ik wordt gek van de kattenpoep in min tuin!

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

even lekker klagen!
    mijn buurkatten vinden het helemaal geweldig! om in MIJN tuin te gaan zitten kakken! hebben al van alles geprobeerd. zelfs zon kattenverjager met geluid maar volgens mij zijn de katten plotseling ook doof geworden!
    gister had ie zelfs voor dat apparaat gezeten :evil:
    praten met de buren geen zin. zijn geen aardige lui.
    manlief vind het ook vervelend want hij is iedere avond de pineut met opruimen want ik ben zwanger hahahaha :)
    zo even heerlijk mijn hart gelucht!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Veel katten vinden koffiedrap verschrikkelijk. Misschien kun je dat op de plekken doen. En anders van die schillen, die kun je bij een intratuin oid halen. Wel balen dat je niet met de buren kunt praten... fijn dat zij huisdieren hebben, maar daar horen andere mensen geen last van te hebben. Ik heb zelf 4 katten en heb met de bewoners van het hele blok gepraat toen we hier kwamen wonen en als ze last van de katten hebben, hoor ik het graag zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Veel succes!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.856
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad koffiedrap!
    Ook al zou je het wel goed kunnen vinden met de buren, de buren kunnen er ook niks aan doen waar hun katten poepen. Tenzij ze de katten binnnen zouden houden.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb zelf katten en een hond, heb je geen kennissen of vrienden met een hond (Niet een die de katten opeet natuurlijk )maar wel een die je een paar keer (liefst verschillende dagen) de tuin in kan laten rennen en de katten kan laten schrikken.

Soms helpt het en water gooien helpt soms ook.
    Het ligt aan de karakters van de katten of het helpt, maar proberen kan geen kwaad.

edit: met hulp van onze hond komt 1 hele bijdehande kater ook niet meer in onze tuin. Onze katten liepen weg voor hem... :(

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Daar heb je gelijk in, maar ik zou dan aanbieden om de middeltjes zoals die schillen of andere opties te betalen omdat ik vind dat de buren geen last van mijn katten horen te hebben.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij hebben onze katten trouwens aangeleerd om als we de hond gaan uitlaten dat zij ook mee lopen, vaak doen zij dan ook hun behoft op het veldje waar de hond haar gang kan gaan.

Zo beperken we ht een beetje, maar ja katten lopen buiten en je kan niet altijd zien wat ze doen. Maar ik zou ook proberen een oplossing te vinden als de tuin van een van onze buren steeds de pineut is.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd ik weet wel. de kat kan er niks aan doen. eigenaren van beesten moeten ervoor zorgen dat niemand anders last heeft van zijn of haar beesten. en een kat is een huisdier en die schop je dus niet s'morgens de straat op met het idee: zoek het maar lekker uit poes! begrijp me niet verkeerd: ik hou echt wel van dieren maar wil geen overlast van andermans beesten. en het is echt niet leuk als je pas een nieuwe tuin hebt en daar iedere keer zon kat in gaat zitten poepen en graven. ik ga toch ook niet bij mijn buurman in de tuin zitten poepen?

8. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Hmm, ik probeer mijn katten in de tuin te houden en op 1 na lukt dat. (heb er 3) Godzijdank hebben de mensen in mijn buurt van deze ene juist geen last! Heb een heel hekwerk van kippegaas om de tuin gezet omdat ik alleen maar heg heb. Baal er wel van dat de buren last hadden maar 'gelukkig' zit de hele buurt vol katten haha. Misschien zou een stroomdraad de oplossing zijn voor je tuin als je geen heg hebt dan of kippegaas. Alleen wel vervelend dat jij er dan voor moet betalen maar het is niet anders ben ik bang.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

kat van onze buren heeft al een paar keer bij mij in huis geplast :evil: weet maar een ding om ze uit je tuin te houden, maar je bent er wel even mee bezig. onze kat vroeger was nl een scheitert en durfde de tuin niet in vanwege de kat van de buren. we zijn dus op wacht gaan zitten met steelpannen water, en telkens als ie kwam kreeg hij een plens naar zijn hoofd. na een paar weken was het over. misschien kan je het doen met de tuinslang? kan je beter mikken 8) succes

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahahah. ja het probleem is dat ik en mijn hubbie heel de week werken. komen s'avonds pas weer thuis. in de vakanties enzo heeft ie heel wat liters water over zijn kop gehad maar dit is echt een heel hardnekkige kat hahaha. hubbie had het er ook alover om gaas ofzo over de schutting te doen. kost wel weer wat maar heb er eigenlijk ook wel veel voor over.

11. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Hier net zo hetzelfde probleem..het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat ik voor oplossingen moet zorgen terwijl ik niet eens een kat bezit!
    Katten eigenaren (althans de meeste ) knallen hun kat maar gewoon naar buiten "schijt maar lekker bij een ander in de tuin" ...
    Hebben een hond gehad , die het netjes op het hondenveld deed..betaalde netjes belasting voor ook...die laat ik toch ook niet los bij iemand in zijn tuin schijten ? (en ook daar heb je uitzonderingen in...die schijten soms ook gewoon op de stoep!) GRRRRRRRR

krijg door die stank en gedoe met opruimen gewoon een hekel aan die beesten..en dat terwijl de kat er eigenlijk niets aan kan doen!

einde klaagzang.... ;)

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    koffiedrap werkt prima.. mijn katten lopen ook in de tuin.. en scheten in de perkjes.. nu ik daar koffie gestrooid heb ( steeds filter daar legen) poepen ze soms nog maar dan op de stenen, en dat is stukken gemakkelijker opruimen.

13. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Voor de Belgen onder ons... wat is Koffiedrap? :)

Hier is het zelfde probleem hoor... en als de achterdeur openstaat lopen ze ook binnen. Dat vind ik echt niet kunnen!

Ik ben nu zo speciale planten gaan halen waar katten niet tegen kunnen, maar weet nog niet of het resultaat heeft. Heb ze nu toch al een paar dagen niet gezien :)

x

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    koffiedrap is koffiedik, nadat de koffie gezet is.

Citroenplanten schijnt ook te helpen.

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
  16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Mijn opa had in de tuin allemaal rozentakken met van die stekels eraan liggen
    Als ze er maar 1 keer opstaan...blijven ze weg ;)

En koffiedik is ook een goeie

17. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik word nog niet gek van de kattenpoep omdat we hier net wonen en nog alleen maar stenen in de tuin hebben maar ik heb toch behoorlijk last van de katten hier in de buurt. De katten lopen hier gewoon naar binnen als de deur open staat en aangezien bij de achterdeur ook meteen de trap is, lag er vorige keer één op m'n bed. Nou als ik iets smerig vind is het wel beesten in m'n bed.
    Bovendien heb ik zelf konijnen in de tuin en de katten vinden het erg leuk om op het hok te gaan zitten en dan met hun poten naar de konijnen te hengelen. Waardoor de konijnen bang worden en gaan zitten stampen.

Als het zo door gaat leg ik denk ik maar prikkeldraad op he konijnenhok ofzo. En de hor zit zo veel mogelijk dicht zodat ze niet naar binnen kunnen maar ik vind het echt belachelijk dat ik zoveel last moet hebben van andermans huisdieren.

Mijn schoonmoeder heeft trouwens tegen de kattenpoep van die cacaodoppen neergelegd tegen de katten en dat werkte best goed.

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Sinaasappel/mandarijnschillen schijnen ook wel eens te helpen... Maar ja, of je die nou overal in je tuin wilt hebben rondslingeren...?

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vanmorgen weer! grrrr.
    zag die kat gister lopen en hij heeft echt ( niet omdat het nou net die kat is maar ECHT) een rotkop! :) ik wou hem wegjagen en hij keek mij heel arrogant aan! zo van ik heb (letterlijk) schijt aan jou!

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! ik denk dat ik alles wat jullie opnoemen in de tuin ga gooien. van koffiedrap tot mandarijnschil hahahahaha :p

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wij hebben zelf 2 katten. Ze zitten geregeld bij de buren. Liggen daar onder het afdakje of in de tuinstoelen.
    Ook vist onze kat soms vissen uit de vijver :oops:
    Ik vind dat heel erg vervelend, maar de katten binnen houden is geen optie (2 honden in huis). Daarbij vind ik dat de katten zo een beter leven hebben dan toen ze nog in ons app. binnen zaten.

Ik heb de buurvrouw gevraagd of ze het niet vervelend vindt. Ze zegt zelf van niet (dat hoop ik dan maar).
    Heb haar ook gezegd dat als ze last heeft van die 2 ze maar een emmer water over ze heen moet gooien.

Een van onze katten is wel eens drijfnat thuis gekomen :)
    Meestal helpt dat wel en is tenminste diervriendelijk ;)

Kan me voorstellen dat je het niet leuk is als die beesten in je tuin poepen, maar probeer dat dan wel op een diervriendelijke manier op te lossen. ;)
    Onze kater is een keer met een gaatje in zijn nek thuis gekomen..de DA weet niet of hij aan de prikdraad is blijven hangen of dat er op hem is geschoten met een buks. :evil:

Deel Deze Pagina