Omgeving reageert anders 2de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by loveofmine, May 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loveofmine

loveofmine Actief lid

Feb 2, 2015
    122
    3
    18
    Hoi,

Reageerde bij jullie de omgeving (familie en vrienden) hetzelfde als bij de eerste?
    Ik merk zelf dat mensen niet zo geïnteresseerd z'n of enthousiast. Weet niet hoe ik het moet omschrijven. Nu hoeft dat ook niet perse maar had soms van goeie vriendinnen meer verwacht ofzo. Nu hoorde ik ook dat er niet zoveel komen op kraamvisite?
    Herkennen jullie dit?
    Ik ben hartstikke blij met de kleine, dus is meer nieuwsgierigheid hoe dit bij anderen gaat?

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier ook hoor. Wij zijn bij onze 4e iui zwanger geworden van de eerste dus dat was een hele "happening" en nu spontaan zwanger van de tweede en erg snel op elkaar. En dat is een stuk minder "boeiend".
    Merk zelf dat ik er eerlijk gezegd ook minder mee bezig ben omdat ik bezig ben met m'n dochter en werk etc.

Bij de eerste kocht ik al snel een eerste pakje en nu zit ik bijna op de helft van m'n zwangerschap en heb nog niks gekocht!

Als jullie er maar blij mee zijn ;)

3. Mrs1

Mrs1 Actief lid

Jan 10, 2017
    284
    106
    43
    Heel herkenbaar, heb dat ook best vervelend gevonden. Voor ons is dit kindje net zo speciaal en bijzonder als de eerste, maar ik denk dat de meeste mensen een tweede dan al iets meer vanzelfsprekend vinden of verwachten.
    Probeer er zelf in ieder geval zoveel mogelijk van te genieten want het is en blijft bijzonder natuurlijk als je het weer opnieuw mee mag maken.

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja hoor dat is herkenbaar! Alleen al aan de kaartjes gefeliciteerd met je zwangerschap (vorige keer 14 nu 2) te zien! Maar eigenlijk ben ik er zelf ook wel minder mee bezig dus misschien werkt dat ook wel mee! Ben toch drukker etc!

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier was de reactie ook wel minder hoor.
    Maar ik ben er zelf ook veel minder mee bezig. Vandaag 26 weken en zei net tegen mijn man moeten ook maar eens spullen gaan kopen voor het kamertje. :oops:

6. Sela~

Sela~ Actief lid

Apr 22, 2017
    455
    895
    93
    Female
    Jep, moet je nagaan nu bij de 5e ;) we hebben zelfs negatieve reacties gekregen.

7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Herkenbaar. Voor mij en mijn ouders wel heel speciaal. Bij man leeft het ook minder, bij zijn ouders ook amper. Vriendinnen wisselend. Kaartjes ook stukken minder etc.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Ik hoop het je binnenkort te kunnen vertellen maar ik vermoed idd dat het minder "bijzonder" is dan de eerste voor je omgeving..

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,184
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Was hier ook hoor tijdens de tweede zwangerschap. Vriendinnen wel heel enthousiast en mijn moeder ook maar inderdaad veel minder kraamvisite.
    Ik vond het soms echt wel kwetsend moet ik zeggen.
    Bij de oudste kwam er geen einde aan de visite en bij de tweede zat je haast te wachten op kraamvisite .
    Maar gewoon niets van aantrekken meid want hoort erbij.
    Bij de derde was trouwens wel iedereen hilarisch.
    Niemand had een derde kind bij ons verwacht en er stonden nog net geen rijen bij de voordeur toen ze werd geboren ;)

10. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

Apr 3, 2017
    1,463
    412
    83
    Negatieve reacties? :( Dat lijkt me echt niet leuk... Wat zeggen mensen dan?
    Goede zwangerschap gewenst!

11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ja de eerste is een happening! Daarna is het gesneden koek. Maakt mij verder niet zo uit. Lekker mijn kind voor mezelf :)

12. Sela~

Sela~ Actief lid

Apr 22, 2017
    455
    895
    93
    Female
    Dankjewel :)
    Iemand zei, nadat mijn man het vertelde: ' jeetje, dat meen je niet, pfff'. Een ander zei 'serieus? waarom?' :confused:

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Herkenbaar, bij ons is het de vierde en de 'negatieve' reacties waren zon beetje van 'pff, moet er niet aan denken'/ 'op jou hoef ik niet jaloers te zijn zeg' en de 'was het wel gepland'-vraag kwam ook weer veel voor.
    Gelukkig van de familie wel leuke reacties.

