Hallo, Ik heb een vraag over mijn cyclus, want ik maak me een beetje zorgen. Misschien onterecht, aangezien ik al 2 keer zwanger ben geweest. Acht maanden na mijn bevalling (juli 2005) kwam mijn cyclus weer op gang. Direct vrij regelmatig, maar steeds werd ik 6-8 dagen na mijn eisprong ongesteld. Toen we weer probeerden zwanger te worden ben ik gaan tempen en werd dit nog eens bevestigd. Toch werd ik weer zwanger en dat werd met 6 weken een miskraam. Nu ben ik weer in ronde 3 na de miskraam. En iedere keer word ik dus weer zo snel ongesteld. Ik ben zo bang dat mijn cyclus helemaal veranderd is door mijn zwangerschap. Kan ik nu nog wel gewoon zwanger worden met zo'n korte luteale fase? Het voelt helemaal niet goed... Ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen? Liefs van een onzekere Suus
Hoi Suus, het feit dat je tussendoor een keer zwanger bent geweest is een goed teken. Helaas is dat misgegaan, maar dat is waarschijnlijk gewoon pech geweest. Het is (vrijwel altijd) zo dat vrouwen 14 dagen na de eisprong ongesteld raken, of je nu een lange of een korte cyclus hebt. De lengte van een cyclus kan inderdaad wel eens veranderen na een zwangerschap en als je borstvoeding hebt gegeven kunnen de eerste cycli onregelmatig zijn. Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken en gewoon kunt blijven proberen zwanger te worden. Wanneer je 3-4 keer per week gemeenschap hebt, is de kans heel groot dat je bij je eisprong bevrucht raakt. Groetjes Brigitte