Hoi hoi, Ik ben vandaag precies 37 weken zwanger en de baby beweegt echt heel veel en heftig. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik dit nooit meegemaakt maar nu steken er hele 'punten' en bulten uit. Voel uren achter elkaar gedraai en gewoel. Soms zelfs zo erg dat mijn vriend er een beetje bang van word als hij mijn buik vasthoud, haha Het doet soms ook echt zeer. Mijn vraag is: kan dit kwaad, of betekend dit misschien dat de baby zich niet meer zo prettig voelt? En hoe zit het met de navelstreng, kan de baby, als ze zoveel kracht zet, deze niet blokkeren? Alvast dank!
Hoi Anja44, je buik is soepeler als je al eens zwanger bent geweest. Het kindje heeft minder weerstand van jouw buikwand en als het dan ook nog een lekker actief kindje is, kan je buik alle vormen aannemen! Kan geen kwaad. Er zal misschien ook nog wel een lekkere plens vruchtwater omheen zitten. Over een kindje dat niet meer beweegt of een heel stuk minder ineens maak ik me meer zorgen! En de navelstreng is een gevulde slang die je niet zomaar kunt dichtdrukken, dus ook daar geen zorgen over. En een navelstreng gaat vaak, áls het zo is, in een veel eerder stadium in de zwangerschap al om een nekje zitten, dus dat maakt nu ook niet meer uit. No worries dus over zo'n actief kindje! Groetjes Brigitte