groeiecho

Discussion in 'Zwangerschap' started by pinkellotje, May 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pinkellotje

pinkellotje Actief lid

Sep 19, 2006
    100
    0
    0
    Hoi

Vandaag bij de verloskundige geweest.
    Ik moet een groeiecho laten maken van de kleine.
    Ze denkt dat ie erg hard groeit.
    Terwijl wij zelf met de geboorte allebei ruim 6 pond waren.

Zijn er nog meer dames die dit ook moesten laten doen en wat was het resultaat?

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,283
    4,514
    113
    Ik moest het ook laten doen omdat ze een groot kind verwachtten.

In week 28 ben ik geweest en in week 35 moest ik nog een keer.
    Bij de laatste echo kreeg ik een schatting mee (gebaseert op de lengtes die zie gemeten hadden) en werd Kylian op 4200 nog wat gram geschat.
    Uiteindelijk was hij bij de geboorte 5000 gram (maar hij is ook pas geboren met 42 + 6)

Groetjes Anita

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb er ook meerdere gehad. Zelfs op de dag dat bevallen ben had ik een paar uur daarvoor een groeiecho en ctg (waar nog geen wee of wat te zien was). Quinn werd toen op dik 8 pond geschat. Nog geen 5 uur later had ik een zoon van 4095 gram in mijn handen. Wel 4 weken te vroeg!

4. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Eergisteren heb ik mijn eerste groei-echo in mijn huidige zwangerschap gehad. Het kindje had sinds de 20-wekenecho een groeiachterstandje van 2 dagen opgelopen, dus de gyn was dik tevreden. Toch wil hij het graag in de gaten houden.

Reden voor de groei-echo's zijn mijn zoontje Ruben. Hij was bij zijn geboorte dysmatuur (te klein en te licht voor de duur van de zwangerschap). Daardoor heb ik dus bij deze zwangerschap ook groeiecho's om het in de gaten te houden.

Ruben was trouwens met zijn geboorte 2390 gram (38 weken en 1 dag).

Als ik jou was zou ik alles gewoon over je heen laten komen en vragen stellen als iets je niet duidelijk is. Precies de groei van je kindje inschatten blijft moeilijk omdat er een paar delen van het kindje worden opgemeten (omtrek hoofdje en buik en de lengte van het bovenbeen). Aan de hand van deze maten wordt de grootte van je baby bepaald.

Succes met de echo!

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Bij mij dachten ze ook ineens dat ik 3 weken verder was, maar bij de groeiecho bleek alles in orde! Gewoon een grote buik :oops:

Share This Page