Hoi hoi. Ik heb al zeker 2 weken een gevoelige tong, een beetje het gevoel alsof je tong verbrand hebt aan hete thee. Soms ook wat beslag op de tong maar die kan ik goed wegpoetsen. Nu las ik op Google dat het oa door je weerstand kan komen (verminderd). Nu voel ik me laatste tijd wel wat meer moe, heb ineens psoriasis op mijn hoofd zitten (denken ze,moet naar dermatoloog). Dus het kan wel kloppen dat het daarbij hoort. Wie heeft ook weleens last van zo'n tong gehad en hoe lang had je er last van? (Ps. ik eet voldoende groente,fruit. Ben veel buiten en in beweging. Lage weerstand kan daar dus niet van komen..)
Heb dat een aantal jaar geleden ook gehad, was inderdaad een te lage weerstand. Ben toen bij de dokter geweest en heb hier tabletjes voor gehad. Had toen pijn bij zout eten en ook witte uitslag op mijn tong. Heeft toch nog iets van 5 weken geduurd voordat het weer helemaal normaal was.
En waren die tabletjes voor de behandeling van je tong of voor je weerstand? Anders ga ik er mssn toch even mee langs na het weekend..
Dit was puur voor mijn tong, heb daarna nog wel af en toe last gehad wat minder weerstand en nu ook nog af en toe, maar gelukkig heb ik nooit meer die ellende met mijn tong gehad.
Ons hele gezin heeft precies het gevoel gehad dat jij beschrijft. Bij ons alle drie heeft het ongeveer 2 weken geduurd. Mijn dochter en man hadden het zoverg dat eten echt heeel pijnlijk was. Volgens onze huisarts was het het besmettelijke hand- voet en mondziekte. Heel vervelend en pijnlijk maar gaat vanzelf over. Dit zou het ook kunnen zijn?
Als je bulten aan de zijkant krijgt dan klem je tijdens het slapen met je tanden, daarbij druk je je tong zo hard tegen je tanden dat de afdrukken van je kiezen in je tong staan, de bulten. Als dit vaak gebeurd wordt je tong erg gevoelig, branderig en doet pijn. Dit zou daar een vorm van kunnen zijn.
Bedankt voor de info. Denk alleen niet dat dit bij mij nu de oorzaak is.. Ga er van de week toch maar even mee naar de huisarts..
Ik had dit ook, begon tijdens antibiotica kuur, dus kan best lage weerstand zijn idd. Het kan ook van je tandpasta komen, misschien gebruik je een andere dan normaal of je bent allergisch voor iets ? (ik krijg zelf een brandende tong bij paradontax..) In ieder geval ff langs de huisarts. Het kan trouwens ook door stress komen, als die psoriasis een schimmeltje is, op je tong leven ook veel schimmels dus als dat uit balans is.. Het kan ook worden veroorzaakt dan door gisten (wit brood, pasta etc. )