Maar TS, ik ben het met je eens dat het teleurstellend kan zijn. En dat voor jullie de tweede net zo belangrijk is als de eerste. Maar het is denk ik bij iedereen zo dat de tweede minder interessant is voor de omgeving.
    Want eigenlijk draait het (voor de omgeving) niet om de baby, maar om jou. Bij de eerste verandert namelijk je eigen rol: je wordt mama. Bij de tweede ben je dat al, dus er 'verandert' niks.;)

En ik denk maar zo: onze vierde is door mij en mijn partner net zo gewenst als onze eerste, tweede en derde en dat is wat telt ;)

Hopsatee likes this.
  14. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Herkenbaar. Familie is wel ethousiast en veel felicitaties gekregen via Facebook. Bij de eerste ook veel kaartjes gekregen met gefeliciteerd met de zwangerschap. Nu alleen van mijn ouders en beste vriendin een kaart gehad.
    Jammer, maar denk dat dit meestal zo gaat

15. loveofmine

loveofmine Actief lid

Feb 2, 2015
    122
    3
    18
    Zelf ben ik wel echt blij natuurlijk. Dat lijkt me helemaal vervelend zulke opmerkingen. :confused: Waarom doen mensen dat toch?

Het is dan toch voor andere minder bijzonder blijkbaar maar zo te lezen is het bij de meeste zo.
    Met de kraamvisite gaan we het wel zien.

16. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    nou ja zeg! ik krijg ook weleens opmerkingen met mijn tweeling: ''nu ben je in 1 keer klaar'' wie zegt dat ik niet nog een derde wil? deze was minder leuk: ''moet er niet aan denken afschuwelijk 2 tegelijk pfft'' ja me baarmoeder heeft een keuze knop heb ik gezegd wat was ik pissed, ben zo blij met mijn meiden.

Laat ze maar lekker lullen :)

17. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    1e: Oh echt? Wat geweldig zeg, super!
    2e: Leuk voor je, we dachten al...
    3e: Oh. Oke. Hebben jullie daar ruimte voor?
    4e: Oei, nou zal wel druk worden
    5e: Echt?? Pfff....

;)
    Ik heb bij 3e veel rottige reacties gehad, helaas. Of we daar het geld wel voor hadden. Of we daar de ruimte wel voor hadden. Hoe we dat dan gingen doen allemaal met oudste. Of we dat wel aankonden want een 3e erbij was wel drukker, hoor. En waarom in hemelsnaam als ik al een jongen en meisje had? :eek:

Ik kan alleen zeggen: bereid je er gewoon op voor dat er minder kaartjes, minder aandacht en minder bezoek komt bij een 2e. En dat dit nog verder afneemt bij ieder volgend kind :rolleyes:...

Gefeliciteerd! Geniet van het wondertje in je buik!

Hopsatee likes this.
  18. Sela~

Sela~ Actief lid

Apr 22, 2017
    455
    895
    93
    Female
    Precies alles wat de rest zegt :) Wij zijn met onze vijfde net zo blij als met de andere kinderen en dat is waar het om gaat. En als de rest zich druk wil maken of het wel past, of ik het niet te druk vind en of we enig idee hebben waar we aan beginnen, nouja prima, maak je maar druk. Wij genieten er ondertussen niet minder van :rolleyes:

vrouwvan likes this.
  19. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

Dec 26, 2015
    2,195
    1,242
    113

En gelijk heb je. Ik kom uit een gezin van 8 kinderen en ik heb zo een fijne jeugd gehad. Ja mijn ouders moesten hard werken maar uiteindelijk was het altijd super gezellig en had ik alles wat ik wilde.

Nu is het nog fijner iedereen woont op zichzelf. Wij een groepswhats app voor alle broertjes en zusjes en er wordt zoveel afgekletst.

Dus ja ik ben absoluut voor een groot gezin! Gefeliciteerd meid!!

Sela~ likes this.
  20. Sela~

Sela~ Actief lid

Apr 22, 2017
    455
    895
    93
    Female
    Dankjewel! en Leuk!! Ik kom ook uit een heel groot gezin (12+ kinderen) en ook een app groep met iedereen erin, leuk is dat he! :p:)

Share This Page