Haar wordt dunner en bultje in schaamlip

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yanalilo, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Hallo allemaal,

Ik ben 22 weken zwanger. Ik heb tot nu toe weinig tot geen klachten gehad. Nu merk ik de laatste tijd wel dat mijn haar heel futloos en dun is. Ik heb zelfs het gevoel dat het echt aan het uitvallen is. Ik heb redelijk lange haren dus tot nu toe valt het nog niet zo op. Iemand hier ervaringen mee of misschien tips? Komt dit na de zwangerschap nog terug goed?

Verder heb ik ook sinds enkele weken een bultje in mijn buitenste schaamlip. Het is precies een soort 'klier' want ik kan ze verschuiven. Ze wordt niet groter maar is wel pijnlijk. Ik moet pas 15/06 terug naar de gynaecoloog dus kan het pas dan vragen. Iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Het haar wat dunner wordt is volgens mij een veelvoorkomend iets. Bij mijn zoontje kwam het 7 maand na de geboorte pas weer redelijk terug.
    Nu valt het weer uit door deze zwangerschap.

Dat bultje op je schaamlip zul je bij de huisarts moeten laten zien.
    Sommige vrouwen hebben ook last van een ader die gaat opzwellen op die plek.
    Dus daarvoor even afspraak maken bij de huisarts

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Futloos of dunner haar kan inderdaad een zwangerschapskwaal zijn. De één krijgt na week 20 een volle haardos. Bij de ander wordt het juist dun en broos.

Dat bultje wat je omschrijft heb ik zo af en toe en is bij mij een ingegroeid haartje. Dat kan komen als je je daar scheert. Verdwijnt meestal vanzelf, maar als je toch bij de gynaecoloog bent kun je er het beste naar laten kijken.

4. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Dat bultje op je schaamlip is een spatader. Kijk maar eens met een spiegeltje, ik heb het ook aan 1 kant en zie duidelijk een donker blauwe ader daar lopen die opgezet is. Huisarts kan er niks aan doen, 9 van de 10 keer verdwijnt het weer na je bevalling

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dit ja. Heb er ook last van.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb hier ook toevallig een bultje daar gehad was een ontstoken talgkliertje uitgeknepen en het is weg misschien vriend laten kijken of met een spiegeltje

Deel Deze Pagina