Achtbanen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door xprissiex, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is dit een domme vraag hoor maar wil het toch graag weten...
    Ik kan op internet niet veel vinden hierover. Niet iets wat echt nuttig is dus stel hem hier nog maar even. Als je zwanger bent mag je dan in achtbanen en hoe gevaarlijk kan schrikken zijn. Wij gaan meestal naar de fright nights@walibi, deze kaarten moet je nu al kopen vandaar mijn vraag.. Maar het betekent ook veel schrikken.. Ik ben nog niet zwanger maar hopen dat wel snel te worden ;). Er is mij wel eens verteld dat het in je begin weken geen kwaad kan omdat je baby compact in je buik zit.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je heel pril zwanger bent kan een achtbaan geen kwaad, je kunt er geen miskraam van krijgen. Als je buik groter wordt kan het zo zijn dat er eventueel een beklemming door die beugels ontstaat. Daarom wordt het afgeraden. Een pretpark wil geen claims en maakt daarom geen onderscheid tussen net zwanger of 40 weken zwanger. Van schrikken is (volgens mij) nooit onderzocht of het kwaad kan, ik denk het niet, kan in elk geval niet bedenken dat het invloed heeft. Je zult tijdelijk wat meer adrenaline in je bloed hebben. Maar op zich moet dat kunnen.
    Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij een fright night, ik zou er zelf niet aan moeten denken :). Maar veel plezier zou ik zeggen!
    ben je al gestart met foliumzuur?

Mirjam

Deel Deze Pagina