Hallo, Ik wet dat het niet verstandig is om je haren te verven als je zwanger bent,maar ik had een idee. Er bestaat ook natuurlijke verf,Henna dus. Je kunt het krijgen bij reformhuizen en drogisterijen. Ik vroeg me af of deze manier van verven net zo slecht is als het verven met chemische middelen? In Henna zit geen bleekend middel,en de kleur wordt gehaald uit bijvoorbeeld aarde of rotsgesteente. Met andere woorden,zou ik hiermee mijn haar wel mogen verven? En hoe erg is eigenlijk verven met chemische verf? Heel veel mensen kijken mij namelijk heel raar aan en vinden het onzin,zelfs mijn kapster wist hier niks van af. Het enige dat zij me wist te vertellen is dat de kleur soms anders uitpakt door de hormoonverandering. Alvast bedankt...
Hoi Timiris, Aangeraden wordt de eerste 3 maanden je haar niet te verven. Dat is puur preventief omdat dan alles wordt aangelegd bij het kindje. Wanneer je na 3 maanden je haar wilt kleuren, mag dit gewoon. Alleen wanneer je bijvoorbeeld de hele dag in een kapperszaak zou staan, moet je matigen met kleuren, dan kun je misschien teveel chemische stof inademen. Henna is inderdaad een natuurlijke kleuring en kun je dus goed gebruiken. Het klopt ook dat een kleur in de zwangerschap anders uit kan pakken. Groetjes Brigitte