doe ik het goed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girl89, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Hallo,

Ik heb 2 dingetjes waar ik mee zit..

Het eerste is het voeden/spelen
    Me dochtertje slaapt na de voeding van half 9 en moet dan om half 1 weer.
    Nu haal ik haar meestal uiterlijk kwart voor 12 eruit (soms begint ze al eerder te huilenen haal ik haar dan eruit) anders dus kwart voor 12.
    Dan leg ik haar even in de box met een muziekje aan daarna nog even op de arm en dan het flesje.
    Tijdens de voeding valt ze bijna altijd in slaap daarom doe ik haar na de voeding naar bed en slaapt ze.
    Ik doe het dus in een andere volgorde dan de meeste.
    Maar als ik haar na de voeding op de arm hou of in de box leg blijft ze wakker en als ik haar dan na een half uur op bed leg slaapt ze niet meer.
    Maar doordat ze dan wakker word voordat ze het flesje mrijgt houd ze het ook niet
    heel lang vol in de box dus ben ik bang dat ze teveel op bed ligt en voel ik me schuldig...

Dan nog een vraag over nachtvoeding.
    Ze krijgt 6x 120 =135
    Meestal de eerste om 04.00 en de laatste rond 23.45
    Maar dan krijgt ze dus geen nachtvoeding, moet dit wel ivm een keer doorslapen?
    Zou ik dan niet beter het laatste flesje eerder kunnen geven en da is kijken hoe het gaat?

2. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Ze is trouwens nu 6.5 week

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om 4 uur in de nacht is toch een nachtvoeding? Of begrijp ik het verkeerd?

Uit he verhaal begrijp ik dat je op ritme voedt en niet op verzoek toch?
    Om de hoeveel uur voedt je?

Die laatste fles om 22.45 lijktme prima. Als je zo uitkomt met je ritme.

4. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Nee die 4 uur voeding begin ik dus met de 1e van de 6 flessen.
    Als ik dan een kleinere fles zou geven en dan bijv 8 uur weer kom ik niet uit met de 6 flessen die ze moet.

Ik weet het zelf ff ook niet ... hoe ik dit moet doen/veranderen

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar ik bedoel dat 4 uur toch nacht is, geef je dan nieg gewoon fles en weer naar bed?
    Hoe is je ritme verder?

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    en als je iets grotere flessen zou geven en naar 5 voedingen?
    of drinkt ze dat nog niet op?
    je zet dus iedere dag de wekker op 4 uur om de dag te starten... pff vermoeiend of niet?:(

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom begin je om 4 uur? Waarom laat je haar niet zelf een keer komen?

8. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Nee ze komt zelf om 4 uur.
    Ze krijgt de laatste fles om 23.45 en dan komt ze zelf weer om 04.00

Maar als ik 5 voedingen zou geven hoeveel tijd moet er dan tussen zitte want ze komt zelf na 3en half tot 4 uur

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Mag ik heel eerlijk zijn en vragen wat het "probleem" is? :)

Hier qua voedingen een beetje het zelfde. Meestal tussen half 12 en 12 de laatste fles. Soms komt ze tussen 4 en 5 in de nacht en dan eigenlijk standaard om de 4 uur. Dus ook 6 flessen per dag van 120/4 (=135). Is toch prima zo? Als ze uit zich zelf komt krijgt ze genoeg binnen.
    Soms komt onze meid pas tussen half 6 en half 7 in de ochtend, tja, dan is het iets creatiever zijn met de flessen en heeft ze er een minder, maar geven we soms iets meer per fles.

Als ze zelf komt zou ik het qua ml lekker zo laten en niks veranderen aan het ritme want dan heeft ze het nodig.

Qua slapen doe je het toch ook prima! Het ene kindje slaapt nou een maal lekkerder in het bedje en niet in de box. En qua ritme, als dit werkt voor jou meisje moet je het lekker zo houden want het klinkt als of je alles prima voor elkaar hebt! :)

Kijk niet te veel naar hoe het "zou moeten", maar naar wat werkt voor jou dochter en waar zij zich prettig bij voelt, dan kan je het eigenlijk niet verkeerd doen!

