Zwangerschapssuiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marieke1610, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds donderdag is er bij mij zwangerschapssuiker vast gesteld. Nu elke dag bloedsuikercurve prikken om
    Te kijken hoe erg het is en of ik na t weekend moet beginnen met insuline. 😒

Nu pas ik dus al op met wat ik eet en drink.. Houd een eetdagboekje bij. Maar kan nergens lekkere suikerarme en koolhydraat arme tussendoortjes vinden.. Iemand suggestisch?

2. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Wat balen joh dat t geconstateerd is! Hopelijk hoef je niet te gaan spuiten!
    Ik heb helaas geen idee waar je lekkere tussendoortjes kan vinden maar ik lees wel even mee.

Ik heb bij mn zoon waarschijnlijk suiker gehad wat we niet door hebben gehad dus nu met 24 weken suikerprikken en afwachten.

Hoop dat je snel wat lekkers vind!

3. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&rct=j&q=folder%20dieet%20diabetes%20r%C3%B6pcke%20zweers&ved=0ahUKEwigmvmgqMLKAhWDFCwKHe2UBHIQFggyMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.sxb.nl%2Ffolders%2F242497.pdf%3FPHPSESSID%3De4151ce5e7d7e2630b5b63bc6fdb98af&usg=AFQjCNHKcADRgLL8va_xiUG1U0zpM4Rang

Misschien dat je hier iets aan hebt.. Ik nam als tussendoortje vaak iets van yoghurt met wat fruit (vb halve banaan) of een beetje muesli (ongesuikerd), of een rijstewafel met kaas, gevuld eitje of tomaat, stukje kaas met komkommer..

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Noten en rauwkost zijn volledig veilig.

5. Thx!
    Mij werd verteld dat eigelijk al het fruit uit den boze is. Maar dat er in een mandarijntje dan t minste in zit..

Dat vind ik ook zo lastig,
    De een zegt dit en de ander dat.
    Momenteel vliegt mijn blds bij alles wat ik eet of drink al omhoog.. Dus dat word morgen bellen voor insuline ben ik bang..

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat het omhoog gaat is niet erg, de vraag is of je lijf het weer onder controle krijgt. Hoe snel na het eten prik je? En wat zijn je waardes?

7. Rauwkost
    Is wel een goeie. Lekker tomaatjes en komkommer kopen.. Paprika

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het is niet alleen de suikers waar je voor moet opletten. Ik heb het namelijk ook en moet naast suikers opletten met koolhydraten en stress. Ik kan een perfecte maaltijd hebben en insuline maar door stress kan de waarde enorm hoog worden.

Wat een goede snack is zijn dadels. Ik meng ze met noten en maak er dan balletjes van die ik rol in cocos rasp of choco poeder.

Succes

9. Ik moet dagcurves bij houden. Dus nuchter,
    Voor ontbijt, 1,5 u na ontbijt. Voor lunch, 1,5
    U na lunch. Voor avondeten, 1,5u na het eten en voor
    T slapen gaan doe ik het nog een keer.

Waardes van vandaag tot nu toe:
    N 6.2
    Na o 9.7
    Voor L 5.2
    En na de lunch moet ik dus strax prikken

10. Heb dadels in huis maar express niet gegeten nog
    Omdat die schijnbaar boordevol suiker zitten! Mag dat dus wel gewoon?? Want lees overal
    Dat dat dus niet
    Mag.. Moet dinsdag pas na dietiste..

11. Amaranth

En wat heb je dan gegeten als ontbijt?

12. 2 bruine boterhammen. 1 met ham en 1 met kaas en een beker thee met suiker..

Ik weet niet wat ik daaraan verkeerd heb gedaan dat t zo hoog is.. Maar het is steeds bij mij de nuchtere en na ontbijt die zo hoog is.. Wat ik dus ook eet/drink

13. Zonder suiker natuurlijk whahahaaha thee ZONDER suiker

14. En net heb ik 2 crackers op, volkoren. 1 met ham en 1 met pindakaas en een gekookt ei.
    Dus ben heel benieuwd wat
    Mn waarde straks is. Bedoel dit is echt weinig voor mijn doen.. Heb ook gewoon hele dag door honger, maar durf gewoon niet meer te eten want bij de raarste dingen schiet ie omhoog. En mij zeiden ze dat hij na een maaltijd niet boven de 7 zou mogen komen. Nu werk ik zelf in de zorg dus weet er gelukkig wel wat van. Maar zwsuiker schijnt dan weer anders te zijn dan diabetes zo

