hallo allemaal, ik lees in verschillende boeken en tijdschriften tegenstrijdige dingen over het verven van je haar tijdens zwangerschap... de een zegt: geen probleem & de ander zegt: de chemische stoffen komen via je haar in je bloedbaan en kunnen schadelijk zijn voor de baby... wie weet hoe het zit?
ja goeie vraag! vroeg ik mij namelijk ook al af.. heb het aan een kapper gevraagd en die zei tegen mij dat het WEL slecht is? Maar ja.. ik blijf nog maar ff van de verf af.. Liefs kiss
Heb het aan de vk, de kapper en mijn vriendin die kapster en tevens zwanger is gevraagd en ze zeiden allemaal dat het geen probleem was! Ik heb dus vorige week lekker weer een kleurtje in m'n haar laten zetten, heerlijk!
Je kan gewoon je haar verven tijdens de zwangerschap (heb ik ook gewoon gedaan). Er zijn meerdere topics hierover te vinden en de algemene conclusie is dat het wel mag, maar dat je kans hebt dat de kleur niet goed pakt. Liefs, Tanya
Vorige week nog lekker mijn haar geverfd, geen probleem. Wel wordt er gewaarschuwd op te passen met waterstofperoxide, maar dat zit er meestal niet meer in (wordt gebruikt bij blonderen). Ik blondeer zelf mijn haar, heb de afgelopen jaren geen haarverf meer gezien met waterstofperoxide. Lekker verven dus (alleen pakt het misschien wat minder goed, dat is bij mij echt het geval).
Mijn verloskundige raade aan om het in de zwangerschap niet meer dan 2 keer te doen. Er zitten toch stoffen in die idd door de bloedbaan ergens terecht zouden kunnen komen. Ik heb ze nu 2 keer geverfd en mag nu dus niet meer..... Wat iedereen ook zegt, ik loop liever met uitgroei dan dat ik nog meer risico neem.
Waterstofperoxide zit nog bijna in elke verf... het is wel zo hoe blonder hoe hoger de waterstofperoxide.. Dus als je het donkermaakt zit er ook waterstofperoxide in alleen laag procent. Je kunt het ook eventueel met een spoeling doen die je er echt uitwast na 10 keer of zoiets..daar zit het niet in!
Vreemd, ik verf mijn haar (lichtblond), na een week of 8 uitgroei behandelen en er zit geen peroxide in. Dus blijvend.
Nou, dan zullen de fabrikanten van mijn haarverf alsook mijn kapper het wel verkeerd hebben zeker. Na het verven ben ik weer blond, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Goed... daargelaten of er peroxide in blonderingsspul zit.. Het volgende: VROEGER mocht je als zwangere vrouw niet je haar verven. TEGENWOORDIG zitten er geen schadelijke stoffen voor het kind meer in de verf. OOK niet meer, zoals nog weleens wordt gesuggereerd, in blonde verf. ONDANKS dat het vroeger niet mocht en er toen wellicht wel schadelijke stoffen in hebben gezetten, is er geen enkel geval bekend waarbij het mis is gegaan en het kind ziek ter wereld is gekomen. Het enige waar je last van zou kunnen krijgen is dat de kleur verkeerd uitpakt (door de hormonen) of dat je misselijk wordt van de (verf)geur.
Amen Lintje Inderdaad zoal mijn kapper zegt : we mogen zelf ook de hele zwangerschap gewoon andersmans haar verven, als dat niet gezond was , zouden we de eersten zijn die het weten. Vrijdag mag ik weer voor een kleurtje en een knipbeurt. Heb het maanden laten doorgroeien omdat ze het de vorige keer veel te kort hadden geknipt.