Succes, is moeilijk, hebben wij hier ook, maar luister naar je hart en je dochter ;)

10. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat het nu voor jou als een heel stom antwoord overkomt (zo dacht ik ook in die tijd), maar ik zou me echt wat minder druk maken en 'gewoon' vertrouwen hebben in je baby.

Ik was zelf ook zo, wilde heel graag een logica hebben in de 'dagritme' en alles onder de controle houden. Maar je komt vanzelf achter dat die kleine murmel gewoon een mens is en dat die niet te 'programmeren' valt ;)

Wat jouw vragen betreft:
    - een baby van 6,5 weken doet niet veel anders dan drinken en slapen. Echt wakker zijn en spelen komt nog, niet druk om maken. Als je het niet fijn vindt dat ze zoveel in bed ligt te slapen, hou je haar gewoon bij je als ze slaapt. lekker op de bank of bed samen tutten. Je hebt nu 1 baby, bent thuis en hebt er dus alle tijd voor. Dus gewoon van genieten, ze hoeft inderdaad niet zoveel in bed te liggen. Echter: als je baby beter in bed slaapt dan op de arm, of als je dat liever niet doet is het ook prima. Iedereen beleeft dat anders, en het is altijd goed zolang kind en ouders tevreden zijn.

- Qua voeding: als jij s avonds rond middennacht voedt, en zij zich meldt rond 4 uur is dat de nachtvoeding. Tenzij je haar om 4 uur 's nachts uit bed haalt en beneden de dag gaat starten.
    Zo te lezen verlopen de voedingen prima. Zolang ze het goed doet op 6 voedingen, lekker groeit en niet om meer vraagt lekker doorgaan en je (wederom) niet druk maken.
    Ik vind haar persoonlijk te klein voor 5 voedingen. Dat zou ik pas doen als ze zich niet meer meldt om 4 uur, want dat is de voeding die vervalt als je 5 gaat geven.

11. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hiet zat ze met die leeftijd ook op 6 flesjes.
    Ook rind 4 a 5 uur de eerste. En dan legde ik haar terug en dan kreeg ze haar volgende flesje rond 8 uur ofzo. En dan gaf ik de flesjes om de 3 uur want ze dronk klejne hoeveelheden en kon niet meer per keer drinken. Ik probeerde het dan zo te 'sturen' dat ik de laatste fles rond 22 a 23 uur had en dan wachtte ik af hoe laat ze in de nacht kwam. Ik zat dan met de nacht voeding ook wel eens op 7 flesjes. Maar ik gaf wel bv gekolft dus ik keek niet naar cc.
    Met 8 weken sliep ze door en zat ik dus op 6 om de 3 uur. En pas rond 3 maanden op om de 4 uur en ze heeft tot binna 6 maanden op 5 flesjes gezeten en nu pas sinds 6 maanden op 4 flesjes. Ik las ook dat veel kindjes van haar leeftijd minder flesjes kregen of grotere, maar dat gjng hier gewoon niet.

Wat ik geprobeerd heb is het ritms van wakker, flesje, spelen, knuffelen en naat bed. En dat duurde 1, 5 uur zeg maar. Dus vanaf wakker worden tot weer naar bed. Ja babys slapen veel....dat wordt minder als ze ouder worden. Nu is het eenmaal zo. Maar ik vraag me af hoe je ritme nu is want dat begrijp ik niet helemaal uit je verhaal.

12. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Bedankt iedereen voor antwoorden

Ja het is om 4 uur nacht dus is in die zin nachtvoeding haha.
    Ik bedoelde eigenlijk meer dat ze dus geen nachtfles als extra krijgt, maar dat hoedt ze dus niet.

Verder met slapen, ik zou haar dan graag bij me willen houden maar ze slaapt alleen als het ook echt stil om dr heen is dan slaapt ze heerlijk zodra ze van alles hoort is ze wakker en kan dan niet lekker doorslapen.

Het klopt dat ik misschien een beetje teveel kijk naar anderen en daardoor ga nadenken of het dan wel klopt wat ik doe.. moet ik ook niet doen.

