen probleem vinden als ik het krijg. Liever niet natuurlijk, maar het hoort erbij.
Ik heb niet gesmeerd en geen stiae. Ok, ik heb één piepklein streepje boven mijn navel, maar dat vind ik wel mooi. Een blijvend teken van deze zwangerschap. Ik ben 27 en eerste zwangerschap. Mijn buik is niet in ene heel hard gegroeid en is nog steeds niet groot. Ik denk dat dat scheelt, mijn huid heeft het niet zwaar te verduren gehad. En het schijnt idd erfelijk te zijn. Mijn moeder heeft het ook niet.
Vk zei tegen mei dat vooral vrouwen onder de 25 last hebben er van. Klopt wel, ben 21 en heb het best veel op m'n buik zitten. Smeren helpt niet zegt ze, nouja het hoort er bij. De een krijgt het wel de ander niet idd!
Tja ik denk dat het toch genetisch bepaald is hoor. Ik ben nu zwanger van ons 2de kindje 25 jaar,en op dit moment geen streepjes hoor. Als je tijdens je pubertijd er al last van had dan zal de kans nu wel groter zijn denk ik.
Ik was 27 tijdens mijn eerste zwangerschap. Het begon met drie rode strepen naast mijn navel, maar uiteindelijk heb ik toch wel heel veel streepjes gekregen. Verder alleen onder mijn navel trouwens. Ik heb toen wel goed gesmeerd maar dat heeft niet geholpen. Nu smeer ik weer goed. Ik ben nu 31 en ik heb nog geen streepje erbij. Ik denk dus inderdaad dat je huid iets ouder en dus ook soepeler is.
Ik heb van de puberteit striae op mijn knieën, heupen, billen en onderrug. Ik ben trouwens altijd hartstikke slank geweest, maar gewoon enorm hard gegroeid. Het waren eerst blauw/rode strepen. Nu zijn ze wit en zilver. Op mijn billen zie je ze nauwelijks meer. Mijn buik is best hard gegroeid en ik voelde mijn huid af en toe ook trekken. Tot nu toe nog geen streepje extra. Zelfs niet op mijn heupen. Ik drink veel water, dat schijnt te helpen. En verder verwacht ik vanaf nu ongeveer wel nieuwe strepen. Jammer van mijn ooit zomooie strakke buik, maar ik vind ook dat het er gewoon bijhoort. Oorlogslittekens van de zwangerschap
Lees veel meiden die het nog niet hebben maar geloof me het zegt niks . Het kan zelfs komen rond de 37/38 weken . Zodra er geen plek meer is om te rekken gaat het scheuren . Aach ja , ik zit er eigenlijk niet mee hoor . Hoort erbij toch . Als dat het ergste is in het leven . En we hebben het er tenslotte allemaal voor over . Of smeren helpt , ik weet het echt niet ? Geloof er niet echt in maar als je het wilt proberen kan je het best doen .
Ik smeer voor de zekerheid, meer gewoon om de boel lekker zacht aan te doen laten voelen, maar ik geloof dat het voor het wel of niet krijgen van striae geen verschil maakt. Wat je wel kunt doen als je ze krijgt is de littekentjes gelijk insmeren met bio-oil of sint jansolie. Dan helen ze mooier en vervagen ze sneller. Ik heb er vooralsnog geen last van. Wel een klein beetje op mijn 'lovehandles', maar die zijn van de pubertijd. Mijn borsten aan de zijkant voelen ook wat streperig, maar ik zie niks. Mijn moeder kreeg een uur voor ze moest bevallen een streepje boven haar navel . Verder ook geen striae te bekennen. Ik hoop dat ik hetzelfde heb... en anders.... nou ja, jammer dan!
