Haar verven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal1985, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik verf al ruim 10 jaar m'n haar. Mooie tijd om te stoppen, zou je zeggen. Haha.

Maar ik vroeg mij af of het afgeraden wordt je haar te verven als je zwanger bent?

2. msuus

msuus Lid

19 apr 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    lees verschillende verhalen
    ik heb het overigens wel gewoon gedaan.

maar als je een onrustige hoofdhuid hebt met bv een wondje/korstje zou ik het even laten, komt het te makkelijk in je bloedbaan. (vertelde de kapper)
    mijn vk raden het trouwens wel af hoor, zonder duidelijke reden.

mn 1ste zoontje is kerngezond, dus heb het nu ook weer gewoon geverfd!

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    voor ik zwanger werd had ik mijn haar nog blond geverfd mijn haar was in slechte conditie...toen ik zwanger werd was ik de gelukkige met haaruitval :( werd steeds dunner..en heb ik het lekker af laten knippen..bob model...en heb inmiddels een meter uitgroei maar ik ga me best doen om het lekker uit te laten groeien..
    tijdens je zwangerschap kan je haar heel anders worden door de hormonen..dus als je je haar laat verven zou ik het eerst op 1 plukje laten doen..
    Ben je trouwens niet misselijk? want dan kan de verflucht ook vreselijk tegenstaan.. ik had en heb er geen behoefte aan om mijn haar te laten verven iig...

4. chantal1985

Ik merk idd wel dat m'n haar wat stugger/droger is dan normaal. Kapper zei dat vandaag ook. Ik ging m'n haar laten knippen, verven doe ik altijd zelf. Meestal doe ik dat dus de avond dat ik bij de kapper ben geweest, dan ben ik er weer even vanaf. Maar ik vroeg d'r dus of ik het eigenlijk wel mocht/kan en daar had ze geen antwoord op... Alleen dat ze het zelf wel altijd gewoon heeft gedaan en dat ze dacht dat het wel kon, omdat je toch al gewend bent aan de stofjes als je het lange tijd verft.

@Liz: Ik ben toevallig vandaag wel aardig misselijk, maar is eigenlijk pas de eerste keer sinds ik zwanger ben.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb mn haar gewoon bij de kapster laten verven. Mn haar is wel wat droger als buiten de zwangerschap, en ze zei dat de kleur soms anders uit kan pakken als buiten je zwangerschap.

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    je mag je haar gewoon verfen hoor..
    het gaat er meer om dat het op sommige zwangere haren niet echt pakt zeg maar..

dusseh gewoon verven meiss..

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik blondeer m'n haren al zo'n zes jaar..en doe dat nu tijdens de zwangerschap ook! Ga niet met meters uitgroei lopen;)
    Enige wat ik hoor dat het anders kan pakken op je haar, maar aangezien ik al eeuwen dezelfde kleur heb..leek me dat dit geen kwaad kon.
    Tot nu toe o0k nergens last van..

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    dan kan het zijn dat je misselijk wordt van de lucht..ik had er geen behoefte aan omdat ik van heel veel luchtjes misselijk werd..ook van gewone verfluchten..dus daarom ook maar niet mijn haar geverfd..was bang dat als het straks in mijn haar zat ik het er niet een halfuur in kon laten zitten vanwege de lucht haha..maar je mag het wel verven volgens mij anders wacht je het af tot je wat langer zwanger bent en minder misselijk..

9. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Ik heb mn haar ook gewoon laten blonderen toen ik 8 weken zwanger was, maar een week later begon mn haar steeds uuuhhh.... groener te worden. Mooi groen is niet lelijk, maar dit ziet er niet uit. Durfde het ook niet meer in een andere kleur te laten verven, ook vanwege enorme haaruitval.

10. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Hier een kapster... je kunt gewoon je haar verven het is nooit bewezen dat het slecht is... Wel kan je haar anders uitpakken i.v.m hormonen. Ik zeg gewoon doen! :D

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik verf mijn haar ook gewoon hoor;)

12. chantal1985

Top! Bedankt allen voor de reacties! Ik blijf het dan idd gewoon verven. Ik word van uitgroei meestal heel chagrijnig. Al paar keer geprobeerd te stoppen met kleuren, maar houd het nooit lang vol. Ik kleur het al jaren dezelfde rode/bruine kleur, m'n eigen kleur is licht bruin. Ben benieuwd of de kleur anders uit zal pakken. In het ergste geval wordt het roze, denk ik? Haha.

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb het mn vorige zwangerschap aan me vk gevraagd en ze zei: we adviseren om het niet te doen, omdat er geen onderzoek naar is gedaan, ik heb t wel gedaan (3x geblondeerd) en jayden is kern gezond (en blond haha)

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik mocht van mijn gyn mijn haar niet verven..

Als je het toch doet, de 1ste 3 maanden niet verven!!

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik verf me haar gewoon alleen de eerste keer wilde ik iets warmer blond worden en toen was me haar ineens paars/grijs haha gelukkig kon de kappert het snel herstellen :)

Nu verf ik gewoon om de 6 weken weer me uitgroei bij zoals altijd :) gewoon met waterstofperoxide

16. chantal1985

Hmm, zei zij/hij ook waarom?

17. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Ik heb mijn haar gewoon geverfd, en zelfs in de 1e 3 maanden.
    Alleen zijn ze donkerder uitgevallen als dat ik had gehoopt, of dat nu met het zwanger zijn te maken heeft vraag ik me af.
    Volgende maand wil ik ze laten blonderen om toch de kleur te krijgen die ik wilde.

18. misa

misa Niet meer actief

Geen probleem: gewoon verven!

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik heb mijn haar geverft toen ik 4 weken zwanger was en toen ik 7 weken zwanger was.
    Heb zelfs de mensen gebeld die mijn merk haarverf maakten,, die verzekerde mij dat het getest was en dat het allemaal gewoon veilig was, je kon deze verf gebruiken bij zwangerschaps en borstvoeding!

Ik denk dat deze mensen wel weten wat er in hun product zit en of het kan of niet.

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik had het bij mijn zoon gevraagd.Het is ook bijna 3 jaar geleden.. Hij raadde het niet aan. Dat ik beter kon wachten.. Maar dat spul in de verf komt in je bloed terecht, dus zal ook niet goed zijn voor de baby.. Ik wacht nu af en na mijn bevalling ga ik het weer terug verven..

Deel Deze Pagina