Babysound: Ik hoor 2 hartjes!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hanneke25, 16 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke25

Hanneke25 Lid

13 nov 2007
    40
    0
    0
    Hoi iedereen! Even een egoberichtje:

ik heb dus zo'n babysound om naar het hartje te luisteren. Nu heb ik dat inmiddels 3 keer gedaan. Ik krijg al heel snel een mooi hartje te pakken maar... en nu komt het... aan de andere kant van mijn buik hoor ik weer een snel hartje! Kan het dat je het hartje op 2 hele verschillende plaatsen kan horen of zit er toch echt meer in mijn buik? Even ter herinnering: op de eerste echo zagen ze ook 2 hartjes. Op de tweede echo nog maar 1 dus zeiden ze dat wat er ook was, het was er nu niet meer. Nu hoor ik dus weer 2 hartjes. Echt alletwee heeeeeeeeeeel hard en duidelijk! Ook is mijn buik al zo flink en voel ik zo veel bewegen dus ik ben toch weer gaan twijfelen! Of is dat niet nodig denken jullie? Mijn vraag is dus eigenlijk of je 1 hartje gewoon op meerdere plekken duidelijk kunt horen?

pffff... anders weten we pas meer over 1,5 week!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet niet zeker of je misschien het hartje in de navelstreng hebt horen kloppen? Ik heb namelijk laatst iemand horen zeggen dat rechtsonderin je buik, als je daar wat hoort, dat het vaak je navelstreng is... Tja, ik weet dus niet of het klopt of niet... maar om zekerheid te krijgen moet je dus nog even geduld hebben. Wel spannend hoor !
    Dat ze het op de 2e echo niet meer zagen zegt natuurlijk niet alles ;) je hoort wel vaker van verstopte baby's ;) maar misschien toch ook rekening houden met die navelstreng? (kweet echt niet of dat waar was wat ze zei of niet)

3. Hanneke25

Hanneke25 Lid

13 nov 2007
    40
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord! Daar had ik nog niet aan gedacht. Misschien is het dan idd de navelstreng geweest!

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hee hanneke, met hoeveel weken heb je die 2de echo gehad dan?
    Zou idd de navelstreng kunnen zijn, maar ja, als ze al een keer 2 hartjes gezien hebben blijft het spannend natuurlijk...

Ik heb zelf angelsound en ik vind het hartje heel anders klinken dan wat ik vermoed de navelstreng.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Het hartje van de baby klinkt idd anders dan de navelstreng, je kunt het verschil wel horen, beide keren gaat het snel, maar bij het hartje hoor je echt een hartslag (pompen) en bij de navelstreng hoor je meer een snelle bloedsomloop. Bij onze 3D echo hebben ze ons het verschil laten horen... dus spannend misch. zitten er dan toch wel 2 in je buik :)

6. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

bij mij kan ik zowel links als rechts haar hartslagje horen met de angelsound.. maar nu is ze dan wel wat groter als jullie kindje gezien het aantal weken... dus ik weet niet hoe dat zit bij 19 weken zwngerschap..

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Laat je het nog even weten als je geweest bent?
    (Hoezo nieuwsgierig)

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Je hoort het bloed stromen/pompen. Dit kun je idd in de navelstreng horen (dan is het meer eh, hoe omschrijf je dat, suizend ofzo). Dan kun je idd op 2 plaatsen 'het hartje' (het pompen van het bloed) horen.

Ben benieuwd, dat verhaal met die 2 hartjes bij de eerste echo is wel verdacht...

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik krijg met de angelsound dan maar 1 hartje te horen... alleen wijzen de echo's uit dat het er echt 2 zijn. En dat alles goed is met ze! Tenminste eergisteren nog wel op de echo...

10. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hai ladies,
    even een vraagje; waar kun je zo'n babysound kopen? En kan je ook al bij 11 weken het hartje horen? Lijkt me wel geweldig, ik vraag me elke dag af zou het er nog zitten? Met zo'n aparaatje heb je natuurlijk wel wat zekerheid. En is zo'n aparaatje niet gevaarlijk voor de kleine?

En Hanneke; ben heel benieuwd wat de uitslag bij jou uiteindelijk is..!

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb de angelsound, kost ongeveer 40 - 45 euro, bij de kijkshop.
    Staat op vanaf 12 weken.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    @Wupje: Ik heb met de angelsound op bijna 10 maanden al t hartje gehoord (en ja zeker weten het hartje van de baby...dat heb ik nu al zovaak mogen horen dat ik me daar niet meer in vergis!).
    Maar t is een heel gezoek. Nu vind ik hem sneller...maar soms issie ineens weer weg. Alsof debaby verstoppertje speelt ofzo. Vooral als ik probeer het op te nemen op de computer is het hartje in geen velden of wegen te bekijken.
    Dat kind is nu al n dwars ligger....zal nog wat worden :)

Ontopic: Dat lijkt me zo enorm spannent. Ik volg dit topic even hoor. Ben nu ook heel nieuwschierig of het er toch stiekem 2 zijn!

13. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    10 maanden moet zeker zijn 10 weken? :) ;)

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    oh oops :oops: ja 10 weken :)
    sowwy !

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    10 maanden das een hele lange tijd :)

16. Niet meer actief

Ga er maar even van uit dat zo'n echoscopiste of verloskundige haar vak wel verstaat hoor! De kans dat zij een tweede hartje gemist hebben, is ERG klein!

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja maar dan heb je het hartje ZEKER kunnen horen! :)

18. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Dat had ik ook!
    Schrok me dood haha maar bleek dat ik de navelstreng hoorde en aan de andere kant mn dochtertje.

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ik al heel enthousiast mijn man vertellen over deze angelsound, zegt hij; ja maar ik heb gelezen dat dit gevaarlijk kan zijn voor de baby. We kunnen net zo goed wachten tot de echo.......grrrrrr! :x Nu hebben we donderdag de echo dus tot die tijd kan ik wel wachten maar ik geloof toch dat ik zo'n apparaatje ga kopen. Lijkt me gewoon leuk om af en toe te luisteren.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik neem aan dat als het echt gevaarlijk zou zijn voor de baby, dat het niet op de markt zou zijn.

En dan zouden de verloskundige ook niet luisteren naar het hartje.. (denk ik)

Deel Deze Pagina