Hoi hoi Ik hoorde laatst dat waarschijnlijk ook de mensen die in de zorg worden ingeent tegen de mexicaanse griep. Nu ben ik morgen 7 weken zwanger. Kan het kwaad als ik een inenting krijg?? Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, dus deze kinderen hebben al een mindere weerstand en eerder vatbaar. Ook eerst maar eens afwachten of het echt waar is, maar heb het al aantal keren gehoord. Ik hoop dat het geen kwaad kan, maar misschien weten jullie hier meer van? Groetjes...
Hoi bianca3006, vanuit onze beroepsgroep wordt op dit moment niet geadviseerd om zwangere vrouwen preventief te laten inenten met deze virusremmer. Het kan wrs geen kwaad voor het kindje, maar overleg het altijd even met je HA. Als je verder zelf goed gezond bent, kun je ook de Mexicaanse griep de baas mocht je het krijgen en je kindje krijgt er extra antistoffen van, dus dat is geen probleem (al moet je zelf wel bedacht zijn op een grotere kans op een longontsteking!). Als je denkt een groter risico te lopen op het krijgen van deze griep door zoals je beschrijft je werkzaamheden met mensen met een lagere weerstand is het wellicht wel verstandig je te laten enten. Overleg gewoon even met je HA. Groetjes Brigitte