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.687
    5.717
    113
    Hoi Marieke,

Er is een speciaal draadje over zwangerschapsdiabetes! daar word volop geklets en tips gegeven. Ik heb het helaas ook, eerst met een dieet onder controle maar nu spuit ik standaard insuline ( alleen voor de lunch) En spuit ik bij de andere maaltijden bij indien nodig. Brood is bij mij de boosdoener. Tussendoortjes zoals een stukje kaas, worst, nootjes mag lekker hebben. Ik neem wel eens een eierkoek mag ook. Cheesedippers vind ik ook erg lekker en vult best wel. Ik mag een tussendoortje tot 15 gr koolhydraten, het is even zoeken maar best wat te vinden. Ik had in het begin ook erg veel honger, dat is niet de bedoeling natuurlijk, probeer elke 2 uur wel wat te eten.

Maar als ik jou waardes zie en wat je gegeten hebt ben ik bang dat je snel aan de insuline moet... Op zich scheelt dat wel een hoop dan kan je weer wat meer eten. Kun je niet de crackers als ontbijt nemen en het brood tussen de middag? Ik eet elke ochtend 2 volkoren knackebroid met meestal pindakaas en daar doe ik het goed op met meten.

Moet jij 2 uur na de maaltijd meten? Bij mij is het 1 uur na de maaltijd niet hoger dan 7.8

16. Amaranth

De hele dag honger hebben is ook absoluut niet de bedoeling hoor! Het is nu vooral uitzoeken waar je erg op reageert. Ik kon bijvoorbeeld best brood eten zonder een hoge waarde. Maar bij aardappels (2 kleintjes)en patat schoot ie bij mij enorm de lucht in. Fruit kon ik ook gewoon eten (wel beperkt natuurlijk).

Wat ik dan zou proberen: 1 boterham en daarnaast een kom yoghurt. In het foldertje staan ook ideetjes waarvoor je brood kunt vervangen.

Wat ik ook deed: na het ontbijt en avondeten een lekker stuk gaan wandelen, dat scheelde hier enorm.

17. Deedee o echt? Nog niet gevonden.. Ga ik even
    Zoeken en daar ook meekletsen!

Ik moet 1,5u na het eten prikken.. Misschien idd omdraaien qua brood en crackers. Maar ik blijf zon honger houden.. Jij ook??

Amaranth dat is het volgende probleem bij mij, ik heb zware bekkeninstabiliteit dus wandelen lukt al niet..
    Ook ben ik erg benauwd dus ook dat schiet niet op helaas

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.687
    5.717
    113
    Je hebt hem gevonden zag ik! Ik weet niet zo goed hoe ik een draadje moest delen. Ik heb nu geen honger meer, was in het begin echt vooral na het avond eten. Maar dat heb ik altijd als ik op een '' dieet ga'' psychisch bij mij op dat gebied denk ik ook een deel want ik eet gewoon de hoeveelheden die min moeten. Ip moet je gewoon eten wat volgens de schijf van 5 ook moet qua hoeveelheden. Bij de diëtiste krijg je een boekje mee als het goed is met alle hoeveelheden. Daarmee kan je haast geen honger krijgen. Maar kan mij voorstellen dat je nu niet zo veel durft te eten! maar honger leiden is ook niet de bedoeling.

19. Zag her en der al schema's voorbij komen met wat je zou moeten eten, 6sneetjes brood enzo. Echt veel.. Zoveel
    Eet ik normaal niet eens haha. Ben wel benieuwd dinsdag.

Had hem
    Idd gevonden.. Duurde even haha maar heb m. Dankje

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je nuchtere waarde en je waarde na het ontbijt zijn ruim te hoog. Maar je eet-keuzes zijn ook niet slim ;)

Zo kun je bijv ook ontbijten met kwark met noten (dus geen brood of muesli). En je kunt lunchen met een vol bord sla met gegrilde kip of tonijn uit blik of iets dergelijks. Gekookt ei tussendoor of wat rauwkost, wat blokjes kaas, stukje worst.

Dat zijn allemaal voedingsmiddelen waar je bloedsuiker niet op reageert en die wel ontzettend voedzaam en gezond zijn.

Boterhammen, crackers, rijst, pasta en aardappels, die mag je juist niet (of heel beperkt).

Deel Deze Pagina