En die 5 voedingen laat ik nog maar ff, ze drinkt nu lekker alles op en is kwa voesing tevreden zo, dat ga ik idd doen wanneer ze hier niet meer genoeg aan heeft

13. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Ze krijft nu de eerste fles dus rond 4 uur en dan 8, 12, 4, 8 en dan rond half 12 kwart voor 12 het laatste flesje

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me echt prima. Zo ongeveer ging het bij ons toen ook. Op een gegeven moment ging die 1e fles van 4 uurnaar 5 uur en toen ineens tussen half 7 en 7. Dan kun je dan, dan is ze ook ouder, naar 7, 11, 15, 19 en eventueel 23 uur droomvoeding.

Mijn dochter sliep de eerste weken, tot 5 weken ook wel eens beneden in de reiswieg. Vanaf 5 weken had ze echt rust nodig en legde ikhaar elk slaapje in bedje. Vond dat zelf ook fijner want dan hoefde ik ookniet bang te zijn dat ze wakker werd van mij als ik opruimde ofzo.

Ze slapen nou eenmaal veel in hetbegin en de een kan overal slapen en de ander heeft baat bij rust. Kijk gewoon wat je kleintje nodig heeft....hihi ik vond en vind dat soms ook lastig. Maar je wordt er handiger in.

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mijn zoontje is dinsdag 10 weken. Hij krijgt ook 6 voedingen. Hier begint de dag om 07.00. Dan rond 10.00-13.00-16.00-19.00-22.00. Grotere flessen en 4 uur ertussen gaat hier nog niet. Hij spuugt dan veel, maagje nog niet groot genoeg. Ook is hij dan helemaal uit zn ritme. Vier uur er tussen is overdag gewoon nog te lang.
    Hij is nu vrolijk en ontspannen. Prima dus. En eind van de maand zien we wel hoe het gaat!

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ons meisje dronk rond die periode ook 6 keer, een keer snachts idd rond 4 uur. Dan kwam ze zelf, overdacht beetje ritem aangehouden. Vanaf twee weken later kwam ze niet meer snachts maar om half zes/half zeven. Dus over naar 5 voedingen. Drinkt nu nl minder dam met6 voedingen want ze wilde toen allemaal grote flessen en hoeveelheid per fles is nu zelfde, en ze vind het prima.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn dochter is 9,5 week

Overdag komt ze zelf om de 4 uur, in de avond laatste voeding tussen 22.30 en 23.00 uur

In de nacht word ze tussen 4 en half 5 wakker Ze krijgt meestal dan 60 cc ( vaak valt ze nl dan meteen weer in slaap en heeft al moeite met die 60)

Wij halen haar niet uit bed, geen schone luier en niet praten tegen haar, ook na de fles geen boertje,

Valt ze na die 60 cc niet in slaap weten we dat haar iets dwars zit bijv vieze luier of boertje en halen haar er dan wel uit zonder tegen haar te praten en leggen haar na de schone luier of boertje meteen weer terug
    Zelden komt het voor dat ze toch meer wil dan die 60 en die krijgt ze dan ook gewoon

Hier is het ritme een beetje
    04.00 60 cc + 2 schepjes
    07.30 120 cc +4 schepjes
    10.30 idem
    14.30 idem
    18.30 150 cc + 5 schepjes
    22.30 120 cc + 5 schepjes

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook al is de fles van 4.00 een hele fles: dat is een nachtvoeding. Je hebt nu dus 4 dagvoedingen, (8.00-12.00-16.00-20.00, (die laatste kun je ook de vroege avondvoeding noemen), een late avondvoeding en dus die nachtvoeding. Is helemaal keurig voor een baby van 6,5 week :)

Wat betreft ritme en flessen veranderen: als de flessen schoon leeg gaan, kun je eens kijken of je ophoogt met 1 schepje en dan merk je vanzelf wat ze er wel en niet van leegdrinkt. Vaak kom je dan automatisch wel met meer tijd tussen de voedingen en dus minder flessen op de dag uit :)

19. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Iedereen bedankt voor het antwoorden.
    Meer mensen doen het dus zo.

Nu kwam ze om kwart over 5 pas :)
    Maar zal vannacht wel weer 4 uur zijn haha

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

In de nacht haar idd gewoon zelf laten komen en dan komt er vanzelf een moment dat ze door gaat slapen :) Dan kan het zijn dat er overdag korter tussen de flessen komt of dat ze grotere flessen gaat drinken, zodat ze uiteindelijk wel voldoende binnenkrijgt. Maar dat merk je vanzelf :)

Deel Deze Pagina