Tanden bleken? Wie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijn18, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Ik ben benieuwd of jullie weleens je tanden hebben laten bleken? Mijn tanden zijn altijd al iets gelig geweest, maar de laatste jaren word het steeds meer en ik stoor me eraan. Ik vind mezelf zeker niet lelijk, maar als ik lachend in de spiegel kijk of op foto’s dan valt dit toch wel op.
    Of misschien hebben jullie andere tips om wittere tanden te krijgen? Ze hoeven absoluut niet spier wit, maar iets minder zoals nu zal me heel blij maken denk ik :) ben benieuwd!

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Gewoon af en toe laten polijsten bij de tandarts? Ik weet het niet.
    Ik had vroeger een tandpasta waar ik echt witte tanden van kreeg en die super lekker was. Echt zon hype, prodent night :roflmao:
    Die is er geloof ik uit gegaan want niemand trapte erin behalve ik (maar ik gebruikte enkel night, ook overdag)

3. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.955
    1.291
    113
    Heb er weleens over zitten denken, maar geen idee aan welke kosten ik zou moeten denken?

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Heb je wel eens een zoutstraling gedaan bij de mondhygiënist?

Bleken wordt in de meeste gevallen niet vergoed in een tandverzekering. Mijn tandarts laat eerst een bitje maken en dan kun je spuitjes met het bleekspul er bij kopen, zodat je het gewoon thuis kan bleken. Ik zou toen zo'n 300 euro kwijt zijn, maar uit eindelijk niet laten doen vanwege tanden die met composiet waren gezet. Deze kleuren niet mee, dus uit eindelijk voor porseleinen facings gekozen.

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Maar porseleinen facings zijn toch hartstikke duur?

En zoutstraling ik ken dat helemaal niet.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn tandarts raadt het echt af, dus ik durf niet zo goed. Heb wel een jaar of 5 geleden via Aliexpress van die strips gekocht en daar kreeg ik echt witte tanden van. Maar ook gevoelige tanden. Dus dat doe ik maar niet meer.
    Rode lippenstift werkt hier goed, ogen mijn tanden heel wit. En een bruin velletje werkt ook mee, pas terug uit Spanje. :)

7. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Polijsten laat ik inderdaad regelmatig doen, maar ik zie dan eigenlijk geen resultaat.
    En zoutstraling ken ik inderdaad ook niet is dat beter dan bleken?

@Zara75 Haha ja een bruin kleurtje helpt mij inderdaad ook altijd wel. Dan lijkt het allemaal wat natuurlijker :p
    Rode lippenstift is niks voor mij en dat maakt het bij mij dus juist weer erger :)
    Welke strips waren dat dan?

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Zoutstraling is eigenlijk niets meer dan het reinigen van je tanden. Een mondhygiënist doet dit normaal ook wel met zo'n tril apparaat, maar ik doe eens in de zoveel tijd ook zoutstraling en zie dan echt verschil tov het tril apparaat.

De kosten vallen gewoon onder normale reinigingsbehandeling bij de mondhygiënist. Je kan het eens proberen.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Klopt, porseleinen facings zijn inderdaad erg duur. Ik had een spleetje tussen mijn voortanden (ondanks een beugel is dat terug gekomen) en de tanden daarnaast zijn altijd klein gebleven vroeger. Deze zijn al die jaren opgevuld met composiet, maar sinds twee jaar gekozen voor porseleinen facings en meteen mijn voortanden mee laten nemen, zodat het spleetje ook weg was.

Mijn (voor)tanden waren ook een beetje gelig en door het composiet op de tanden er naast werd bleken dus afgeraden, omdat dit niet mee kleurt en dus heb ik gekozen voor porseleinen facings. Tijdens een behandeling bij de mondhygiënist laat ik mijn tanden ook altijd zoutstralen. Het verschil zie je echt tov normaal reinigen.

Niveah vindt dit leuk.
  10. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ik heb vlak voor mn zwangerschap een bitje laten aanmeten en ben met bleekgel in de weer gegaan voor het bleken van 1 verkleurde tand (echt donkerder). Zag ik wel wat effect van, maar ben er mee gestopt toen ik zwanger bleek. Ik ga na de bevalling wel weer verder. Het kostte 280€ per kaak, ongeacht de hoeveelheid tanden.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Tandenbleker.nl 75 euro en zonder peroxide. Man heeft het gedaan en ziet er keurig uit. Je kan allemaal verschillende gradaties kiezen. Ze hebben nu een actie. 5 behandelingen van 20 minuten hoor 49 euro. Maar je kan ook kiezen voor 1 sessie of 2.

DQueen vindt dit leuk.
  12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    De website doet het niet..

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    O ik zit er gewoon op nu. Ze hebben ook Facebook. Zitten door heel NL heen. Zoeken op Google op "de tandenbleker Nederland "

https://detandenblekernederland.nl/

14. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Je moet daar echt afspraak maken en ernaar toe gaan?

15. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Sinds mn zestiende ongeveer heb ik een stuk wittere tanden.
    Poets altijd met zo’n whitening tandpasta, van Colgate geloof ik, 3x per dag uitgebreid.
    Whitening kauwgom 2x per dag ongeveer en elke avond met van die zachte rubberen tandenragers (heb je ook voor wittere tanden) van soft Picks: echt heerlijke dingen.
    Verder de dure tandenborstels van Oral-B met van die rubberen dingetjes erop, weet even niet hoe ze heten.
    Ook drink ik geen wijn, geen frisdrank, max 1x koffie per dag en max 1x vruchtensap (beste met een rietje drinken). En verder dus alleen water. Dus verkleuren doet het ook niet. Mn tanden is een van de dingen waar ik gelukkig trots op ben, het is echt fijn om een rij rechte, witte tanden te hebben.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Man kon er zo terecht in Almere

Niveah vindt dit leuk.
  17. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn zusje heeft ze laten bleken nu is ze een aantal jaren verder en zijn ze nog geler geworden

18. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Mijn mondhygiënist raadt het echt af. Ze krijgt ook heel veel mensen bij haar met klachten aan hun gebit door het bleken.

19. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik hoor ook positieve verhalen over charcoco. Ik ken het zelf niet, maar het schijnt niet chemisch te zijn.

20. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Ik heb mijn tanden een paar jaar geleden laten bleken bij the White smile company in Rotterdam (weet even niet uit mijn hoofd of dit nou ook een keten is).

Naderhand zag ik wel verschil, maar een stuk minder dan ik verwacht had. Voor mijn gevoel waren ze niet eens heel geel vooraf, maar zeker niet wit wit achteraf, alleen witter.

Voor mijn 30e verjaardag wilde ik graag nog een keer tanden laten bleken en cadeau gevraagd aan mijn man, maar afgelopen maandag niet cadeau gekregen. Hij vindt het maar onzin en het echt witte resultaat wordt alleen behaald met een hoge prijs :rolleyes:. Valt wat voor te zeggen... Het is dat ik geen eigen inkomen heb, anders was ik wel gegaan :roflmao:

Ik heb dan maar m'n haren zeer uitgebreid laten doen bij de kapper :roflmao:

Deel Deze Pagina