overgeef kwaaltje! Bah!

Discussion in 'Gezondheid' started by Winter, Mar 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Winter

Winter Actief lid

Dec 5, 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    hey meiden,

al sinds de 8e week van mijn zwangerschap, geef ik over.
    Soms is het mijn ontbijt dat eruit ligt, dan eens het middagmaal en soms het avondmaal. Het kan ook gebeuren dat alle drie de maaltijden eruit liggen. Kortom ik ben dus tot nu toe 4 kg afgevallen.

Ik doe mijn uiterste best om niet te vet te eten, geen sauzen met room, geen dingen die in de maag veranderen tot een zure massa. Maar het helpt niet altijd.
    Gelukkig ben ik niet misselijk maar ik voel wel precies een propje zitten in mijn maag. De gyn heeft me aangeraden om toch te eten en kleine beetjes per dag.

Tot nu toe lukt dat aardig maar ik heb dus eigenlijk totaal geen zin in eten. Je kunt me met niets versieren. Ik maak hier gewoon eten voor mijn man en ik eet er ook van. That's it.

Zijn er onder jullie ook die kwaaltjes hebben op dit vlak?

Liefs Winter

2. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    jep meid ik heb het ook precies zo gehad de eerste maanden......misschien een troost voor je maar het gaat over.
    probeer in ieder geval inderdaad kleine beetjes te eten en neem dingen die licht verteerbaar zijn...
    je zal merken dat het braken niet helemaal stopt maar je lichaam krijgt toch die belangrijke voedingsstoffen binnen.

liefs

3. humpie

humpie Lid

Jan 31, 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    ook ik had de eerste 3 maanden last van overgeven, en toen zei een vriendin van mij ook dat gaat echt over en het klopt ik heb nu nergens meer last van.

ik was zo ziek maar ik bleef wel eten en ook zo gezond mogelijk het maakte niet echt uit.

het is nuu zo al sik echt iets vettigs et dan komt het sneller eruit of als iets niet goed valt

en veel eten is ook niet goed voor mij dan komt het er ook sneller weer uit

dus vaker eten en kleine beetjes is echt beter

succes

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hier nog een ervaringsdeskundige! Ik zit in precies hetzelfde schuitje. In de zevende week ben ik zelfs opgenomen, omdat ik uitgedroogd was. Ik had 48 uur nonstop gebraakt.
    Gelukkig heb ik het nu redelijk onder controle. Mede doordat ik vanuit het ziekenhuis twee weken lang emesafene zetpillen heb gebruikt. Die helpen heel goed tegen het braken (helaas niet tegen misselijkheid).
    Sinds afgelopen zaterdag heb ik ze afgebouwd en ben ik nu helemaal gestopt. Ik eet elk uur iets kleins. Kan varieren van beschuit, cracker, banaan, vanillevla, halve boterham, enz, enz. Het smaakt me niet, maar het helpt me wel om de misselijkheid in de hand te houden en niet te braken. Ik eet niet perse alleen maar lichtverteerbaar. Eerder alles waar ik eventueel trek in heb. De ene dag eet ik met smaak een paar patatjes, de andere dag moet ik er niet aan denken.
    Mijn advies; blijf voldoende drinken (is veel belangrijker dan eten!) en neem eventueel extra vitamines voor zwangeren zodat je alles binnen krijgt. Je kindje krijgt echt wel wat hij nodig heeft, alleen jij voelt je minder.
    Succes!

Share This Page