Opmerkingen over buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kalush, Oct 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eigenlijk begin ik me een beetje zorgen te maken over de groei van mijn buik.
    Ik weet het heb geen foto daarvan in mijn album dus jullie kunnen er weinig over zeggen :)
    Maar wil het even van me afschrijven.

Iedereen die zegt van: Goh wat heb jij een dikke buik als ik zeg dat ik 28/29 weken zwanger ben.
    Alleen ik zie dat zelf niet.

Toen ik zwanger was van Eliza begon mijn buik eigenlijk pas te groeien met een week of 28.
    Als ik mezelf nu vergelijk met mijn vorige zwangerschap had ik met 18 weken al net zo'n buik als toen ik met eliza in week 34 had :confused:

Dat vind ik eigenlijk nogal wat..
    Vind het toch best een beetje zorgelijk.. of is dit vrij normaal voor een 2e zwangerschap.
    Heb er tot nu toe nog niemand over gehoord die dit herkent.

Waar blijf ik als ik straks 38 weken zwanger ben, dan ben ik 1 en al buik met een hoofd erboven..

2. Writer

Writer Niet meer actief

geen zorgen maken hoor , ik heb een schattige ronde buik ,dat zeggen meeste van mij vriendinne en mij man ook ,maar somige vrouwen op schoolplein , :( jeetje wat een dikke buik zeg , ,ja ik heb ook groter buik dan bij mij dochter dat is ook logish want eerste is nog strak in buik .,nu is je buik al eens opgerekt dus word sneller groot ,
    zolang je verloskunde goed vind moet je echt niet zorgen maken hoor ,en je bent niet einge ik heb welles andere onderwerp op deze forum gezien over deze verhaal ,dat maakt mensen soms zo onzeker ,maar moet je niks van aantrekken hoor geniet van je buik en wees trots :D

3. Bri

Bri Niet meer actief

Waar bemoeien mensen zich toch allemaal mee? je kunt iemand best een compliment maken: wat een mooie buik heb jij..! Maar iedere andere opmerkingen kunnen ze wat mij betreft lekker voor zich houden. Zodra je zwanger bent, word je ineens publiek bezit, lijkt het. Bij een ander ga je toch ook niks zeggen over zijn/haar buik, hangbillen of andere uiterlijkheden, waarom dan wel over een zwangere??

kalush, zolang je kind het goed maakt is er niets mis met je buik, of die nou klein of groot is. dat je nu al heel groot bent zegt volgens mij ook niet zo veel over hoe groot je uiteindelijk wordt, misschien heb jij je 'groeispurt' gewoon eerder.

4. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    toevallig heb ik me een week of 2 ook gruwelijk druk gemaakt over de grootte van mijn buik!

Ik moest bloed laten prikken om te kijken of ik misschien suiker had.. nou niet dus.
    toen kreeg ik een echo om te kijken of de kleine niet extreem groot was omdat mijn buik ook zo groot is.
    Niks aan het handje, ze ligt precies op schema, hoeveelheid vruchtwater ook goed!

Dus toen bleek dat het gewoon kwam omdat het de 2de zwangerschap is en alles toch al uitgerekt was.

probeer je er niet te veel zorgen om te maken hoor, heb ik ook gedaan en is allemaal voor niks geweest ;)
    mensen bemoeien zich overal mee, probeer je er niet teveel ervan aan te trekken hoor!

wat zijn de waardes van je baarmoeder?

Liefs Meliske

5. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

vreselijk dat gezwam over je buik/billen en borsten, mensen mogen ineens overal over praten. :evil: Kan er zo boos over worden.

Zeg i.d. gewoon wat heb je een mooie buik als mensen dan toch wat willen zeggen.

Volgens de een heb ik een grote buik, de ander vind me dik. De ander zegt ik vind helemaal niet dat je een grote buik hebt. Goh ben je zwanger, had ik helemaal nog niet gezien :confused: ....?

Trek je er niets van aan.

Ik vind me zelf mooi, mijn vriend zegt, jij hebt een mooi buikkie!

Genietze nog even van je zwangerschap..

6. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Meid,maak je er niet druk om,maar geniet ervan!
    Mijn buik is ook giga,maar ik ben er trots op,ondanks
    al het gezeur of ik er 2 of 3 verwacht...
    Zolang alles goed en gezond is met de kleine en jezelf,moet
    je je niet druk maken hoor!
    Voor je het weet is de zwangerschap weer voorbij! :D

Groetjes,Alida

Share This Page