Ik heb 1,5 jr geleden cts gehad aan mijn rechter hand Ik had toen ook snachts last vd tintelingen. Nadat een injectie niks deed, kreeg ik uiteindelijk een operatie en sinsdien is het weg. Nu heb ik sinds 2 weken veel dezelfde tintelingen in mijn linkerhand. Voornamelijk wanneer ik bijv mijn telefoon in mijn linkerhand hou en typ met rechts, of wanneer ik bijv het bakje vd diamond painting vasthou met links. Als ik dan vervolgens alles los laat en mijn arm laat hangen, gaan de tintelingen weg. Het is ook dit keer voornamelijk mijn duim, wijsvinger (mindere mate middelvinger/ringvinger) maar niet in mijn pink. Echter.... ik heb er snachts dus geen last van. Iets wat ik de vorige keer rechts dus wel had. Zou dit cts zijn of wellicht toch iets anders (irritant, maar doodnormale beknelde zenuw elke keer)? Als ik het ook snachts zou hebben zou het voor mij duidelijk zijn, maar dat is nu niet het geval.
Dit kan ook zonder klachten te hebben 's nachts. Aan mijn linkerhand kreeg ik pas 's nachts klachten na 15 jaar. Je kan het beste een afspraak maken om dit te laten nakijken.
Okay, ik wist niet dat het ook zonder klachten snachts kon. Dan bel ik maandag even op voor een verwijzing.
Het is bijna zeker cts. Ben gelijk doorverwezen. Ditmaal naar een kliniek omdat de wachttijd voor het zhuis hier veel langer is nu helaas. In deze kliniek zit zowel het neurologische gedeelte (diagnose) als het chirurgische gedeelte (operatief verhelpen). Morgen wordt ik gebeld voor de afspraak (wachttijd is maar 7 dagen gelukkig)
Fijn dat ze je dan doorverwijzen waar de wachttijd minder lang is. Alvast veel succes en een spoedig herstel mocht het zover zijn.
Misschien dat als je er langer mee had gewacht de klachten ook in de nacht zouden komen. Fijn dat je snel terecht kunt.