verstopping

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kaatje320, Apr 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaatje320

kaatje320 Niet meer actief

hallo,

ik ben sinds 4 dagen overgestapt op flesvoeding (friso1)
    nu heeft mijn dochter al 3 dagen niet gepoept. ik heb mijn huisarts gebeld, die zei: wat zonnebloemolie in t flesje doen, maar dat helpt niet.
    ik merk dat ze er wel last van heeft, vooral net na de voeding, je ziet ze dan drukken en kreunen, soms gaat ze ook pieperig huilen.
    wat kan ik nog meer doen? ik heb ook al 10ml extra water bij de voeding gedaan. mijn dochter is 7 weken oud.

help me aub. het is zo zielig.

groetjes carlie en jacinda

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Carlie en Jancinda,

je kunt deze vraag ook even aan de kraamverzorgster stellen.
    Het is inderdaad vaak zo dat baby's de eerste dagen enorm moeten wennen aan kunstvoeding of sowieso een ander soort voeding. Je kunt eigenlijk niet anders doen dan haar buikje masseren en ondersteunen (door haar op je onderarm te laten 'rijden')
    3 druppeltjes olie helpt vaak wel tegen het niet poepen, maar ze kunnen er wel weer extra krampjes van krijgen. Je kunt eens extra proberen te temperaturen om zo de darmpjes te prikkelen om te poepen en inderdaad wat extra vocht toevoegen aan de voeding.
    En heb je Cinababy al eens geprobeerd? Dit zijn druppeltjes die je gewoon bij de drogist kunt halen die ook wel helpen tegen darmkrampjes.
    Het is op zich niet erg dat ze een paar dagen niet poept, maar inderdaad wel zielig. Neem anders morgen even contact op met het consultatiebureau, die hebben hier heel vaak mee te maken.

Groetjes Brigitte

Share This Page