Hoe jonger je bent, hoe lichter je huid, hoe droger je huid, hoe kwetsbaarder je bent voor striae.. Para zou ik er tochniet van worden hoor, eerst maar is kijken hoe het een jaar later eruit ziet. Ik heb altijd al streepjes gehad op mijn heupen, terwijl ik nooit dik ben geweest of iets. Maar die waren echt zo goed als niet zichtbaar hoor en zelfs mannen hebben striae, zou je er echt nietzo druk om maken. Met de juiste nazorg valt er veel aan te doen. Ik had behoorlijk wat kraters vlak na mijn zwangerschap, was best in shock. Aangezien mijn buik eigenlijk het enige deel was van mijn lichaam wat ik kon waarderen. Met wat extra nazorg en moeite was het na 9 maanden zo goed als niet meer te zien en me buik zag er mooi strak uit. Als het begint zijn ze donker paars van kleur, wit worden ze pas na een paar maanden genezen. Ik dacht bij mijn eerste dochter dat het blauwe plekken waren die ik kreeg van haar getrap, haha... Probeer je huid in goede conditie te houden door veel te drinken en hem lekker soepel te houden met een goede lotion of olie. Het hoefd echt geen dure te zijn zoals bio oil ofzo. Ik gebruik zelf graag Palmers olive, helpt ook goed tegen jeuk enzo die je op een gegeven moment waarschijnlijk zult krijgen van het rekken. Kwa olie's kan ik die van De tuinen aanraden, mothers oil. Oh en ik was trouwens 22 bij de eerste 24 nu bij de tweede en heb weer nieuwe strepen. Wel meer dan mijn moeder had, maar die was ook 27 en 37 bij haar zwangerschappen.
Nou, dan staat mij wat te wachten als het erfelijk is ^^ Mijn moeder zat helemaal onder, maarja die had ook een enorme buik omdat het een tweeling was. Ik smeer wel lekker, ookal helpt het niet tot weinig, ik vind het wel fijn.
ik heb ze gekregen tijdens de bevalling wat in de laatst 5 persweeën in eens had ik er 100 maar er zijn ook meiden hier mejojo bijv die kreeg ze pas een week NA de bevaling
ik vind het plaatje hierboven echt geweldig, ik ben dus iemand die keitrots is op haar striae ik heb mijn kinderen gedragen dus noem ze ook geen striae maar beautymarks ik denk dat we echt dat ideale plaatje eens moeten laten varen, lijkt wel of tegenwoordig iedereen kinderen wilt hebben en toch een perfect figuur (volgens de blaadjes ) en het liefst zo onzichtbaar mogenlijk dat we uberhaubt ooit ons wondertjes gedragen mogen hebben. striae hoort er gewoon bij jammer maar helaas, als je het krijgt dan krijg je dat is echt niet het einde van je mooiheid echte schoonheid zit van binnen
Wow! Wat een geweldig plaatje!! OT: Ik heb op mijn buik helemaal nooit striae gehad, maar mijn borsten daarentegen.... Dat had ik in de pubertijd ook toen ze een groeispurtje kregen en nu dus weer (en ik heb echt geen enorme boezem). Vooral na de bevalling door de stuwing, maar ook tijdens de zwangerschap al. Ach ja, I'm a GODDAMN TIGER!!
ik heb al jaren striea. ik ben niet dik juist tenger. maar blijkbaar ineens ietsjes te snel gegroeid en dan hou je het helaas niet tegen. nu ik zwanger ben het ik het ook op mijn borsten gekregen terwijl ze nauwelijks zijn gegroeid. ik smeer wel maar het heeft volgens mij weinig zin. maar toch mischien voorkomt het dat ze groter worden en snel genezen baat het niet dan schaadt het ook niet. smeren houd je huis wel ietsje soepeler. op mijn billen zijn ze trouwens nooit bijgetrokken naar wit. maar altijd rood paarsig gepbleven helaas.
Ik heb ook al jaren striae.. vroeger hard gegroeid.. in de lengte en breedte ik heb ze op mn schouders en vooral op mn buik.. van de week kwam ik erachter dat onder mn buik (kan het niet meer zien) dat er nieuwe strepen zaten.Die zijn nu rood, op de rest van mn buik zijn de strepen wit/zilver helaas bij mij ook heel genetisch mijn broer is ontzettend slank tegenovergestelde van mij, en heeft ook striae op zn schouders... blijkbaar hebben we n dunne huid ofzo
Mannen hebben het inderdaad ook! Mijn vader heeft het op zijn onderrug en twee vriendjes van vroeger hadden dat ook. Mijn huidige vriend heeft echt flinke striae op zijn billen. Hele duidelijke witte lijnen, maar ooh zo'n lekker kontje Echt van die schaatsersbillen En dan denk ik maar: als ik zo verliefd naar zijn billen kan kijken, kan hij dat ook naar mijn billen, heupen en straks misschien buik
ik kreeg ze bij de oudste rond week 34! een hele dikke en toen nog wat meer vooral onder mijn navel. na de bevalling werden ze snel licht. bij de 2de geen bijgekregen. bij de derde wat doorgescheurt naar wat boven de navel. ze zijn licht ik kan nog steeds een bikini aan. tja niet de mooiste buik maar ook niet lelijk of opvallend. het zij zo. niks aan te doen.