haar verven!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aurora, 1 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurora

Aurora Lid

20 feb 2007
    9
    0
    0
    Hi allemaal! :D

Vorige week donderdag ben ik naar de kapper gegaan om mijn uitgroei bij te werken. Ik heb haar toen maar verteld dat ik zwanger ben (ook al maar pril - maar toch) en ze raadde me aan om mijn haar een kleurshampoo te geven in mijn eigen haarkleur (bruin). Ook omdat ik vorig jaar een longembolie heb gehad leek het haar verstandig om mijn haar een beetje met rust te laten.

Nu is het helemaal ZWART geworden (ipv bruin!)! Ik lijk wel wednesday van de Adams Family. Heb ook flink gehuild haha. Ben er nu over heen inmiddels, maar ik zou toch graag mijn eigen kleur weer terug willen of in ieder geval een paar tinten lichter.

Weet iemand wati k kan doen zonder dat het schadelijk is voor het kindje?
    Bedankt alvast!

groetjes Aurora

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Zover ik weet mag je gewoon je haar verven maar je mag het dus niet blond verven want daar zit die waterstof peroxide in ofzo...

Maar zowieso is het pigment van je haar anders tijdens de zwangerschap vandaar dat de kleur misschien anders valt dan normaal... Wat de kapster zegt klopt wel je kan beter een kleurspoeling gebruiken...

Succes

3. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    als je de kleur nu snel wil laten vervagen kun je je haar heel goed wassen met head & sholders.

Suc6 Inge

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Inderdaad, anti roos shampoo is een hele goede tip en head and shoulders schijnt de meest agressieve te zijn! Dus op naar de drogist en wassen maar! Hoewel.....

misschien dat het na een paar keer gewoon wassen ook beter wordt? Haarkleur moet altijd even tijd hebben op kleur te komen.......

5. Annegeddes

28 jan 2007
    9
    0
    0
    je zou er wat lichtere plukjes in kunnen laten zetten, dat komt niet op je hoofdhuid. Al is het alleen aan de bovenkant wat, dat scheelt toch dat het een stuk lichter oogt.

6. augustus

augustus Niet meer actief

Gewone goedkope anti roos shampoo op droog haar aanbrengen en 20 minuten laten zitten...Dan uitspoelen en eventueel herhalen.
    Dat haalt het diepe zwarte er wel uit..

7. Aurora

Aurora Lid

20 feb 2007
    9
    0
    0
    Hi iedereen! :D

Bedankt voor de tips! Ik ga zowieso even een andere kapper bellen om te kijken wat ik eraan kan laten doen. Mijn andere kapper had namelijk gewaarschuwd om head & shoulders ook maar niet te gebruiken in het geval dat het groen wordt ofzo ( :( ).

Ik dacht dat ik het wel mee vond vallen (na een week) maar wordt er toch wel verdrietig van (erg hè wat haar met je kan doen!). Hoop dat het goed komt. Ik laat jullie weten hoe het gegaan is!

groetjes Aurora

8. amy

amy Lid

5 mrt 2007
    31
    0
    0
    noord brabant
    ja en nu ben je nog emotioneler ook ! haha

ik heb ook mijn haar laten kleuren en mijn zus (de kapster) heeft inderdaad de blonde plukken alleen gedaan en zo dat het niet op de hoofdhuid kwam.

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Mijn kapster is zelf ook zwanger en toen ik vroeg of t kwaad kon om mijn haar te verven zei ze dat als dat het geval was dat ze er dan zelf ook niet mee mocht werken. Dus het valt allemaal wel mee, denk ik. Ik laat tenminste lekker mijn haar kleuren, wil er wel leuk uitzien deze zomer ;)

10. amy

amy Lid

5 mrt 2007
    31
    0
    0
    noord brabant
    nou even iets rechtzetten: alle kapsters die ik ken, en dat zijn er nogal wat.. die verfde allemaal NIET tijdens de zwangerschap/

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    hmmm ik wil mijn haar ook verven...
    het is nu ook zwart en ik wil het donkerbruin, maar daarvoor moet het eerst ontkleurd worden dacht ik

12. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb de vraag aan mijn verloskundige voorgelegd en zij zei dat haar verven geen kwaad kon omdat het niet in je bloedbaan komt. Ik ga er maar vanuit dat zij er verstand van heeft toch. ;)

13. Maar dat van anti-roos shampoo helpt echt en je krijgt er echt geen groen haar van. Ik ben kapster geweest. Het is ook een petfect middel als je te rood haar hebt.
    Dus zo wordt het lichter en de zon kan het ook oplichten

suc6

Deel Deze Pagina