Toen Zoey nog heel klein was, had ze haar duim al te pakken. We hebben heel hard een speen geprobeerd aan te leren, maar het hielp niet. Haar duimpje was veel lekkerder. Natuurlijk erg schattig. Zo wordt er ook reglmatig gereageerd. Ach kijk nou, zo schattig! Maar nu is heel haar duimpje plat aan het worden en het topje is helemaal stuk van al dat zuigen. Wat moet ik nou? Heeft iemand ervaring hiermee? Ik word hier heel verdrietig van en ik ben bang dat ze haar duimpje mismaakt zuigt zeg maar. Maak me er heel druk om. Weet niet zo goed wat ik ertegen kan doen. Als ik de duim eruit probeer te halen wordt ze link en doet ze hem er iedere keer weer snel in. Tijdens het slapen duimt ze ook. Liefs, Banjabes
Mismaakt duimen kan denk ik niet hoor. Mijn zusje had het vroeger ook, zo'n zompig plat duimpje. Is allemaal goed gekomen. Zodra ze stoppen met duimen, tot die tijd, kijk dan maar naar het andere duimpje. Ze zal er geen last van hebben, anders stopt ze wel hoor. Het is toch haar stukje veiligheid, dus eruit halen of afleren zou ik niet doen bij zo'n kleintje.
Dat duimpje wordt echt niet mismaakt hoor (sorry, ik weet dat je je erg zorgen maakt maar ik moest er wel een beetje om lachen) Komt echt weer helemaal goed.
zelf héél erg veel geduimd, zelfs tot mijn 12de (stopte hem gewoon weer lekker terug in mijn slaap!) en mijn duim is weer/nog prima in orde misschien als het duimpje echt kapot gaat dat ze er mee stopt, zal op een gegeven moment toch wel pijnlijk worden?!
Mijn broertje heeft ook heel veel geduimd en had een hele eeltbult op zijn duim zitten, omdat hij zijn tanden ertegenaan duwde. Is ook vanzelf weggetrokken. Een tijdlang gebruikte hij die eeltbult trouwens om links en rechts uit elkaar te houden. Hij wist dat hij met rechts duimde. Als we zeiden: Je moet daar rechtsaf, dan voelde hij welke duim de bult had, hahahahaha.
Hoi meiden, Bedankt voor de geruststellende woorden. Gelukkig valt het dan allemaal wel mee. We schrokken gewoon heel erg toen we zagen dat heel haar huidje stuk was, maar inderdaad: als het echt zeer zou doen zou ze waarschijnlijk vanzelf wel stoppen. Liefs Banjabes
Ik heb zelf vanaf dat ik baby ws geduimt totdat ik ongeveer 12 jaar oud was. Mijn duim was ook altijd helemaal plat, rood en kapot. Maar is helemaal goed gekomen hoor. Nu, 20 jaar later is er niks meer van te zien. Jasmine duimt ook en ook bij haar zie ik een rood en soms kapot duimpje. Maak me er verder geen zorgen over, omdat ik weet dat het goed komt als ze eenmaal stopt. Maak me eigenlijk meer zorgen om het duimen op zich, omdat ik uit eigen ervaring weet hoe moeilijk het is om dit af te leren. En welk effect het duimen kan hebben op het gebit. Heb zlef hierdor ruim 4 jaar met een beugel gelopen omdat mijn tanden helemaal scheef stonden (naar voren)
Ooh ik ken het... hier ook een duimelotje.. ze heeft ook regelmatig wondjes erop.. helaas niks aan te doen. Maar ook ik had liever gewild dat ze de speen nam... Ikzelf heb ook lang geduimd, en heb jaren een beugel gehad en een kaakoperatie.. verder is mn neusschot door de druk tegen het gehemelte scheef gegroeid. dat is zo niet te zien, maar ik adem wel moeilijk door m'n neus.. 'snachts zelfs bijna helemaal niet. Erg vervelend...
Hier ook 2 van de 4 met een fikse knobbel op de duim door het duimen. Maar als ze minder beginnen te duimen (en ooit komt die dag! ) wordt dat vanzelf weer minder. Ze kluiven die duim er echt niet af